۸۵۵۲۱
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

آغاز گشایش بزرگ ارزی از دو هفته دیگر

رئیس کل بانک مرکزی با اعلام اینکه از ۲۰ ژانویه ( ۳۰ دی ماه) گشایش‌های ارزی آغاز خواهد شد، حجم نقدینگی کشور را ۵۳۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

خبرگزاری مهر: رئیس کل بانک مرکزی با اعلام اینکه از ۲۰ ژانویه ( ۳۰ دی ماه) گشایش‌های ارزی آغاز خواهد شد، حجم نقدینگی کشور را ۵۳۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

ولی الله سیف امروز در حاشیه سومین همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سئوال که ارزش پول ملی ۶۰ درصد کاهش یافته است، بانک مرکزی چگونه می خواهد این موضوع را جبران کند؟ گفت: مهم حفظ ثبات اقتصادی و جلوگیری از ورود شوک های تخریب کننده است.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: علائمی که در اقتصاد کشور مشاهده می شود، نشان دهنده ثبات اقتصادی و کنترل نوسانات نرخ ارز است به طوری که نرخ ارز به سمت کاهش تمایل دارد که بانک مرکزی با این قضیه به صورت منطقی موافق است.

وی اظهارامیدواری کرد که در آینده با مشاهده علائم رشد اقتصادی در کشور بتوانیم تقویت پول ملی و افزایش قدرت آن را شاهد باشیم.

سیف درباره تاثیر مذاکرات ژنو بر روی مبادلات ارزی، اظهار داشت: از بیستم ژانویه به بعد این توافق عملیاتی می شود، لذا گشایش‌ها پس از این زمان خواهد بود.

رئیس کل بانک مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد وضعیت بازار ارز، اظهار داشت: ثبات در بازار ارز افزایش خواهد یافت به طوری که بازار ارز در روزهای آینده روند باثبات تری را به خود خواهد دید و شاهد سیر نزولی قیمت ارز در بازار ارزی کشور خواهیم بود .

وی افزود: برنامه بانک مرکزی نظارت بیشتر بر بازار ارز به منظور کنترل بیشتر نوسانات ارزی است گرچه طی ماههای اخیر نوسان در بازار ارز بسیار ناچیز بوده است.

سیف در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه به نظر شما بهتر است که در کدام بازارها سرمایه گذاری کرد، گفت: هم اکنون بازار سرمایه جهت خوب یافته و می توان از آن برای سرمایه گذاری استفاده کرد و توصیه می کنم در این بازار سرمایه گذاری کنید تا این بازار بتواند از فعالیت های مضر در اقتصاد جلوگیری کرده و مانع حباب در بازارها شود.

رئیس کل بانک مرکزی در مورد میزان نقدینگی در کشور، گفت: قصد داریم تا پایان سال رشد نقدینگی را در مرز ۲۳ درصد نگه داریم و در حال حاضر حجم نقدینگی به ۵۳۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

سیف افزود: تا پایان امسال تورم به ۳۵ درصد کاهش خواهد یافت و آمارهای نرخ تورم در پایان آذرماه بیانگر شرایط مثبت اقتصادی است که نمونه آن کاهش چشمگیر نرخ تورم ماهانه آذر در قیاس با ماه های قبل از آن است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا

      دلار 1000 توماني شده 3000 تومان
      چطور 60% ارزش پول گاهش پيدا كرده !!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج