۸۵۵۱۸۴
۸ نظر
۵۰۰۵
۸ نظر
۵۰۰۵
پ

تکذیب بازدید عمران‌خان از مزار «نادرشاه افشار»

عمران خان نخست وزیر مسلمان پاکستان به ایران سفر کرد و پیش از سفر به تهران و دیدار با مقامات کشورمان، به مشهد مقدس سفر کرد. سفری که به نظر می رسد حاوی پیام های فرهنگی و تمدنی بود.

تابناک: عمران خان نخست وزیر مسلمان پاکستان به ایران سفر کرد و پیش از سفر به تهران و دیدار با مقامات کشورمان، به مشهد مقدس سفر کرد. سفری که به نظر می رسد حاوی پیام های فرهنگی و تمدنی بود.

جایی که عمران خان علاوه بر حضور در حرم امام رضا(ع) و زیارت امام هشتم شیعیان، برای حضور بر مزار نادرشاه افشار ابراز تمایل کرد.

وی با اشاره به سفر ۱۰۰ هزار زائر پاکستانی به مشهد اضافه کرد: سه نفر از وزرای همراه من تاکنون با سفر به ایران به زیارت اولاد پیامبر (ص) در مشهد مشرف شده اند.

تکذیب بازدید عمران‌خان از مزار «نادرشاه افشار»

نخست وزیرپاکستان گفت: هر مسلمان معتقدی به طور قطع به خاندان پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) محبت و ارادت دارد و بنده نیز همیشه خواستار زیارت اولاد گرامی پیامبر در سفر به مشهد بوده ام.

سفر عمران خان به مشهد و زیارت حرم امام رضا(ع) بی ارتباط با جمعیت 37 میلیونی شیعیان پاکستانی(19 درصد کل جمعیت پاکستان) نیست؛ در واقع، عمران خان به دنبال جلب نظر شیعیان پاکستان در داخل و دلجویی از آن ها بوده است.

از سوی دیگر، در حوزه تمدنی عمران خان تلاش نمود از ظرفیت های تمدنی و تاریخی ایران در راستای اهداف سیاسی استفاده کند. به ویژه جایی که گفته بود تمایل دارد بر روی مزار نادرشاه افشار حضور پیدا کند.

وی با اشاره به شخصیتهای تاریخی نادر شاه افشار و ابوالقاسم فردوسی ادامه داد: خراسان جایگاه مهمی در تاریخ و اعصار گذشته در منطقه داشته است و علاقه مند هستم در صورت امکان از مزار نادر شاه در مشهد بازدید کنم.

بالافاصله پس از این درخواست عمران خان که با پاسخ مثبتی روبرو نشد، برخی از رسانه های داخلی از حضور عمران خان بر مزار نادرشاه خبرهایی را منتشر کردند.

یک منبع آگاه ضمن تکذیب این خبر، اعلام کرد که نخست وزیر پاکستان هیچ بازدیدی از مزار نادرشاه نداشته است.

برخی از ناظران و رسانه های داخلی عنوان کرده اند که با توجه به تنش های اخیر میان هند و پاکستان و مسائل تاریخی میان آن ها، عمران خان قصد داشت با حضور بر سر مزار نادرشاه افشار یک پیام برای هند ارسال کند. در واقع، «عمران خان» با زیارت امام رضا(ع) برای مسلمانان هند پیام دوستی فرستاد و سپس پیام سیاسی‌اش را برای مودی با حضور در کنار مزار نادرشاه ارسال کرد تا هم با مردم مسلمان هند ابراز دوستی کرده باشد و هم برای نخست وزیر هندوستان یادآوری کند که اگر قرار بر پاسخ به جنگ‌افروزی باشد سرنوشت هند مانند زمان افشاریان خواهد شد.

این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران علاوه بر پاکستان، با هند نیز روابط تجاری و اقتصادی مطلوبی دارد و تهران همواره روابط متوازنی با دو کشور برقرار کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خب اگه بازدید میکرد مثلا چی میشد؟
      نادر شاه از مفاخر ایران است

    • بدون نام

      حالا اگه بازدید کنه چه اشکالی داره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هندیها شاکی میشدن چون نادر هند و اشغال کرده بود تو این شرایط از هر تنش جدیدی باید بپرهیزیم

    • بدون نام

      عمران خانه که قیافه اش تابلوی مشکوکی مثل رئیس جمهور مصر محمد مرسی که دوپهلو بود نتیجه اش دیدید و حال هنوز دولت پاکستان هم تا به حال با ایران روراست نبوده اینهمه ترور در مرز ما هنوز مشکل داریم وداعشی ها در خاک پاکستان امن هستند.

    • بدون نام

      اگه از مزار نادر شاه افشار بازدیدمیکرد چه اتفاقی می افتاد.؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        رئیس جمهور هند میامدایران از سفارت انگلیس تشکرمیکرد که افغانستان وپاکستان ازایران جدا کرد هرچندتنها کار خوب انگلیس همین بود

    • بدون نام

      نادرشاه افشاربکوری چشمتان سرداربزرگ ایران درتاریخ باقی میماندچون افتخارایران وایرانی است وافتخاراتش مانندگوهری برتارک تاریخ ایران است.چه شماهابخواهیدچه نخواهید(لطفاسانسورنفرمابزرگوار)

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یه کمی دقت کنین ببینین نویسنده خودش جواب داده هدف عمران خان ازبازدید مزارنادرشاه سیاسی بوده که خواسته یه جورایی هندی ها روتحقیرکنه چون نادرشاه به هندحمله کردوهندروگرفت ایران هم نخواسته همچین کاری کنه که هند ناراحت بشه نخواسته طرف کسی رو بگیره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج