جاباما
۸۵۵۳۱۶
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

فرکی: اتفاقی که برای شجاعی افتاد خوب نبود

پیکان با برد ارزشمند برابر تراکتورسازی توانست در هفته های پایانی لیگ بار دیگر مورد توجه قرار بگیرد و این می تواند در ۴ بازی باقیمانده شرایط این تیم را در جدول تغییر بدهد.

ورزش سه: حسین فرکی از نیم فصل دوم هدایت پیکان را به عهده گرفت و بعد از گذر از هفته های پرنوسان در نتیجه گیری، در هفته بیست و ششم در تبریز، تراکتورسازی مدعی جدی قهرمانی را مقابل چشم هواداران متعصبش شکست داد تا بار دیگر پیکان در مرکز توجه قرار بگیرد. نتایج پیکان در نیم فصل دوم نتایج نسبتا متوسطی به شمار می آمد اما این تیم در بازی های پخش زنده برابر استقلال، پرسپولیس و سپاهان خوب نتیجه نگرفته بود و شاید برد برابر تراکتور همان مسابقه ای بود که می توانست پیکان را به لیگ برتر بازگرداند.

-در یازدهمین هفته حضور روی نیمکت پیکان، به یک برد روحیه بخش رسیدید. قبل از هرچیز از زمانی که تیم رو تحویل گرفتید تا امروز ، چه اتفاقاتی در تیم افتاد و چه مسیری طی شده ؟

ما از نیمه راه وارد کار شدیم و تقریبا یک ماه قبل از شروع نیم فصل دوم کار را استارت زدیم و شروع به بررسی شرایط اوضاع و احوال تیم کردیم. ما خب به عنوان یک فوتبالی ، همه بازی ها را می بینیم و تیم ها را می شناسیم اما برای تصمیم گرفتن و اجرایی کردن خواسته ها باید از نزدیک شاهد کار بود. ما از همان شروع کا شرایط خوب و بدی را تجربه کردیم، در نیم فصل دوم مقابل استقلال و سپاهان باختیم و بعد توانستیم نتایج بهتری بگیریم. تساوی برابر پدیده و بعد پیروزی در تبریز برابر ماشین سازی و سپس استقلال خوزستان در اهواز را کسب کردیم. دو بازی بعدی را برای صنعت نفت و سپیدرود در حالی که باید پیروز می شدیم مساوی کردیم بخصوص بازی با سپیدرود که دو گل از حریف جلو بودیم و روی غفلت بازی مساوی شد. در همین بازی حتی بعد از گل هایی که خوردیم موقعیت های زیادی را به دست آوردیم و با دروازه بان حریف دو به یک و سه به یک شدیم.

-بعد از این مساوی ها ، پیکان در سه بازی مهم شکست خورد...

بله ما برابر پرسپولیس، سایپا و ذوب آهن شکست خوردیم اما توانستیم از نظر فنی و روحی خودمان را بازسازی کنیم و به یک برد ارزشمند برابر تراکتورسازی برسیم. به نظر من این برد واقعا با ارزش بود و با دیگر بردها تفاوت داشت. ما حریف بزرگ و محترمی داشتیم که مدعی قهرمانی بود و هنوز هم روی کاغذ شانس دارد. ما در این بازی گل زدیم و برخلاف بازی های قبل توانستیم از گل زده مان دفاع کرده و بازی را به پایان برسانیم ضمن اینکه در ضدحملات می توانستیم به گل های بیشتری هم برسیم.

-این بازی حاشیه های زیادی در پایان داشت. تحلیل شما از این اتفاقات چیست؟

من درباره این حواشی در کنفرانس خبری صحبت کردم. تیم بزرگ هوادار دارد و هوادار روی تیمش تعصب دارد به خصوص در شرایطی که مدعی قهرمانی است دو باخت پشت سرهم می آورد. این اتفاق در همه جای دنیا می افتد هرچند ما باید خویشتن دار باشیم و در چنین شرایطی واکنش های درست داشته باشیم. هرچه بود این بازی و حواشی اش تمام شد رفت. تراکتورسازی و هوادارنش همیشه برای من و باشگاه پیکان مورد احترام بوده و خواهند بود.

-از ابتدای حضورتان در پیکان تغییراتی را در ترکیب تیم به وجود آوردید و تقریبا در هر بازی ترکیب تیم متفاوت بود. آیا این سبک کاری شما در پیکان است یا درادامه به تیم برنده دست نمی زنید؟

من درباره گذشته چون نبوده ام نمی توانم چیزی بگویم. اما در هفته های اخیر نتایج طوری بوده است که باید در تیم جا به جایی هایی انجام می دادیم. آنچه خود من در نیم فصل دوم و از زمان حضورم در پیکان مدنظر داشتم این بود که اتحاد تیمی و دوستی و رفاقتی که اعتقاد داشتیم آنطور که باید وجود نداشت را در تیم به وجود بیاوریم. در ادامه هم برای رسیدن به شرایطی که مدنظرمان هست تا جایی که لازم باشد تغییراتی انجام خواهیم داد.

-یک فصل دیگر با پیکان قرارداد دارید. آیا از الان به فکر فصل بعد هستید و آیا لیست مدنظرتان را آماده کرده اید؟

مسلما به فکر فصل بعد هستم. اما درباره لیست باید بگویم تمام تمرکزم روی بازی های پیش رو است. لیگ هنوز تمام نشده که به فصل بعد فکر کنیم.

-در آخر بازی با تراکتورسازی چند هوادار وارد زمین شدند و یکی از آن ها به مسعود شجاعی ضربه ای زد. احساستان از این اتفاق چه بود؟

مسعود شجاعی کاپیتان تیم ملی است و من سال ها است که او را می شناسم. شجاعی یک بازیکن با شخصیت است که در سه جام جهانی و ۴ جام ملت ها حضور داشته و در فوتبال اروپا بازی کرده است. این اتفاق خوبی نبود و امیدوارم دیگر شاهد چنین مسایلی در فوتبال نباشیم.

-از میان مدعیان قهرمانی شانس کدام یک را بیشتر می دانید؟

هنوز به نظر من ۴ تیم شانس قهرمانی دارند و واقعا نمی توان پیش بینی کرد چه تیمی قهرمان می شود.

-شما دو قهرمانی در لیگ برتر دارید و مربی با تجربه ای هستید. به نظرتان انتخاب پیکان در آن شرایط برایتان یک کار ریسکی نبود؟

راستش برای من شرایط بهتر از این نمی شد. دوست داشتم با پیکان کار کنم چرا که این تیم در تهران و جایی است که سکونت دارم. شرایط باشگاه خوب است و آنچه درباره این باشگاه اهمیت دارد این است که مدیران و اعضای هیات مدیره باشگاه فوتبالی و پیگیر هستند. البته قبول دارم هرکاری سختی های خودش را دارد اما من با علم به همه این مسایل مربیگری پیکان را قبول کردم و اصلا پشیمان نیستم.

-پیکان یک باشگاه ضعیف از نظر مالی نیست اما نسبت به تیم هایی مثل پرسپولیس، استقلال، سپاهان ، فولاد و تراکتور که هم پول بیشتر و هم تماشاگر دارند شرایطش متفاوت است. فکر نمی کنید این موضوع باعث شود که بازیکنان تراز اول کمتر تمایل به حضور در پیکان پیدا کنند؟

ما در تلاش هستیم که با همین سبک بهترین ها را به پیکان بیاوریم. پیکان تماشاگر ندارد و سقف پرداختی هایش بالا نیست اما حاشیه ندارد و می توان با آرامش بر روی مسایل فنی تمرکز کرد. هرباشگاهی یک سری فاکتورها دارد، تیم های بزرگ پرحاشیه هستند اما در پیکان اگر حاشیه ای هم باشد بزرگ نیست و زود جمع و جور می شود.

-بازگشت از تبریز مثل اینکه برای شما کم دردسر هم نبوده چرا که در خبرها داشتیم تیم پیکان از پرواز جا ماند و با اتوبوس به تهران آمد.

واقعا سفر سختی بود. من که بازی نکرده بودم هنوز خستگی این سفر در بدنم هستم. ما بعد از بازی چند ساعتی به خاطر شرایطی که پیش آمده مجبور شدیم در استادیوم بمانیم و دو ساعت بعد از پروازمان که ساعت ۲۰:۳۰ بود از ورزشگاه خارج شدیم. شرایط طوری بود که نمی توانستیم به رستوران برویم و به اجبار با اتوبوس و زمینی به تهران آمدیم. شرایط جاده تبریز و زنجان به خاطر بارندگی های زیادی که داشتیم مساعد نبود و کسی نتوانست استراحت کند.

-مدتی قبل سه بازیکن را از تیم کنار گذاشتید. چرا و وضعیت این سه بازیکن در حال حاضرچگونه است؟

ما در حال حاضر به بازی بعدی فکر می کنیم. این یکسری مسایل درون خانوادگی است و نیازی نیست به جزئیاتش پرداخته شود. همه بازیکنان برای من قابل احترام هستند و من هم به عنوان مربی شرایطی دارم و مسئولیت بزرگی به عهده ام است و تمام تلاش و سعی م را انجام داده ام که حرمت همه حفظ شود.

-محمدرضا زنوزی مالک تراکتورسازی چند روز قبل مصاحبه ای انجام داد و حضور تیم های پیکان و سایپا را در لیگ برتر به نوعی زیر سوال برد. نظرتان دراین رابطه چیست؟

به هیچ عنوان قصد پاسخگویی به هیچ مدیرعاملی را ندارم. برای آقای زنوزی احترام خاصی قائل هستم چون از بخش خصوصی آمده و برای فوتبال هزینه می کند. من فکر می کنم آقای زنوزی به خاطر شرایط تراکتورسازی عصبانی بوده است. در این رابطه اگر لازم باشد باشگاه حتما پاسخ ایشان را می دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج