جاباما
۸۵۵۳۸۴
۳ نظر
۵۰۱۱
۳ نظر
۵۰۱۱
پ

فرانسه: ساز و کار اینستکس، پیشرفت داشت

وزارت خارجه فرانسه امروز سه شنبه اعلام کرده که کار برای ایجاد ساز و کار موسوم به «اینستکس» پیشرفت خوبی کرده است.

خبرگزاری فارس: وزارت خارجه فرانسه اعلام کرده که کار ایجاد ساز و کار اینستکس بین ایران و سه کشور اروپایی با پیشرفت خوبی روبرو بوده است.

سه کشور فرانسه، آلمان و انگلیس ۱۱ بهمن ماه ۱۳۹۷ سازوکار مالی ویژه اروپا برای بهره‌مندی ایران از مزایای اقتصادی برجام را رسما با عنوان «اینستکس» ثبت کردند اما از آن روز تا به حال هنوز این ساز و کار عملیاتی نشده است.

فرانسه که کشورش میزبان کانال مالی جدید اروپا با ایران است، ۲۲ فروردین ماه اعلام کرد که در تلاش است تا این ساز و کار هرچه سریع‌تر و در انطباق با قوانین بین‌المللی عملیاتی شود اما تاریخی برای عملیاتی‌سازی آن اعلام نکرده است.

حالا امروز سه شنبه، وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد که کار برای ایجاد ساز و کار اینستکس با ایران، دارد «پیشرفت خوبی» می‌کند.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: «کار (ایجاد ساز و کار اینستکس) دارد پیشرفت مثبتی می‌کند البته ایران هم باید در موضوع ایجاد نهاد متناظر پیشرفت کند».

موضعگیری وزارت خارجه فرانسه در حالی مطرح شده که سازوکار تجارت و تأمین مالی ایران و اروپا (STFI) به عنوان نهاد ایرانی متناظر با اینستکس اروپایی ۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۷ به ثبت رسید.

«عبدالناصر همتی» رئیس کل بانک مرکزی ایران در این باره گفته بود: با ثبت این شرکت انتظار می‌رود این نهاد با همکاری همتای اروپایی خود بتواند در تسهیل تجارت بین ایران و اروپا ایفای نقش کرده و در رفع محدودیت‌های ناشی از تحریم‌های آمریکا مؤثر باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فرانسه جان با این سرعت زیادی که شما دازین این سازو کار آماده میکنین ملت ایران هنوز آماده نیستن ازمزایاش بهره مند بشن هنوز مزایا ورونق اقتصادی برجام ته جیب ملته نمیدونن چه جوری خرجش کنن زیادعجله نکنین حسن همچین رونق اقتصادی به راه انداخته که ملت فرصت خرج کردنشو ندارن!!!!!

    • بدون نام

      خخخخخخخخخ اروپا معامله‌ای با ایران نداره به صفر رسیده .پول چیو میخواد منتقل کنه

    • بدون نام

      خخخخخخخخخ یکسال گذشت و برای سال دوم انتظار اماده شو

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج