۸۵۵۹۱۲
۴ نظر
۵۰۱۰
۴ نظر
۵۰۱۰
پ

همه‌پرسی جدایی‌طلبانه اسکاتلند از بریتانیا

سروزیر اسکاتلند با اشاره عدم تمایل مردم این منطقه به طرح برگزیت، اعلام کرد به‌زودی لایحه برگزاری همه‌پرسی جدایی از انگلیس را به پارلمان محلی این منطقه ارائه خواهد داد.

خبرگزاری ایرنا : سر وزیر اسکاتلند با اشاره عدم تمایل مردم این منطقه به طرح برگزیت، اعلام کرد به‌زودی لایحه برگزاری همه‌پرسی جدایی از انگلیس را به پارلمان محلی این منطقه ارائه خواهد داد.

«نیکلا استرجن» که در پارلمان اسکاتلند سخن می‌گفت با اشاره به بحران خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تصریح کرد که طرح برگزیت باعث شده تا گرایش مردم اسکاتلند به استقلال از دولت مرکزی لندن بیشتر شده است.

او در نطق نیم‌ساعته خود عنوان کرد که گزینه پیش رو، انتخاب بین برگزیت و اسکاتلند به عنوان عضو مستقل اتحادیه اروپاست. استرجن تأکید کرد که این گزینه تا پیش از انتخابات بعدی پارلمان اسکاتلند در «می» ۲۰۲۱ برابر مردم قرار خواهد گرفت.

بااین‌حال یک سخنگوی دفتر نخست‌وزیری انگلیس از مخالفت دولت لندن با این مساله خبر داد و افزود: همان‌طور که بارها اعلام کردیم اسکاتلند در سال ۲۰۱۴ همه‌پرسی استقلال را برگزار کرد و مردم این منطقه به ادامه حضور در انگلیس رأی دادند. این رأی بایستی محترم شمرده شود.

اولین همه‌پرسی استقلال اسکاتلند در روز ۱۸ سپتامبر ۲۰۱۴میلادی (۲۷ شهریور ۱۳۹۳) برگزار شد که در جریان آن ۵۵ درصد از رأی‌دهندگان به ماندن در انگلیس و ۴۵ درصد به ترک انگلیس رأی دادندکه این نتیجه منجر به استعفای 'الکس سالموند' از رهبری حزب ملی‌گرای اسکاتلند و سر وزیری اسکاتلند شد.

استرجن و سایر حامیان برگزاری همه‌پرسی مجدد در مورد حق تعیین سرنوشت اسکاتلند معتقدند، رأی انگلیسی‌ها به خروج از اتحادیه اروپا، اوضاع را تغییر داده است.

در همه‌پرسی ۲۳ ژوئن ( سوم تیرماه ) ۵۱.۹ درصد مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا و ۴۸.۱درصد آن‌ها به ماندن در این اتحادیه رأی دادند.

در این‌همه پرسی از میان اجزای تشکیل‌دهنده انگلیس شامل انگلیس، ولز، اسکاتلند و ایرلندشمالی، اکثریت انگلیسی‌ها و ولزی‌ها به برگزیت و بیشتر اسکاتلندی‌ها و ایرلندی‌ها به ادامه حضور در اتحادیه اروپا رأی دادند.

در این‌همه پرسی ۶۲ درصد از اسکاتلندی‌ها خواهان ادامه حضور انگلیس در اتحادیه اروپا بودند و تنها ۳۸ درصدشان بر برگزیت تأکید داشتند.

نیکلا استرجن از زمان برگزاری همه‌پرسی ۲۳ ژوئن، بارها اعلام کرده است که گزینه برگزاری همه‌پرسی جدید در خصوص استقلال از انگلیس، همچنان «روی میز» است .

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اسکاتلند بایستی استقلال پادشاهی داشته باشد تا بتواند با ملکه جبار انگلیس مقابله کند.

    • بدون نام

      انگلیس غاصب باید از اسکاتلند خارج شود
      خون آشام خارج شو
      انگل استون از اسکاتلند خارج شو

    • سردار

      این همه پرسی برای گیلان هم واجبه با این تهرانی ها بیت المال خور نمیشه زندگی مسالمت امیز داشت خیر که ندارن فقط از منابع باقی استانها تغذیه میکنن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        گیلان که دیگه چیزی ازش نمونده.شده محل زیست قبایل متفرقه ایران.برو بخواب

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج