جاباما
۸۵۵۴۹۰
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

۸۰مدرسه سیل‌زده در خوزستان باید تخریب شوند

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان گفت: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته ۱۰۴ مدرسه خوزستان دچار آب‌گرفتگی شدند و از این بین، پیش‌بینی می‌شود ۸۰ مدرسه باید تخریب و بازسازی شوند که حدود ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارند.

خبرگزاری فارس: علی قربانی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان عصر امروز در گفت‌وگویی اظهار کرد: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته توسط تیم‌های اعزام شده در مناطق گرفتار سیل مشخص شد ۱۰۴ مدرسه خوزستان دچار آب‌گرفتگی شدند و با توجه به این‌که همچنان در برخی مدارس آب وجود دارد میزان خسارت دقیق آن‌ها مشخص نیست.

وی افزود: یک گروه مشاور تشکیل شده و از ۲ روز پیش کار خود را برای بررسی دقیق خسارت و وضعیت مدارس از ۲۶ مدرسه بخش شاوور شهرستان شوش آغاز کردند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان با اشاره به بررسی وضعیت مدارس، عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود ۸۰ مدرسه شامل حدود ۲۵۰ کلاس درس باید تخریب و بازسازی شوند که حدود ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارند و با رایزنی‌های صورت گرفته تاکنون ۱۵ میلیارد تومان برای ساخت و ۵ میلیارد تومان برای تجهیزات به استان خوزستان پرداخت شد.

وی گفت: با توجه به کمبود زمان از روش‌های معمول برای ساخت مدارس نمی‌توان استفاده کرد و باید از روش‌های سریع به‌نام صنعتی‌سازی استفاده کرد، به صورتی که ساختمان در مکان دیگر ساخته می‌شود سپس به محل موردنظر منتقل می‌شود.

قربانی با اشاره به اختصاص مدارس برای اسکان سیل‌زدگان در استان، اظهار کرد: برای تعدادی از مدارس که برای اسکان سیل‌زدگان اختصاص داده شدند سرویس بهداشتی و حمام احداث شد و کولر و آب‌سردکن موردنیاز آن‌ها تأمین شد.

وی افزود: برای بازگشایی مدارس در روز شنبه ۳۱ فروردین‌ماه به دلیل آب‌گرفتگی برخی مدارس با مشکل مواجه بودیم و نیاز به تجهیزاتی از قبیل کولر، میز و نیمکت بود که برای آن‌ها ارسال شد و برای برخی مناطق نیز کانکس منتقل شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بجاش قول دادن ۸۰۰ تا میسازن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج