جاباما
۸۵۵۷۲۲
۳ نظر
۵۰۱۴
۳ نظر
۵۰۱۴
پ

بخش سوم

۱۰۰ فردی که دنیای کسب و کار را دگرگون ساخته اند

در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با ۱۰۰ مرد و زنی که دنیای کسب و کار دنیای مدرن را دگرگون ساخته‌اند آشنا کنیم؛ از غول‌های دنیای تکنولوژی تا ستاره‌هایی در حال طلوع، دانشمندان و فعال‌های اجتماعی.

برترین‌ها - ترجمه از حسین علی پناهی: دنیای تجارت و کسب و کار با سرعت غیرقابل وصفی در حال تغییر است. هوش مصنوعی و تجهیزات اتوماتیک همه چیز را تغییر داده اند. سبک تماشای محتوا‌های ویدیویی از طریق اینترنت که از آن با عنوان «Over-the-top viewing» (OTT) یاد می‌شود نیز در حال تغییر سبک سرگرمی‌های ماست. برند‌های با دسترسی مستقیم به مصرف کننده نیز نحوه خرید ما را به کلی تغییر داده اند. راه‌های جدیدی برای رفتن نزد پزشک، روش‌هایی جدید برای کار کردن و روش‌هایی نوین برای سرمایه گذاری وجود دارد.

بحث‌های زیادی در مورد هدف و فواید این نوآوری‌ها و اینکه چه کار‌هایی باید انجام داد که بتوان به افرادی که نمی‌خواهند عقب بمانند کمک کرد هر روز در جریان است. بدین بهانه در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با ۱۰۰ مرد و زنی که دنیای کسب و کار دنیای مدرن را دگرگون ساخته اند آشنا کنیم؛ از غول‌های دنیای تکنولوژی تا ستاره‌هایی در حال طلوع، دانشمندان و فعال‌های اجتماعی.

۶۷- ساتیا نادلا

مدیر عامل مایکروسافت که آینده این کمپانی را روی هوش مصنوعی و واقعیت افزوده گذاشته است

۱۰۰ فردی که دنیای کسب و کار را دگرگون ساخته اند

در پنجمین سال خود به عنوان مدیر عامل مایکروسافت، ساتیا نادلا زندگی جدیدی در این کمپانی دمیده است، کمپانی که بسیاری فکر می‌کردند دوران اوج آن گذشته است. وقتی که نادلا به این پست رسید، مایکروسافت همچنان در زنجیره‌ای از فجایع غوطه ور بود: ویندوز ۸ یک شکست بود، خرید نوکیا یک فاجعه بود و سرویس وب آمازون نیز به یکباره ظاهر شده و پیشتاز شده بود. وی به یکباره قدرت و پویایی مایکروسافت را چند برابر کرده و هدف بعدی او تبدیل کردن مایکروسافت به پیشتاز عرصه هوش مصنوعی، واقعیت افزوده و محاسبات بزرگ است.

۶۸- دیوید نیلمن

موسس JetBlue و Azul Brazilian Airlines در تلاش برای آوردن سفر‌های مقرون به صرفه هوایی به مناطق کمتر مورد توجه قرار گرفته

۱۰۰ فردی که دنیای کسب و کار را دگرگون ساخته اند

دیوید نیلمن یکی از مشهورترین و موفق‌ترین کارآفرینان صنعت هوانوردی در عصر حاضر است و در قدم بعدی خود قصد دارد که سفر‌های مقرون به صرفه هوایی را در اختیار مناطق کمتر مورد توجه قرار گرفته ایالات متحده قرار دهد. او موسس چهار ایرلاین بوده است: Azul Brazilian Airlines، JetBlue، WestJet و Morris Air که مورد آخر به خطوط هوایی Southwest Airlines فروخته شد.

۶۹- لیزا نیشیمورا

معاون بخش فیلم‌ها و مستند‌های مستقل در نتفلیکس که باعث پیشگام بودن این کمپانی در عصر طلایی مستند‌ها شده است

۱۰۰ فردی که دنیای کسب و کار را دگرگون ساخته اند

ما در عصر طلایی فیلم سازی مستند زندگی می‌کنیم و می‌توانیم نتفلیکس و رییس بخش مستند آن یعنی لیزا نیشیمورا را بخشی از این عصر طلایی بدانیم. سبک انتشاری سریع و یکجا و البته جهانی نتفلیکس مشکلات مستند سازان را رفع کرده است و به درخواست‌های آنان برای کمک مالی و دیده شدن پاسخ گفته است.

۷۰- استیون پیرسون

بنیانگذار موسسه نقد کلینیکی و اقتصادی در حال آماده کردن ما برای تصمیمات سخت در مورد دارو‌های گران قیمت است

۱۰۰ فردی که دنیای کسب و کار را دگرگون ساخته اند

قیمت دارو در ایالات متحده بسیار بالا است و بالاتر نیز خواهد رفت. استیون پیرسون پیشگام یافتن راه حلی در این مورد است. موسسه غیرانتفاعی تاسیس شده توسط وی به یک صدای مستقل و دارای قدرت در مورد هزینه روش‌های درمانی بسیار مدرن امروزی تبدیل شده است. موسسه نقد کلینیکی و اقتصادی، هزینه‌های دارو‌ها را بسیار بیشتر از آن چه که باید باشد می‌داند و در برخی از موارد نیز به عنوان مرجعی برای تعیین قیمت دارو‌ها مورد توجه قرار گرفته و برخی از شرکت‌های داروسازی به نقد‌ها و بررسی‌های آن اهمیت خاصی می‌دهند.

۷۱- مارک پریچارد

سفیر ارشد برند در procter & gamble که صدای وجدان صنعت بازاریابی بوده است

۱۰۰ فردی که دنیای کسب و کار را دگرگون ساخته اند

وقتی مارک پریچارد صحبت می‌کند دنیای صنعت تبلیغات به صحبت‌های او گوش می‌دهد. سفیر ارشد برند بزرگ‌ترین کمپانی تبلیغی جهان بسیاری از مشکلات بزرگ این صنعت را حل کرده است؛ از پاک کردن آشفتگی‌ها و شلوغ کاری‌های دنیای تبلیغ دیجیتال تا کاهش هزینه تبلیغات.

۷۲- جف ریدر

مدیر عامل Harry's سهم زیادی در عمومیت بخشیدن به برند‌های مستقیم به مصرف کننده داشته است

۱۰۰ فردی که دنیای کسب و کار را دگرگون ساخته اند

به عنوان موسس مشترک خرده فروش عینک Warby Parker و کمپانی تولید محصولات اصلاح صورت Harry's، جف ریدر انقلابی در زمینه ارائه مستقیم خدمات و کالا‌ها به مشتریان نهایی ایجاد کرده است. او یک خط تولید و برند جدید با نام Flamingo راه اندازی کرده که مخصوص زنان است و قصد دارد در سال جدید نیز یک یا دو شرکت بزرگ جدید تاسیس نماید و تمرکز خود را روی تماس مستقیم بین تولید کننده و مصرف کننده قرار داده است.

۷۳- تونی رید

معاون بخش Alexa Experience and Echo Devices در آمازون که در زمینه پلتفرم‌های جدید محاسباتی عمده نقش مهمی ایفا کرده است

۱۰۰ فردی که دنیای کسب و کار را دگرگون ساخته اند

روزی روزگاری آمازون تنها یک فروشگاه کتاب آنلاین با جاه طلبی‌های بزرگ بود، اما اکنون به یک کمپانی بسیار بزرگ و قدرتمند با فعالیت‌های گسترده و متنوع تبدیل شده است. تونی رید یکی از ۶۰۰ کارمند اولیه این کمپانی بود که این تحول را از نزدیک مشاهده کرده است. او نقش‌های زیادی در این کمپانی بر عهده داشته و اکنون هدایت پروژه‌های آینده نگرانه این شرکت در زمینه پلتفرم‌های محاسباتی مدرن مانند محاسبات با استفاده از صدا را بر عهده دارد که روشی جدید برای تعامل با ابزار‌های کامپیوتری است.

۷۴- شوندا ریمس

نویسنده، تهیه کننده و موسس Shondaland که توازن قدرت در صنعت تلویزیون را تغییر داد

۱۰۰ فردی که دنیای کسب و کار را دگرگون ساخته اند

شوندا ریمس دهه هاست که مخاطبان را با برنامه‌های خود همراه ساخته است. Shondaland هم است کمپانی تولید خود او و هم امپراطوری تلویزیونی است که برای شبکه ABC خلق کرده که سریال‌های موفقی مانند «How to Get Away with Murder»، «Scandal» و «Grey's Anatomy» از محصولات آن هستند.

۷۵-هیو ریچاردز

رییس بانکداری دیجیتال در جی پی مورگان که در زمینه بررسی داده‌های بانکداری صاحب نظر است

۱۰۰ فردی که دنیای کسب و کار را دگرگون ساخته اند

در آوریل ۲۰۱۸، هیو ریچاردز ماموریت یافت که یک سخنرانی برای روسای ارشد موسسه جی پی مورگان برگزار کرده و در مورد آینده سرمایه گذاری بانکی صحبت نماید. وی از برنامه‌ها و چشم انداز خود برای ۱۰ سال آینده و پس از آن صحبت کرد و ماه بعد به ریاست بخش بانکداری دیجیتال این موسسه سرمایه گذاری و بانکداری منصوب شد.

۷۶- دبانجان ساها

رییس بخش خدمات وب آمازون که از سپر دفاعی قدیمی سیلیکون، ولی استفاده می‌کند

۱۰۰ فردی که دنیای کسب و کار را دگرگون ساخته اند

برای مدت طولانی کمپانی Oracle سلطان بلامنازع عرصه پایگاه‌های داده در صنعت تکنولوژی بود. بعد از آن بود که نوبت به سرویس وب آمازون رسید که بسیار درآمدزا بوده و در حوزه محاسبات ابری پیشگام شد. دبانجان سا‌ها رییس یکی از سریع الرشدترین سرویس‌ها در تاریخ سرویس وب آمازون است، یک پایگاه داده داخلی آمازون به نام Aurora که در حال عبور از Oracle در این زمینه است.

۷۷- پیتر شر

رییس مسئولیت‌های اشتراکی در JPMorgan Chase در حال سرمایه گذاری روی شهر‌های توسعه نیافته در سراسر جهان است

۱۰۰ فردی که دنیای کسب و کار را دگرگون ساخته اند

تمامی کمپانی‌های بزرگ یک شاخه خیریه دارند، اما از سال ۲۰۱۴ بخش JPMorgan Chase خود را به بزرگ‌ترین سازمان در نوع خود تبدیل کرده است. پیتر شر بر روی سرمایه گذاری‌های این بخش نظارت دارد که قصد دارد سرمایه‌های جذب شده را از ۲۵۰ میلیون دلار در سال گذشته به ۳۵۰ میلیون دلار در سال جاری برساند و هدف آن توسعه کسب و کار در مناطق کمتر توسعه یافته جهان از طریق کمک‌های مالی است.

۷۸- تینا شارکی

موسس و رییس Brandless در حال بازتعریف برندهاست

۱۰۰ فردی که دنیای کسب و کار را دگرگون ساخته اند

تینا شارکی موسس و رییس کمپانی Brandless است که یک فروشگاه آنلاین است که کالا‌های ارگانیک، طبیعی و سالم را با قیمتی رقابتی را در عرصه‌های مختلف از محصولات آرایشی و غذایی گرفته تا تجهیزات خانه و وسایل نوزاد به فروش می‌رساند.

۷۹- سید سیجبراندجی

مدیرعامل GitLab به برنامه نویسان کمک می‌کند که حتی از فواصل دور هم با یکدیگر کار کنند

۱۰۰ فردی که دنیای کسب و کار را دگرگون ساخته اند

در سال ۲۰۱۲، سید سیجبراندجی در مورد یک پروژه منبع باز جدید خواند که به توسعه دهندگان برنامه‌ها و اپلیکیشن‌ها کمک می‌کرد با یکدیگر مشارکت داشته و GitLab نام داشت. سپس او این پلتفرم را برداشته و در محیط وب ارائه کرد و آن را به یک کسب و کار خوش آتیه تبدیل نمود. اکنون بیش از ۱۰۰.۰۰۰ موسسه از GitLab استفاده می‌کنند.

۸۰- بونی سیمی

رییس کمپانی JetBlue Technology Ventures که در زمینه نوآوری‌هایی که سبک پرواز را تغییر می‌دهند سرمایه گذاری می‌کند.

۱۰۰ فردی که دنیای کسب و کار را دگرگون ساخته اند

بانی سیمی از یک ورزشکار المپیکی به روزنامه نویسی و سپس خلبانی و در ادامه مدیر اجرایی یک کمپانی سرمایه گذاری رسید. او همیشه به پرواز علاقه داشت و در سال ۱۹۹۰ شغل خود به عنوان مجری یک برنامه تلویزیونی ورزشی رها کرده و به عنوان خلبان به یونایتد ایرلاینز پیوست. در سال ۲۰۱۶، سیمی کمپانی JetBlue Technology Ventures را تاسیس کرد و روی نوآوری‌هایی که سبک پرواز را تغییر می‌دهند کار می‌کند.

۸۱-آپارنا سینها

رییس بخش پروژه‌های نرم افزاری گوگل که در حال تکان دادن سیلیکون، ولی است

۱۰۰ فردی که دنیای کسب و کار را دگرگون ساخته اند

پروژه Kubernetes که یک پروژه نرم افزاری منبع باز است در گوگل آغاز شد و رفته رفته صحنه محاسبات ابری را تکان داد و به توسعه دهندگان این امکان را داد که ابزار‌های نرم افزاری در مقیاس بزرگ را راحت‌تر مدیریت کنند. آپارنا سین‌ها رهبری تیم توسعه Kubernetes را بر عهده دارد که می‌تواند رقیب سرویس وب آمازون باشد.

۸۲- سارجون اسکاف

موسس و افسر ارشد تکنولوژی Bossa Nova Robotics در در حال ساخت ربات‌هایی برای فروشگاه‌های آینده است

۱۰۰ فردی که دنیای کسب و کار را دگرگون ساخته اند

یک مشکل مداوم و قدیمی بای خرده فروش‌ها این بوده که بتوانند بگویند چه اجناسی روی قفسه فروشگاه‌ها باقی مانده است. از این رو سارجون اسکاف که موسس و افسر ارشد بخش تکنولوژی Bossa Nova Robotics است به یک ایده جدید دست یافت: قرار دادن دوربین وری چرخ‌ها به نحوی که بتواند ببیند چه چیزی در فروشگاه هست و این کار را بهتر و کارآمدتر از انسان‌ها انجام دهد.

۸۳-گرگ اسمیت

معاون اجرایی زنجیره تامین والمارت ایالات متحده از اتوماسیون برای کمک به تولید یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های حمل و نقل استفاده می‌کند

۱۰۰ فردی که دنیای کسب و کار را دگرگون ساخته اند

والمارت بزرگ‌ترین خرده فروش در سراسر جهان است که از بزرگ‌ترین کمپانی‌ها در عرصه حمل و نقل نیز به شمار می‌آید و اینجاست که گرگ اسمیت وارد می‌شود. اسمیت که معاون اجرایی زنجیره تامین این کمپانی است بر بهبود عملکرد و بزرگ‌تر شدن زنجیره تامین نظارت داشته و ماموریت دارد که بیش از هر زمان دیگری این بخش را فعال، چابک و کارآمد سازد.

۸۴- ماسایوشی سان

مدیر عامل و رییس SoftBank که شاه ساز جدید سیلیکون، ولی است که یک سرمایه ۱۰۰ میلیارد دلاری در اختیار دارد

۱۰۰ فردی که دنیای کسب و کار را دگرگون ساخته اند

هیچ کسی نمی‌تواند مانند ماسایوشی سان در میان نوابغ سیلیکون، ولی تاثیرگذار باشد. او را با نام «مسا» می‌شناسند، موسس و مدیر عامل SoftBank که یک کمپانی هولدینگ ژاپنی در عرصه تکنولوژی است و بخش جذب سرمایه این هلدینگ استاندارد‌های جدیدی را در زمینه جذب سرمایه برای بخش تکنولوژی تعیین کرده است که این سرمایه گذاری‌های هنگفت در زمینه هوش مصنوعی، نیمه هادی ها، تجارت الکترونیک، حمل و نقل و بخش سلامت به کار گرفته شده است.

۸۵- یان استین

مدیر عامل که اولین مشاور-ربات Betterment را ایجاد کرد

۱۰۰ فردی که دنیای کسب و کار را دگرگون ساخته اند

یان استین مشاور-ربات Betterment را ابداع کرد، زیرا فکر می‌کرد که انسان‌ها برای پس انداز پول برای درازمدت نیاز به کمک دارند. در ذهن او موسسات مالی تنش‌ها و تعارضات سرمایه‌ای بسیاری داشته و مشاوره‌های مفید و عینی ارائه نمی‌دادند. اکنون کمپانی استین بیش از ۱۶ میلیون سرمایه گذاری برای ۴۰۰.۰۰۰ مشتری را مدیریت می‌کند و در این صنعت موجی از نوآوری را راه انداخته است.

۸۶- آدام ساسمن

معاون و مدیر ارشد بخش دیجیتال نایک که تغییری شگرف در زمینه خرده فروشی ورزشی ایجاد کرده است

۱۰۰ فردی که دنیای کسب و کار را دگرگون ساخته اند

آدام ساسمن یکی از معماران اصلی انقلاب دیجیتال کمپانی نایک است که در سال ۲۰۱۶ به این کمپانی پیوسته و تمامی بخش‌های این کمپانی را در مسیر دیجیتالی شدن تحت کنترل داشت. این انقلاب با کارکرد‌های موثر جدیدی برای تلفن‌های هوشمند همراه بود که از آن جمله می‌توان به استفاده از اپلیکیشن نایک برای خرید در فروشگاه‌ها و رزرو پرطرفدارترین کفش‌های ورزشی این برند اشاره کرد.

۸۷- توبی سان

موسس و مدیر عامل Lime که روش‌های جدیدی از حمل و نقل شهری را در سراسر جهان پیاده سازی کرده است

۱۰۰ فردی که دنیای کسب و کار را دگرگون ساخته اند

در طول دو سال اخیر، موتورها، دوچرخه‌ها و اسکوتر‌های برقی که بتوان به سرعت آن‌ها را اجاره و هزینه استفاده از آن‌ها را از طریق اپلیکیشن موبایل پرداخت کرد دنیا را فرا گرفته اند. با الهام از کسب و کاری اجاره‌ای مشابه در چین، توبی سان تصمیم گرفت که ناوگان‌های اجاره‌ای مشابهی بر پایه اپلیکیشن در ایالات متحده راه اندازی کند. امروزه می‌توان دوچرخه‌ها و اسکوتر‌های اجاره Lime را در بیش از دو جین کشور در سراسر جهان و بیش از ۱۰۰ شهر ایالات متحده یافت.

۸۸- تیم سوینی

موسس و مدیر عامل Epic Games که صنعت گیم را به قلمرو تازه‌ای برده است

۱۰۰ فردی که دنیای کسب و کار را دگرگون ساخته اند

تیم سویتی برای سال‌ها در عرصه صنعت باز‌های ویدیویی حضور پررنگی داشته و کمپانی خود با نام Epic Games را توسعه داده است که موتور متحرکه بسیاری از بازی‌های ویدیویی پرطرفدار به شمار می‌آید. اکنون به لطف موفقیت بی سابقه بازی فورتنایت، سوینی نه تنها بر دنیای گیمینگ احاطه دارد بلکه می‌خواهد آن را بازتعریف نماید.

۸۹- تل تمیر

مدیر عامل و موسس Wiliot که در حال تولید چیپ ست‌های بدون باتری است که از سیگنال‌های رادیویی انرژی ذخیره می‌کنند

۱۰۰ فردی که دنیای کسب و کار را دگرگون ساخته اند

تل تمیر موسس Wiliot که یک استارتاپ توسعه دهنده چیپ ست‌هایی است که انرژی خود را از سیگنال‌های رادیویی می‌گیرند و به همین دلیل نیازی به باتری ندارند که به تولید استیکر‌ها یا تگ‌های الکترونیکی یک بار مصرف کوچک، ارزان و با قابلیت اتصال بلوتوث منتج شده است.

۹۰- جنیفر تخادا

مدیر عامل PagerDuty که هنگام بد کار کردن نرم افزار‌ها اخطار می‌دهد

۱۰۰ فردی که دنیای کسب و کار را دگرگون ساخته اند

مهندسان سیلیکون، ولی به PagerDuty وابسته اند برای اینکه وقتی که دردسر ایجاد می‌شود نرم افزار PagerDuty به مربوط‌ترین مهندس پیام اخطار می‌فرستد و اطلاعاتی که برای حل مشکل نیاز است را در اختیار آنان قرار می‌دهد؛ و جنیفر تخادا مدیرعامل این کمپانی نوآور است.

۹۱-ولاد تنف و بایجو بهات

موسسان Robinhood که یک سایت دلالی آنلاین برای نسل هزاره است

۱۰۰ فردی که دنیای کسب و کار را دگرگون ساخته اند

ولاد تنف و بایجو بهات به عنوان موسسان Robinhood زمانی که بدنبال جذب سرمایه برای پیاده سازی ایده خود بودند توسط چندین سازمان سرمایه گذاری رد شدند، اما بعد از ۵ سال این اپلیکیشن تجارت مجانی بیش از ۵.۶ میلیارد دلار ارزش گذاری شده است. این اپلیکیشن ورود به تجارت را برای افراد معمولی آسان‌تر می‌سازد.

۹۲- هانس وستبرگ

مدیر عامل Verizon که در زمینه توسعه و انتشار تکنولوژی ۵G پیشتاز است

۱۰۰ فردی که دنیای کسب و کار را دگرگون ساخته اند

۵G به عنوان جدیدترین نسل تکنولوژی بی سیم قرار است که یک اتصال اینترنتی سریع‌تر و قابل اعتمادتر را در اختیار کاربران قرار دهد و هانس وستبرگ به عنوان مدیر عامل Verizon در مرکز بحث‌های این تکنولوژی قرار دارد. او بهترین گزینه برای این منصب است، زیرا قبلاً نیز مدیر عامل اریکسون بوده است و اکنون Verizon را به اولین کمپانی آمریکایی ارائه دهنده تکنولوژی ۵G تبدیل کرده است.

۹۳- الیزابت وارن

سناتور ایالت ماساچوست برای بهبود فرهنگ کاپیتالیسم تلاش می‌کند

۱۰۰ فردی که دنیای کسب و کار را دگرگون ساخته اند

الیزابت وارن که یکی از سناتور‌های ارشد حزب دموکرات از ایالت ماساچوست است گفته است که در رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۲۰ برای بهبود مرام سرمایه داری تلاش می‌کند و فعالیت‌های قابل توجهی در زمینه کاهش گاز‌های گلخانه‌ای و آلودگی هوا داشته است.

۹۴- امیلی ویز

موسس Glossier که صنعت زیبایی را متحول ساخته است

۱۰۰ فردی که دنیای کسب و کار را دگرگون ساخته اند

امیلی ویس در مجله Vogue به عنوان مشاور بخش مد کار می‌کرد که یک وبلاگ زیبایی به نام Into the Gloss را راه اندازی کرد. ۸ سال بعد او برند آرایشی و محافظت از پوست Glossier را با قابلیت دسترسی مستقیم به مصرف کنندگان بنیان نهاد و درآمد سالانه آن بالغ بر ۱۰۰ میلیون دلار است.

۹۵-برایان ویپل

مدیر عامل Accenture Interactive که در حال تغییر دادن آژانس‌های تبلیغاتی سنتی است

۱۰۰ فردی که دنیای کسب و کار را دگرگون ساخته اند

کمپانی Accenture Interactive یک کمپانی مشاوره در زمینه تبلیغات است که آژانس‌های تبلیغاتی سنتی و ناکارآمد را از گردونه رقابت خارج کرده است. در سال‌های اخیر این کمپانی به رهبری برایان ویپل توانسته خدمات قابل توجهی به مشتریان بزرگی مانند دیزنی و ماریوت ارائه دهد و شعبه‌هایی را در کشور‌های دیگر جهان مانند برزیل، آلمان و هلند نیز تاسیس نماید.

۹۶- تایلر و کامرون وینکلوفس

موسسان Gemini که در حال ایجاد شفافیت در بازار ارز دیجیتال هستند

۱۰۰ فردی که دنیای کسب و کار را دگرگون ساخته اند

دوقلو‌های وینکلوفس کمپانی Gemini را با این تصور تاسیس کردند که بازار‌های ارز دیجیتال باید مانند بازار‌های ارزی معمولی حضور داشته و برای فعالیت آن‌ها اقدامات و قوانین نظارتی تعیین شود؛ و در ادامه با کسب مجوز‌های لازم، کمپانی Gemini بازار‌هایی مشابه بازار سنتی پول در زمینه ارز‌های دیجیتال را ایجاد کرد.

۹۷-آن وجکیکی

مدیر عامل ۲۳andMe در حال کمک به افراد برای درک معنای DNA آن‌ها در مورد هویت و سلامتی شان است

۱۰۰ فردی که دنیای کسب و کار را دگرگون ساخته اند

آن وجکیکی که مدیرعامل و موسس یک استارتاپ تست ژنتیکی به نام ۲۳andMe است که فکر می‌کند با اطلاع رسانی به افراد در مورد دی ان‌ای شان می‌توانیم به جای مقابله با بیماری‌ها بعد از تشخیص داده شدن، از همان اول از آن‌ها جلوگیری کنیم. با استفاده از این ابزار می‌توان احتمال ابتلای شخص به بیماری‌های خاص مانند آلزایمر و سرطان سینه را مشخص کرد.

۹۸- لیندار یاکارینو

رییس بخش فروش تبلیغات و مشارکت مشتریان در NBCUniversal که تلاش می‌کند با نوآوری این تجارت تلویزیونی ۷۰ میلیارد دلاری را زنده نگه دارد

۱۰۰ فردی که دنیای کسب و کار را دگرگون ساخته اند

لیندا یاکارینو در NBCUniversal بر بیش از ۱۰ میلیارد دلار درآمد تبلیغاتی سالانه نظارت دارد. اواز منتقدان فیسبوک و دیگر پلتفرم‌های دیجیتالی بوده و آن‌ها را پایین‌تر از کانال‌های تبلیغاتی می‌داند و سعی دارد غول‌های تلویزیونی را وادار به کنار گذاشتن درگیری‌ها و ایجاد انقلابی در عرصه تلویزیون است.۹۹- تامار یهوشوا- افسر ارشد تولید که در حال ابداع روشی هوشمندانه‌تر برای گفتگوی افراد در محیط کار است.

۹۹- تامار یهوشوا

افسر ارشد تولید که در حال ابداع روشی هوشمندانه تر برای گفتگوی افراد در محیط کار است

۱۰۰ فردی که دنیای کسب و کار را دگرگون ساخته اند

اپلیکیشن گفتگوی محل کار با نام Slack بیش از ۷ میلیارد دلار ارزش داشته و قرار است باهوش تر نیز بشود. و تامار یهوشوا نیز در ماه ژانویه به این کمپانی پیوسته و قصد دارد این اپلیکیشن را به هدف تعیین شده برساند.

۱۰۰- هیدی زاک

۱۰۰ فردی که دنیای کسب و کار را دگرگون ساخته اند

هیدی زاک به همراه همسرش دیوید اسپکتور، در اوایل دهه سی زندگی اش بود که برند لباس های زیر خود با نام «ThirdLove» را تولید و به صورت آنلاین روانه بازار کرد. ایده این برند از آنجا شکل گرفت که این زوج احساس کردند که لباس های زیر، به خصوص لباس های زنانه، جایگاهی در فروشگاه های آنلاین ندارند.

از این رو بر آن شدند تا با فروش آنلاین لباس های زیر، کار را برای خانم ها راحت تر کنند. خلاقیتی که آنها به خرج دادند این بود که لباس های زیر را با جزییات دقیق و تصاویری از تمام زوایا در سایت قرار دادند تا خانم ها خیلی راحت و بدون هیچ شک و ابهامی مدل مناسب و دلخواه شان را انتخاب کنند.

منبع: businessinsider

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علیرضا ناصری

      لیندار یاکینیرو زیباترین زن این فهرست و بسیار با پرستیج بود.
      برعکس زن سیاه پوست شوندار.
      از این گونه مطالب بیشتر بگذارید.با تشکر از سایت خوب برترینها دست شما درد نکند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خاک بر سرت که مغزت فقط واسه همین چیزا کار میکنه عقب مونده

      • بدون نام

        امثال تو توی خود امریکا هم باشن آدم نمیشن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج