جاباما
۸۵۵۲۴۱
۴ نظر
۵۰۰۵
۴ نظر
۵۰۰۵
پ

توضیح لاریجانی درباره اصلاح قانون انتخابات

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی به دنبال حذف هیچ جریانی نیست و ما به دنبال حذف اهل سنت هم نیستیم.

خبرگزاری مهر: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی به دنبال حذف هیچ جریانی نیست و ما به دنبال حذف اهل سنت هم نیستیم.

در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس جلیل رحیمی جهان آبادی رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی گفت: این مملکت هزار مشکل دارد. یک ماه کامل وقت مجلس را گرفتید و قانون انتخابات را مثل لحاف چهل تکه می‌دوزید.

نماینده مردم تایباد ادامه داد: عزت و شرافت مملکت به این است که به هیچکس ظلم نشود. چرا اهل سنت را حذف می‌کنید؟ این امر موجب رشد افراط گرایی در کشور می‌شود و تیشه به ریشه مملکت می‌زند.

وی افزود: حالا که انتخابات را استانی می‌کنید اجازه دهید اهل سنت به تعداد نماینده‌ای که امروز در مجلس دارد بتواند سهمیه داشته باشد و فهرست مستقل منتشر کند.

در ادامه علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: طبق این قانون ارائه فهرست مستقل از اهل سنت مانعی ندارد و نمایندگان اهل سنت می‌توانند فهرست مستقل ارائه کنند.

رحیمی ادامه داد: در این پیشنهاد نمایندگان اهل سنت می‌خواهند که به تعداد کرسی‌هایشان در مجلس سهمیه داشته باشند و بتوانند فهرست مستقل بدهند. ما سهمیه ۲۱ کرسی از کرسی‌های مجلس را می‌خواهیم.

در ادامه علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: این قانون به دنبال حذف هیچ جریان و اقلیت دینی و مذهبی نیست. ما به دنبال حذف اهل سنت نیستیم.

در ادامه احد آزادیخواه نماینده مردم ملایر در مخالفت با این پیشنهاد گفت: خدا نکند طرحی در مجلس بیاید که ذره‌ای بوی اختلاف مذهبی بدهد. برادران اهل سنت، برادران دینی ما هستند. من افتخار نوکری آنها را دارم.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: افتخار نظام پارلمانی ما این است که امروز با حضور تمام اقلیت‌های دینی و مذهبی، مجلس شورای اسلامی را تشکیل دادیم. در صورت تصویب این طرح در بسیاری از استان‌ها که اکثریت آن را هموطنان اهل سنت تشکیل می‌دهند، نمایندگان اهل سنت رأی خواهند آورد.

علی مطهری نماینده تهران نیز در موافقت با این پیشنهاد، خواستار رأی مثبت نمایندگان به آن شد

نماینده دولت و رئیس کمیسیون شوراها نیز مخالفت خود را به این پیشنهاد اعلام کردند.

نمایندگان مجلس با ۶۳ رأی موافق، ۱۰۴ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۲ نماینده حاضر در مجلس با این پیشنهاد مخالفت کردند.

لاریجانی در پایان مجدد تأکید کرد: مطابق این طرح، نامزدهای اهل سنت و اقلیت‌های دینی در حوزه‌های انتخابیه رأی خواهند آورد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پیمان

      اگه خیلی شجاعت دارید قانون انتخابات ریاست جمهوری و شوراها رو از هم جدا کنید اونوقت ببینید چقدر مردم میان پای صندوق

      پاسخ ها

      • یدی عمو

        لطفا قانون اصلاح مردم در انتخابات را اصلاح نمایید.!!!!!!

    • بدون نام

      استانی شدن انتخابات مشارکت مردم شهرستانهای کوچک و روستاها را کم میکند .اکنون هم ببشترین آمار مشارکت مربوط به همین جاهها میباشد ولی با این طرح دیگر نمایندگان این مناطق در عمل قادر به رقابت با مراکز استانها و شهرهای بزرگ نیستند و این خلاف قانون اساسی است که میگوید شرایط یکسان در حق تعین سرنوشت و برخورداری یکسان از امکانات کشور برای همه مردم که آنرا در عمل لغو میکند وتنها افراد ثروتمند که توان تبلیغات و رقابت و شناخته شده در شهرهای بزرگ از آن بهره میبرند

    • کارمند

      چرا رفراندوم رابطه با آمریکا برگزار نمیکنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج