۸۵۵۱
۵۰۲۰
۵۰۲۰
پ

پارچه فروشان همراه جدیدی پیدا کردند

اعتصاب در بازار طلای تهران

سازمان امورمالیاتی یکسال به دستور رئیس جمهور اجرای قانون را عقب انداخت. یکسال به پایان رسید و بازهم اعتصابات کلید خورد.

هنوز ماجراهای بازار پارچه فروشان به پایان نرسیده که از بازار طلای تهران اخباری در هم صدایی صنفی دیگر با پارچه فروشان منتشر شده است. طلا فروشان بازار تهران بیست روز پس از اعتصاب پارچه فروشان به آنها ملحق شده اند. طلافروشان در حوادث اعتصابات سه سال قبل بازار پیش رو بودند ولی بیست روز قبل هنگامی که پارچه فروشان بانگ اعتراض سردادند، طلافروشان تهرانی اعلام کردند هنوز قصدی برای گلایه از سازمان امور مالیاتی ندارند.

آنان دل به توافق سال قبل بسته بودند. براساس توافق سال گذشته طلافروشان شرایطی برای گذر یک ساله باز بحران مالیاتی پیدا کرده بودند. اما سازمان امور مالیاتی در سال نود سیاست گذاری های تازه ای پیش گرفته است. سازمان به صورت ناگهانی به طلافروشان خبر داده تا مالیات برارزش افزوده باید در سال جاری به محاسبات طلافروشان افزوده شود. همین جریان مقدمات را برای اعتراض جدید بازار مهیا کرد. این اتفاق در شرابطی رخ می داد که پیش تر رئیس شورای اصناف کشور پارچه فروشان را تهدید به برخورد کرده بود.

رئیس شورای اصناف به صراحت اعلام کرده بود:« تا زمانی که اعتراض ها ادامه یابد، خبری از توافق نخواهد بود.» پارچه فروشان تهرانی ولی چندان دل به گفتار رئیس شورای اصناف نبسته بودند تا دل آزرده از کلام او دست از اعتصاب بردارند. آنان همچنان برمواضع خود استوار باقی ماندند. رئیس اتحادیه پارچه فروشان هم اعلام کرد:« از دلایل اعتصاب بازاریان اطلاعی ندارد.»

او پای خود را از مهلکه بازار بیرون کشید و رسما راهی تازه پیش گرفت. پیش از این صنف متبوع او مذاکراتی با سازمان امور مالیاتی ترتیب داده بود ولی نتیجه گفت وگوها براستواری سازمان و پافشاری بازاریان دلالت داشت. بحران ها چنین میان سازمان امورمالیاتی و اصناف بالاگرفت. در همین حال از بازار تهران خبر می رسد، طلافروشان هم به لشگر معترضان بازار افزوده شده اند.

آنان همچون سال های گذشته کمی بعد از ارائه اظهارنامه های مالیاتی و وصول میزان مالیات پرداختی، کرکره های مغازه های خود را پایین کشیده اند تا جدالی تازه با سازمان امور مالیاتی را کلید زده باشند. براساس اخباری که از بازار تهران مخابره شده طلافروشانی اعتصاب را کلید زده اند که بازارشان در همسایگی پارچه فروشان قرار گرفته است.

ورود بازار طلا به ماجرای اعتصابات گرفتارهای بسیاری را برای سازمان امور مالیاتی رقم خواهد زد. تداوم اعتصاب تهران منجر به انتقال نارضایتی ها به استان های دیگر می شود . سال گذشته هم بازار تهران کلید اعتصاب را زد و سه هفته بر مواضع اش پافشاری کرد. مدتی بعد بازارهای شهرستانی به تهرانی ها ملحق شدند و ماجراها قدری بالا گرفت. سازمان امورمالیاتی ولی تنها یکسال به دستور رئیس جمهور اجرای قانون را عقب انداخت. یکسال به پایان رسید و بازهم اعتصابات کلید خورد. پارچه فروشان، طلافروشان و شاید صنوفی دیگر.

منبع: خبرآنلاین

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

اعتصاب در بازار طلای تهران


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج