جاباما
۸۵۵۷۸۲
۳ نظر
۵۰۰۶
۳ نظر
۵۰۰۶
پ

«اون»، کیم یونگ چول را برکنار کرد

رسانه‌های کره جنوبی اعلام کردند رهبر کره شمالی مذاکره‌کننده ارشد این کشور با آمریکا را برکنار کرده است.

باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز: رسانه‌های کره جنوبی روز چهارشنبه از برکناری کیم یونگ چول، مذاکره‌کننده ارشد کره شمالی در مذاکرات هسته‌ای با آمریکا خبر دادند.

خبرگزاری یونهاپ کره‌ جنوبی روز چهارشنبه به نقل از یک منبع پارلمانی این کشور گزارش داد که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، کیم یونگ چول، مذاکره‌کننده ارشد این کشور در مذاکرات هسته‌ای با آمریکا و کره جنوبی را بدون دلیل مشخصی برکنار کرده است.

به نوشته رویترز، کیم یونگ چول، همتای مذاکراتی مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا که به مرد دست راست رهبر کره شمالی نیز مشهور است، تاکنون در تلاش برای عادی‌سازی روابط با آمریکا و کره جنوبی نقش برجسته‌ای داشته است.

خبر برکناری کیم یونگ چول پس از آن اعلام می‌شود که وزارت خارجه کره شمالی هفته گذشته تأکید کرد پیونگ یانگ هیچ تمایلی به ادامه مذاکرات با حضور مایک پمپئو ندارد و آمریکا برای نشان‌دادن انعطاف باید او را از گفتگوها حذف کند.

اخیرا دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد آماده برگزاری نشست سوم با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی است، اما جان بولتون، مشاور ا منیت ملی کاخ سفید چهارشنبه گذشته گفت ابتدا باید نشانه‌های واقعی از سوی کره شمالی مبنی بر اتخاذ تصمیمات استراتژیک برای رها کردن تسلیحات هسته‌ای وجود داشته باشد. پنج شنبه گذشته نیز کره شمالی اعلام کرد نمی‌خواهد مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا تیم مذاکرات هسته‌ای دو کشور را هدایت کند و شخصی بالغ‌تری باید جایگزین او شود. این اظهارنظر درست چند ساعت پس از اولین آزمایش تسلیحاتی پیونگ یانگ پس از شکست مذاکرات هسته‌ای با آمریکا در ویتنام صورت گرفت.

کیم جونگ اون و دونالد ترامپ شامگاه چهارشنبه ۲۷ فوریه ۸( اسفند ۹۷) برای دومین بار در هانوی، پایتخت ویتنام با هم دیدار کردند. سران دو کشور سران پس از کش‌ و قوس‌های فراوان سرانجام برای نخستین بار در خردادماه سال گذشته با هم دیدار و گفتگو کردند.

این اولین باری است که یک رئیس‌جمهور آمریکا در زمان حضور در کاخ سفید با رهبر کره شمالی دیدار می‌کند. روسای جمهور قبلی آمریکا حاضر به انجام این کار نشده بودند. از این رو، بسیاری از تحلیلگران این دیدار را به ویژه با توجه به هسته‌ای شدن کره شمالی، یک پیروزی بزرگ برای این کشور و مذاکره آن با آمریکا را نیز «مذاکره‌ای از موضع قدرت» می‌دانند.

اکنون پس از دومین دیدار رسمی دونالد ترامپ و کیم جونگ اون در ویتنام بسیاری از ناظران سیاسی با اشاره به اقدامات و تحرکات و اظهارات اخیر دو کشور بر این باورند که علی‌رغم ادعای رئیس‌جمهور و مقامات ارشد آمریکا مذاکرات بین دو کشور به بن‌بست رسیده و کره شمالی بدون لغو کامل تحریمهای آمریکا دست به خلع سلاح هسته‌ای و موشکی خود نخواهد زد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کدوم چول همون چولی که موشک داره های بله.

    • بدون نام

      اسم وفامیل کره ای ها سه بخشه اولی فامیلشونه دوبخش اخر اسم کوچیکشون ...کیم فامیله و جون اون اسمه

    • بدون نام

      اون اینو برکنار کرد تا این دیگه با اون همکار نباشن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج