جاباما
۸۵۵۵۵۲
۲۴ نظر
۵۰۱۰
۲۴ نظر
۵۰۱۰
پ

شریعتمداری به روحانی: ادامه برجام ذلت نیست؟!

حسین شریعتمداری در روزنامه کیهان نوشت: آیا ادامه حضور ما در برجام ذلت‌بار-‌و با توجه به اصل و اساس برجام که کلاهی گشاد بوده است، ذلت مضاعف- نیست؟!

حسین شریعتمداری در روزنامه کیهان نوشت: بعد از اعلام مخالفت آمریکا با تمدید معافیت مشتریان نفت ایران از تحریم‌های یکجانبه، رسانه‌های غربی و برخی از رسانه‌های داخلی در اقدامی همسو که هماهنگ شده به نظر می‌رسید این نظریه را پیش کشیدند و به آن دامن زدند که تصمیم ترامپ با هدف تشویق ایران به خروج از برجام اتخاذ شده است!

پیش از این تاکید کرده بودیم که برجام برای آمریکا یک سند طلایی است و ترامپ هرگز از آن خارج نشده و این امتیاز بزرگ را که با فریب تیم هسته‌ای کشورمان به دست آورده است از دست نمی‌دهد. بعد از خروج ترامپ از برجام عده‌ای به کیهان خُرده گرفتند که آنگونه نشد!

شریعتمداری به روحانی: ادامه برجام ذلت نیست؟!

ولی بعدها موگرینی اعتراف کرد که روحانی به ما (اروپا) تضمین داد که ایران از برجام خارج نمی‌شود! و خروج آمریکا از برجام بعد از کسب این تضمین صورت گرفت وگرنه برای آمریکا بسیار احمقانه بود که از سند طلایی برجام خارج شود. به بیان دیگر، هم‌اکنون آمریکا هیچ تعهدی در مقابل برجام ندارد، اروپا نیز هیچیک از تعهدات برجامی خود را نپذیرفته و انجام نمی‌دهد و فقط ایران است که همه امتیازات را داده است، تاسیسات هسته‌ای را نابود کرده است و در مقابل به جای لغو تحریم‌ها، با افزایش آن روبرو شده است، ده‌ها فشار اقتصادی و سیاسی دیگر را نیز بر دوش کشیده است! و با ادامه حضور خود در برجام باید تعهدات و محدودیت‌های بعدی را هم بپذیرد!

اکنون این سؤال با دولت محترم در میان است که کدامیک از موارد یاد شده را می‌توان انکار کرد؟! اگر هیچیک از آنها قابل انکار نیست که نیست، آیا ادامه حضور ما در برجام ذلت‌بار-‌و با توجه به اصل و اساس برجام که کلاهی گشاد بوده است، ذلت مضاعف- نیست؟!

خروج ایران از برجام کابوس آمریکا و اروپاست و توهم‌پراکنی مورد ‌اشاره در صدر این وجیزه صرفا برای فریب ما و ادامه حضورمان در برجام است. برجام دیگر یک معاهده چند‌جانبه نیست، تعهد یک‌جانبه ما به پذیرش ده‌ها محدودیت و تحریم و فشار سیاسی و اقتصادی است. بی‌آنکه در مقابل آن امتیازی بگیریم و یا گرفته باشیم! به بیان دیگر، اکنون ما مانده‌ایم و برجام و دیگر هیچ! آیا غیر از این است؟!

آقایان به جای کلیات ابوالبقایی که در سخنرانی‌های یکطرفه می‌بافند، برای یک‌بار هم که شده در یک گفت‌و‌گوی دوستانه و دو‌طرفه با منتقدان شرکت کنند و به مردم توضیح بدهند که برجام غیر از امتیازات از دست رفته و تعهدات برجای مانده و افزایش ده‌ها تحریم جدید-به جای لغو تحریم‌ها- چه دستاوردی برای کشور داشته است که اصرار دارند از آن خارج نشوند؟! اگر به آنچه ادعا می‌کنند، اعتقاد دارند؟ بسم‌الله! در یک نشست دو‌سویه از این اعتقاد خود دفاع کنند!

می‌فرمایند اگر از برجام خارج شویم، یک ائتلاف ضد‌ایرانی شکل می‌گیرد و فشارها افزایش می‌یابد! خب، مگر هم‌اکنون این ائتلاف با حضور دشمنان تابلو‌دار ایران اسلامی شکل نگرفته و مگر فشارها همه روزه افزایش نمی‌یابد؟! قرار است چه اتفاق دیگری بیفتد و آمریکا به کدام اقدام خصمانه دیگر دست بزند که تاکنون نزده است؟!

این ادعای حضرات یاد‌آور حکایت آن بنده خدایی است که به وی گفتند پدرت دار فانی را وداع کرده. گفت؛ دار ‌فانی دیگر چه نوع داری است؟ گفتند؛ یعنی رخت از جهان بر بسته، گفت؛ رختش که سرجایش است! گفتند؛ یعنی به رحمت ایزدی پیوسته، گفت؛ رحمت ایزدی دیگر کیست؟ گفتند؛ عمو جان! پدرت مرده، طرف گفت؛ راستش را بگویید حتما اتفاق بدی برای پدرم افتاده و شما نمی‌خواهید به من بگویید! گفتند؛ مگر بدتر از مرگ پدرت اتفاق دیگری هم هست؟!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      درود این خواسته و گفته ملیونها ایرانی است که بخاطر انتخاب غلط روحانی رخ داد و حالا کاسه زهر ان درکام همه فرورفته بخورید نوش جانتون

      پاسخ ها

      • ضد امریکا

        ژن خوبا و افراد مایه دار کاملا موافق برجام / اف ای تی اف و... هستند

      • یدی عمو

        لطفا این حسین شریعتمداری را به وزیر امور داخله منصوب نمایید باتشکر فراوان.

      • بدون نام

        درود بر برجام و لعنت بر مخالفین و ترامپ

      • hassan.h

        بدون نام 14:05
        درود بر برجام؟؟!!!؟
        مخالفین برجام و ترامپ را دریک ردیف لحاظ کرده اید
        مخالفین برجام علت مخالفتشان غیر قابل اعتماد بودن آمریکا بود و با خروج آمریکا از برجام بدون اینکه ایران آنرا نقض کرده باشدادعای مخالفین اثبات شد(سیستم موشکی ایران ربطی به برجام نداشت)

    • کاک

      آقای شریعتمداری (عقل کل) نه امضای بر جام با اجازه و اراده رئیس جمهور بود و نه خروج از آن . به بیان دیگر نظام باید تصمیم بگیرد و از قدرت رئیس جمهور خارج است . الکی چرت و پرت تحویل مردم نده .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تنها کسایی که با برجام موافق بودن دولت بوده
        اگه کار اونا نیست کار کی هست

      • hassan.h

        خود دولت و طرفدارانش در ایام انتخابات تبلیغ کردند که برجام دستاورد طلائی آنهاست

    • هالوهفشنبه

      جناب شریعت مدار:
      گیرم که از ب رجام خارج شدیم سانترفیوژهابهکار افتاد قیمت پیاز سرجای قبلی برمیگرده مگه نبایداماده جنگ باشیم ماکه نون وپیاز هم نداریم

    • بدون نام

      جالب اینجاست که ما حتی یک حرکت ضد برجامی هم نمی کنیم!خب وقتی اونها به تعهداتشون عمل نمی کنن برای چی ما تمام و کمال متعهد هستیم؟

    • سلام

      آقای شریعتمداری این همه گرانی و فشار کمر شکن اقتصادی روی مردم ذلت نیست؟

      پاسخ ها

      • ضد امریکا

        ذلت هست
        ولی گوجه و پیاز ربطی به امریکا نداره.مربوط به خودمون

    • بدون نام

      آقای شریعتمداری چه خبر از مقاومت کره شمالی که علاقه داشتین الگوی ما باشه

    • بدون نام

      درود بر شریعتمداری.

    • انتقاد سازنده

      جناب کیهان . برجام از روزی که امضا شد موجب ذلت بود اما برای کاسبان تحریم . ولی حالا که یه دیوانه آن را باطل کرده ، ما هم باید خارج شویم .

    • بدون نام

      کو گوش شنوا

    • بدون نام

      روحانی ازجنازبرجام خارج نمیش ذلیل ترازقاجاریه شده

    • بدون نام

      خدارحمتت کنه که حق را میکی عدم خروج ایران فقط بابت ترسش از بهانه دادن به امریکا برای حمله نظامیست واتفاقا همین ترس و ضعف باعث شده انها هرروز پیشروی وگستاخیهایشان را افزایش دهند در صورتیکه اگر از ابتدا فقط تهدیدای زبانی وتوخالی نمیکردیم وبه یکی اش عمل میکردیم مثل خروج از برجام یا بستن تنگه هرمز بسیار اوضاع فرق میکرد وامروز در موضع قدرت بودیم وانقدر انها جری وپررو وگستاخ نمیشدن وپیشروی نمیکردن

    • بدون نام

      اصلاحطلبان کی می خواهند از پوسته برجام شکست خورده خارج شوند ؟؟؟!!!؟؟!!؟؟!!!؟؟؟!!!!!؟؟؟؟؟؟؟ ذلت تا کی ؟؟؟!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      فرض کنید از برجام خارج شدیم چه اتفاقی میافتد کجای اقتصاد و معیشت اصلاح میشود.جز اینکه امروز امربکا و چند کشور حمله میکنند انروز تعداد بیشتری.
      اصلا مگر ما دنبال بمب بودیم که حالا ناراحت از نداشتن ان .اشکال ما در تاثیر گذاری افرادی چون کیهان در سیاست گذاری هاست .

    • بدون نام

      چشم هرچی شما بفرماییداستاااااااد

    • بدون نام

      پذیرش فرجام هم ذلت بود چه برسد به ادامش ...مسئولین ما در خوابند

    • بدون نام

      یکی نیست به این بگه آمریکا همین رو میخواد که ایران خاذج بسه بعد برای حمله به ایران اجماع جهانی تشکیل بده

    • احمد نیری

      سلام علیکم اقای شریعتمداری خواب بس است بابابیدارشو

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج