جاباما
۸۵۶۱۲۳
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

پاسخ منفی چندین کشور به ترامپ درباره سوریه

یک روزنامه آمریکایی گزارش کرد که ناکامی واشنگتن در جلب حمایت ۲۱ کشور همپیمان خود برای پیشبرد اهداف این کشور در طرح خروج از سوریه، این طرح پیچیده‌تر شده است.

خبرگزاری فارس: مقامات آمریکایی و خارجی می‌گویند که دولت ترامپ از دستکم ۲۱ کشور همپیمان آمریکا درخواست اعزام نیروی نظامی و ارائه دیگر تجهیزات لجستیکی به سوریه کرده، اما نیمی از آنها تاکنون به درخواست وی جواب رد داده‌اند و باقی نیز با ارائه حمایت‌های جزئی موافقت کرده‌اند.

روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» با مقدمه فوق نوشت که موانع دولت آمریکا برای گردآوری نیروهای همپیمان در سوریه، طرح ترامپ برای خروج نظامیان آمریکایی از سوریه را پیچیده کرده است.

پاسخ منفی چندین کشور به ترامپ درباره سوریه

بنا به گفته چندین نفر از مقامات آمریکایی و خارجی، دولت ترامپ دستکم دو دور نشست رسمی برای ارائه مواضع رسمی واشنگتن در خصوص سوریه برگزار کرده است به امید آنکه همپیمانان واشنگتن در پیشبرد اهداف آمریکا در سوریه مشارکت کنند.

بنا به گفته دو منبع آگاه، واشنگتن در نشست‌هایی که با همپیمانان خود داشته است، لیستی از قابلیت‌های مورد نیاز برای سوریه را ارائه کرده است.

این گزارش به نقل از یکی از مقامات خارجی می‌افزاید، یکسری از نشست‌ها در ماه ژانویه برگزار شد و در آن زمان آمریکا دیدارهایی را در پایتخت‌های هفت کشور همپیمان خود برگزار کرد و برخی از این کشورها بخشی از ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری آمریکا علیه داعش بودند و شامل بریتانیا، فرانسه،‌آلمان، دانمار، نروژ، استرالیا و بلژیک می‌شدند.

طبق این گزارش، انگلیس، آلمان و فرانسه حاضر به اظهارنظر درباره نتیجه این نشست‌ها نشدند و دانمارک، استرالیا، نروژ و بلژیک به درخواست‌ها برای اظهارنظر درباره این گزارش پاسخی ندادند.

در زمان نشست‌های ماه ژانویه، دولت ترامپ از قبل، طرح خروج کامل بیش از دو هزار نظامی آمریکایی از سوریه را اعلام کرده بود و پس از اعلام مخالفت همپیمانان آمریکا از این طرح، رئیس‌جمهور آمریکا مجبور به عقب‌نشینی از اظهاراتش شد.

بنا به گفته مقامات آگاه، دور دوم نشست‌های واشنگتن با همپیمانانش، بهار امسال با هدف جلب کمک از 14 کشور اروپایی دیگر برای پیشبرد هدف ترامپ در سوریه برگزار شد. برخی از این کشورها از اروپای شرقی بودند.

این گزارش می‌افزاید، آمریکا از این همپیمانان خود درخواست کرده است که در مناطقی از سوریه که حضور آمریکا کمرنگ‌تر است، حمایت‌هایی از جمله لجستیک هوایی، آموزش و حمایت مالی ارائه دهند.

طبق این گزارش، آمریکا همچنین از همپیمانان عرب خود نیز درخواست کرده است بودجه یا دیگر اشکال حمایت‌های غیررزمی ارائه دهند.

طبق گزارش وال استریت ژورنال، کمپین درخواست دولت آمریکا از همپیمانانش برای مشارکت بیشتر در سوریه درست بعد از آن شروع شد که ترامپ در ماه دسامبر سال گذشته اعلام کرد که تمامی نیروهای آمریکا از سوریه خارج می‌شوند و سپس در ماه بهار نیز ادامه داشت که دولت ترامپ اعلام کرد که بخشی از نظامیان آمریکایی همچنان در سوریه باقی خواهند ماند.

آمریکا مدعی است که ادامه حضور نظامیان ائتلاف تحت رهبری آمریکا در منطقه، تنها راه جلوگیری از شورش مجدد تکفیری‌های داعش در سوریه است.

مقامات دفاعی آمریکا قصد دارند یکهزار نظامی آمریکایی را همچنان در سوریه حفظ کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی اکبر

      سلام، همه دلخوشی ما شده این اخبار که منبعش مشخص نیست و همش میگن بر اساس منابع آگاه که اسم هم ندارن،،،، مگه کشوری جرات اینکارو داره گلم...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج