جاباما
۸۵۵۸۳۶
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

هشدار ترامپ در مورد مقابله با مساله استیضاح

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه هشدار داد در صورتی که دمکرات ها درصدد استیضاح وی برآیند، از طریق دادگاه عالی ایالات متحده این مساله را به چالش می کشد.

ایرنا: «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه هشدار داد در صورتی که دمکرات ها درصدد استیضاح وی برآیند، از طریق دادگاه عالی ایالات متحده این مساله را به چالش می کشد.

ترامپ در صفحه توییتر خود نوشت: گزارش مولر (بازپرس ویژه رسیدگی به پرونده مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا)، به رغم اینکه از سوی دمکرات های خشمگین و کینه توزان از ترامپ نوشته شده و وجوهات مالی نامحدودی (۳۵ میلیون دلار) پشت آن است، به وجهه من لطمه ای نزد. من کار اشتباهی انجام ندادم.
وی در ادامه این توییت هشدار داد که در صورت پافشاری دمکرات ها بر استیضاح رئیس جمهوری، وی برای رسیدگی به این مساله به دادگاه عالی آمریکا مراجعه می کند.

ترامپ در توییت دیگری دمکرات ها، «هیلاری کلینتون» رقیب دمکرات خود در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا و به گفته خودش، «ماموران کثیف» را به ارتکاب فعالیتهای مجرمانه متهم کرد و اینگونه نتیجه گرفت: ما منتظر گزارش مولر بودیم و پیروز شدیم، حال دمکرات ها به کنگره به عنوان آخرین امید، چشم دارند.

هشدار ترامپ در مورد مقابله با مساله استیضاح

به تازگی نتیجه تحقیقات«رابرت مولر» بازپرس ویژه رسیدگی به پرونده مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا منتشر شد.

مولر در گزارش خود یادآور شد که دو سال تحقیقات در مورد این مساله، تبانی ترامپ با دولت روسیه را محقق نکرده است.

وی نه از ترامپ در مورد کارشکنی در اجرای عدالت رفع اتهام کرد و نه وی را در ارتباط با این مساله، شریک جرم دانست، اما گفت که کنگره در انجام تحقیقات خود در خصوص این پرونده، اختیار تام دارد.

بازپرس ویژه پرونده رسیدگی به مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا، ۱۰ مورد مربوط به کارشکنی ترامپ در اجرای عدالت را مورد بررسی قرار دارد.

دمکرات ها از یافته های گزارش مولر استفاده کرده اند تا شک و شبهات بیشتری را در مورد ریاست جمهوری ترامپ مطرح کنند.

روسای کمیته های مختلف مجلس نمایندگان آمریکا، دست حزب دمکرات برای پیگیری استیضاح ترامپ را باز گذاشته اند، اگرچه اذعان کرده اند که این اقدام ممکن است موفقیتی در پی نداشته باشد.

به گفته «جرالد ندلر» رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا، برخی اقدام های ترامپ که در گزارش مولر به طور مبسوط به آن پرداخته شده، در صورت اثبات، از قابلیت پیگیری برای استیضاح برخوردار است.

توییت های ترامپ در روز جاری به مساله دیگری نیز اختصاص یافت و آن موضوع مربوط به مرکز آمریکا - مکزیک بود. وی در توییتی تهدیدهای خود برای بستن بخش هایی از این مرز را با استناد به لزوم توقف کاروان بزرگی از مهاجران، از سر گرفت.

ترامپ در این توییت نوشت: کاروان بسیار بزرگی (از مهاجران) که بیش از ۲۰ هزار نفر هستند، عبور از مکزیک را آغاز کرده اند. تعدادشان از سوی مکزیک کاهش یافته است، اما همچنان در حال آمدن هستند. مکزیک باید افراد باقیمانده را بازداشت کند یا اینکه ما مجبور خواهیم شد آن بخش از مرز را ببندیم و ارتش را فرا خوانیم. قاچاقچیان انسان و کارتل های (مواد مخدر)، سلاح دارند.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین درتوییت دیگری خبر داد: سربازان مکزیک به تازگی به روی نظامیان گارد ملی ما اسلحه کشیدند که احتمالا نوعی تاکتیک منحرف کننده برای قاچاقچیان مواد مخدر در مرز است. بهتر است این اتفاق دیگر نیفتد. ما اکنون سربازان مسلح را به مرز اعزام می کنیم. اقدام مکزیک برای بازداشت و بازگرداندن (مهاجران)، کافی نیست.

به گفته «الگاسانچزکوردرو» وزیرکشور مکزیک، این گروه متشکل از مهاجرانی از السالوادور، هندوراس و گواتمالا هستند که تعدادشان به بیش از ۲۰ هزار نفر می رسند.

مبارزه با مهاجرت غیرقانونی، هدفی مهم برای ترامپ چه در جریان کارزار انتخاباتی ۲۰۱۶ آمریکا و چه از زمان ورودش به کاخ سفید بوده است.

ترامپ قبل از انتخابات میان دوره ای کنگره در سال ۲۰۱۸ نیز بارها به کاروانهای قبلی مهاجران که عازم آمریکا شده بودند، اشاره کرد تا برای جلب حمایت از سیاست های محدود کننده مهاجرتی، بازار گرمی کند.

یکی از مواردی که ترامپ بر آن تاکید داشت، احداث دیواری در مرز آمریکا - مکزیک برای جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی به کشورش بود.

درخواست ترامپ برای تخصیص میلیاردها دلار بودجه برای ساخت این دیوار، سال گذشته میلادی مناقشه ای را با کنگره رقم زد که به تعطیلی ۳۵ روزه دولت آمریکا منجر شد.

مهاجرانی که از آمریکای مرکزی می گریزند، اغلب از کشورهای هندوراس، السالوادور و گواتمالا هستند که به طور معمول، فقر و خشونت گروه های تبهکار را انگیزه خود برای ترک زادگاهشان عنوان می کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مردم

      آمریکا با دنیا جنگ میکند بخاطره اینکه مردمانش راحت باشن ..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج