جاباما
۸۵۵۶۶۸
۱ نظر
۵۰۳۹
۱ نظر
۵۰۳۹
پ

روش‌های شگفت‌انگیز کاهش وزن و داشتن سبک زندگی سالم

بسیاری از مردم رژیم‌های غذایی مختلفی را برای کاهش وزن انتخاب می‌کنند. رژیم می‌تواند برای لاغری و کاهش وزن ابزار مناسبی باشد، اما مهم این است که رژیمی را انتخاب کنید که کاملا مناسب شما بوده و برایتان کارآمد باشد.

برترین ها - ترجمه از یگانه سهرابی: دسترسی آسان به فست فود‌ها و نوشابه‌های صنعتی در زندگی مدرن، پایین نگه داشتن وزن را به یک مشکل اساسی برای همه ما تبدیل کرده است. میزان فعالیت بدنی مردم برای سوزاندن کالری‌های دریافتی کافی نیست. مطمئنا بعد از مقدار زیادی وزن اضافه کردن، از پایین آوردن آن کار ساده‌ای نخواهد بود.

بسیاری از مردم رژیم‌های غذایی مختلفی را برای کاهش وزن انتخاب می‌کنند. رژیم می‌تواند برای لاغری و کاهش وزن ابزار مناسبی باشد، اما مهم این است که رژیمی را انتخاب کنید که کاملا مناسب شما بوده و برایتان کارآمد باشد. بدن هر فرد واکنش متفاوتی نسبت به برنامه‌های رژیمی مختلف دارد. زمانی که موفق می‌شوید وزن خود را کم کنید، نگه داشتن این فرآیند برایتان مشکل‌تر خواهد بود.

روش‌های شگفت‌انگیز کاهش وزن و داشتن سبک زندگی سالم

به همین خاطر در این مقاله چند روش موثر برای کاهش وزن و داشتن یک سبک زندگی سالم را به شما دوستان عزیز سایت برترین‌ها معرفی می‌کنیم. لطفا در ادامه با ما همراه باشید.

۱- فرمول کاهش وزن را به خاطر بسپارید

مردم پس از شروع کاهش وزن همیشه به دنبال کسب نتیاج فوری هستند. می‌توانید از یک فرمول ساده استفاده کنید تا بدانید چه زمانی شروع به کاهش وزن می‌کنید. این فرمول ساده که باید به خاطر بسپارید این است؛ میزان کالری که دریافت می‌کنید باید کمتر از میزان کالری باشد که می‌سوزانید.

فاکتور‌های دیگری نیز وجود دارند، اما این روش برای چک کردن میزان کاهش وزن از بقیه ساده‌تر است. هر ۴۵۰ گرم چربی معادل ۳۵۰۰ کالری است. پس اگر ۳۵۰۰ کالری کمتر دریافت کنید، ۴۵۰ گرم وزن کم می‌کنید.

۲- آمار کالری‌های دریافتی روزانه‌ی خود را داشته باشید

نیازی نیست در مورد حساب کردن کالری‌های دریافتی تان وسواس به خرج بدهید. یک جدول کالری ساده برای این که بدانید چه مقدار کالری در روز دریافت می‌کنید تنظیم نمایید. روش‌های مختلفی برای محسابه کردن میزان مصرف کالری روزانه وجود دارند. این اعداد برای ساخت یک برنامه غذایی مناسب هستند. می‌توانید برای گرفتن نتایج بهتر جایی هم برای تمرینات ورزشی نیز در برنامه روزانه خود قرار دهید.

روش‌های شگفت‌انگیز کاهش وزن و داشتن سبک زندگی سالم

۳- زمان غذا خوردن‌تان را از قبل مشخص کنید

مشخص کردن زمان غذا خوردن تمرین مهمی برای داشتن یک زندگی سالم است. غذا خوردن در یک زمان مشخص در روز برای سلامتی مفید است. این کار به تنظیم ساعت بیولوژیکی بدن و هماهنگی آن با شکم و مغز کمک می‌کند. این کار به هضم بهتر غذا نیز کمک می‌کند. تغییر ساعت غذا خوردن می‌تواند اثر شدیدی روی متابولیسم بدن داشته باشد که برای بدن بسیار مضر است؛ بنابراین اگر می‌خواهید کاهش وزن محسوسی داشته باشید بهتر است که وعده‌های غذایی‌تان را حداقل ۲ تا ۳ ساعت قبل از خواب میل کنید؛ تا در این صورت بدنتان قبل از این که به حالت خواب فرو برود، زمان کافی برای هضم کامل غذا را داشته باشد.

۴- اهمیت آب را دست کم نگیرید

همان طور که می‌دانید هفتاد درصد بدن انسان از آب تشکیل شده است و مهم است که این درصد به همین میزان باقی بماند. آب کافی به عملکرد صحیح اعضای بدن کمک می‌کند و کمبود آن باعث خستگی و خشکی پوست می‌شود.

آب برای کاهش وزن نیز مهم است. به این دلیل که آب به خروج سموم از بدن کمک می‌کند و مواد سمی را از پوست و بدن خارج می‌کند. آب باعث پر شدن شکم می‌شود و گرسنگی را کاهش می‌دهد؛ همچنین به شکم در هضم غذا کمک می‌کند؛ بنابراین اگر هر روز به اندازه کافی آب بنوشید، میزان مصرف کالری‌تان هم کاهش پیدا می‌کند.

شروع کردن روز با نوشیدن یک لیوان آب برای سلامتی مفید است. قبل از هر وعده یک لیوان آب بنوشید تا میزان کالری دریافتی خود را کم کنید. هر زمانی که احساس کردید دوست دارید خوراکی بخورید، تنها کافی است که یک لیوان آب بنوشید تا احساس گرسنگی خود را با این روش از بین ببرید.

۵- از روش‌های بی ضرر برای کاهش وزن استفاده کنید

روش‌های طولانی مدت همیشه روش‌های بهتری برای کاهش وزن هستند. رژیم‌های سنگین سلامتی شما را به خطر می‌اندازند. این نوع غذا‌ها همین طور برای نگه داشتن وزن نیز مضر هستند. معمولا افراد بعد از رژیم‌های سنگین بیشتر از این که وزن کم کنند، وزن اضافه می‌کنند. روش‌های سالم کاهش وزن نیاز به زمان دارند. اما این روش‌ها کارایی بالاتری دارند. قبل از شروع یک رژیم غذایی مهم است که با اصول پایه‌ای کاهش وزن آشنایی پیدا کنید.

روش‌های شگفت‌انگیز کاهش وزن و داشتن سبک زندگی سالم

۶- در یک زمان تنها از یک برنامه‌ی رژیمی پیروی کنید

اگر یک رژیم تبلیغاتی را انتخاب کرده اید، در هر دوره بهتر است که تنها از یک رژیم پیروی کنید. این برای برنامه‌ی کاهش وزن نیز صادق است. هر برنامه فاز‌های متفاوتی دارد. هر قدمی شروع مخصوص به خودش را دارد و پایان آن رسیدن به یک هدف مشخص است. اگر به دقت از دستور‌های برنامه پیروی نکنید، مطمئنا به نتیجه نخواهید رسید. مخلوط کردن چند برنامه با هم نیز اشتباه است، زیرا باز هم بهترین نتیجه را نخواهید گرفت و تمام زحمات‌تان هدر خواهد رفت.

۷- غذا‌ها را هوشمندانه انتخاب کنید

اگر از هیچ برنامه رسمی پیروی نمی‌کنید، مهم است که غذایتان را با دقت انتخاب کنید. انتخاب غذای مناسب اقدامی ضروری برای کاهش وزن است. مطمئن شوید که رژیم متعادلی داشته باشید. رژیم غذایی شما باید شامل میوه و سبزیجات به همراه چربی‌های سالم باشد. میوه و سبزیجات حاوی فیبر هستند که برای سلامتی بدن بسیار ضروری است.

۸- خوردن صبحانه را از قلم نیندازید

همیشه روز خود را با یک صبحانه‌ی خوب و سالم شروع کنید. نخوردن صبحانه اصلا برای بدن‌تان خوب نیست. یک صبحانه سالم دستگاه گوارش را فعال می‌کند، هضم غذا نیز در هنگام صبح بسیار سریع است. یادتان باشد که پروتئین‌هایی مانند پنیر، ماست، آب میوه تازه، تخم مرغ و ... را در صبحانه خود قرار دهید.

روش‌های شگفت‌انگیز کاهش وزن و داشتن سبک زندگی سالم

۹- ورزش کنید

داشتن فعالیت بدنی نه تنها برای کاهش وزن بلکه برای ثابت نگه داشتن آن نیز مفید است. نیازی نیست برای ورزش کردن به باشگاه بروید. می‌توانید ورزش مورد علاقه خود را انتخاب کنید یا تنها راه بروید. به خاطر این که برای ورزش کردن تشویق شوید، باید خودتان را برای ورزش آماده کنید. وسایل ورزشی، لباس ورزش، دست کش، کفش پیاده روی مناسب را خریداری کنید. داشتن این وسایل شما را تشویق می‌کند تا از آن‌ها استفاده کنید، این باعث می‌شود یک سبک زندگی سالم و پویا داشته باشید.

منبع: lifehack

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      لایک

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج