۸۵۵۷۷۹
۶ نظر
۵۰۰۰
۶ نظر
۵۰۰۰
پ

پرواز شاهین بر فراز لیگ برتر با آوای نی‌انبان

برای استانی که تا همین چند سال پیش هیچ نماینده‌ای در سطح نخست فوتبال ایران نداشت، حالا ظهور هم‌زمان شاهین و پارس جنوبی جم، چیزی فراتر از یک افتخار عادی است.

خبرآنلاین: همه از بوشهر به تهران آمده‌اند. سرخ‌پوشان پاکدشت، قرار است آخرین رقیب لیگ یکی شاهینی باشد که ده سال منتظر مانده. برای باشگاهی که هر سال بازیکنانش را به بهترین تیم‌های کشور صادر می‌کرده، ماندن در لیگ یک چیزی فراتر از یک حقارت عادی است.

اما برای غرورمندی، باید زجر کشید. حالا بازی در شهرک اکباتان تهران است اما انتظار، از بوشهر آغاز شده و هیچکس دلش نمی‌خواهد در بندر جنوب ناامید باشد. جایی هم برای ناامیدی نیست. گل ریحان به شهرداری تبریز باخته و شاهین بوشهر برای رنگ دادن به یکی از زیباترین رویاهایش فقط به یک پیروزی با حداقل فاصله نیاز دارد.

پرواز شاهین بر فراز لیگ برتر با آوای نی‌انبان

از همه جا آمده‌اند؛ بوشهر، فاریاب، کنگان، بوشکان و برازجان. شاهین برای بوشهری‌ها مثل بارسلونا است برای کاتالانی‌ها. کسی نمی‌تواند با تیمی که هویت یک قومیت است، شوخی کند. شاهین شهرداری حالا 51 امتیازی است و در آستانه صعودی تاریخی. رقابت مقابل سرخپوشان پاکدشت آغاز می‌شود. قرار بود پاکدشتی‌ها میزبان باشند اما صدای سکوها از شاهین سخن می‌گوید.

اوضاع لیگ یک نامنظم است و علیرضا فغانی که به عنوان داور این رقابت حساس انتخاب شده، احساس می‌کند جوراب دو بازیکن شاهین با سایر مهره‌های عبدالله ویسی متفاوت است. داور رده‌بندی جام جهانی، دو بازیکن را راهی رختکن می‌کند تا جوراب‌هایشان را عوض کنند و همین فرصتی می‌شود برای سرخپوشان تا پنج دقیقه مقابل مدعی 9نفره بازی کنند.

نیمه اول بدون گل به پایان می‌رسد. شاهین تیم برتر زمین است و احتیاط شرط عقل. ویسی دوست ندارد هیچکس ناراحت به بوشهر بازگردد. محمد محبی، اولین گل بازی و آخرین گل فصل شاهین بوشهر را به ثمر می‌رساند. حالا شاهین با 14 پیروزی، 12 مساوی و 4 باخت، 34 گل زده و فقط 17 گل خورده است.

با یک امتیاز فاصله از گل‌گهر سیرجان، آخرین هفته لیگ یک را استراحت می‌کند و اگرچه شانس قهرمانی را از دست داده اما دلایل زیادی برای شادی کردن وجود دارد. بوشهری‌ها حالا به دومین تیم لیگ برتری‌شان لبخند می‌زنند و داستان از همان جایی که در تهران تمام شده، در بوشهر آغاز می‌شود.

پرواز شاهین بر فراز لیگ برتر با آوای نی‌انبان

در بوشهر هیچکس بر روی زمین نیست. شهر سراسر شادی و شور است. انگار بذر عشق را به سراسر شهر پاشیده‌اند. شاهین به لیگ برتر برگشته و شاید پس از مدت‌ها، یک دلیل منطقی برای سر دادن آواز «هلل یوس هل یوسه» وجود داشته باشد.

بوشهر و کافه‌هایی که خیلی زودتر از کافه‌های تهران قهوه سرو می‌کردند، آرامشی ندارند و همه جا افتخار به حماسه‌ای در جریان است که نباید فراموش شود. شاهین شهرداری بوشهر، یادآور دو تیم تنومند فوتبال ایران است. نخست شاهین بوشهری که تا یک دهه پیش در لیگ برتر بازی می‌کرد و عقب‌تر از آن، شاهین تهران؛ باشگاهی که زیر سایه سیاست از میان رفت.

اما شاهین بوشهر نمی‌خواهد قربانی شود. حالا دو باشگاه حرفه‌ای بوشهری‌ها در لیگ برتر هستند و فقط ایرانجوان غایب است. انگار بوشهر هم مسیرش را در فوتبال ایران پیدا کرده و از سال آینده، جنون دوست داشتنی‌ترین ورزش جهان در جنوب ایران، به بالاترین سطح ممکن می‌رسد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رایانی

      جونوم بوشهر❤❤❤❤❤❤

    • آبادان برزیلته بندردلوار

      قلب و روح بندردلوار با شاهین بود شما اسم بندر دلوار را از قلم انداختید دیروز دلواریهای بامرام در ورزشگاه اکباتان سنگ تمام گذاشتن پس خواهشا در شادی صعود شاهین سربلند به هیچ شهری اجفا نکنید چون کل استان بوشهر و آبادانیهای ساکن بوشهر خوشحال بودن یکی بخاطر صعود شاهین بوشهر ودومین دلیلش هم صعود این تیم با سرمربی فهیم وبادانشش که خوزستانیست جا داره این موفقیت را به ربیس امور مالی شهرداری بوشهر جناب آقای مهندس عالیپور تبریک عرض نمایم دمت گرم ومبارکتان باد

      پاسخ ها

      • ایرانِ ثروتمند!

        یعنی اینجا هم از پاچه خواری دست بر نمیدارید؟
        آقا!!!! بسه دیگه

    • ع انصاری

      نه اینتر نه میلان فقط شاهین ایران

    • مصطفی

      ماشاالله بچی خومون هلل یوس هل یوسه.عشق شاهین

    • صادق

      من از آبادانم شاهين مثل صنعت برا ما عشق به افتخار جنوبي ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج