جاباما
۸۵۶۲۱۸
۵ نظر
۵۰۰۵
۵ نظر
۵۰۰۵
پ

قیمت نفت با وجود کاهش همچنان بالای ۷۴دلار

علی رغم کاهش قیمت نفت به دنبال امید به جبران کمبود نفت ایران توسط اوپک، این کالای اساسی در بازار‌های جهانی همچنان بالای ۷۴ دلار در هر بشکه به فروش می‌رسد.

خبرگزاری فارس به نقل از رویترز: به دنبال انتظار برای افزایش تولید اوپک در آینده نزدیک برای جبران کاهش صادرات نفت ایران به علت تحریم‌های آمریکا، قیمت نفت در معاملات امروز کاهش یافت.

اما هنوز به علت کمی عرضه در بازار در بحبوحه اختلالات در عرضه و افزایش نگرانی‌های ژئوپلتیکی به ویژه تنش‌ها میان آمریکا و ایران، قیمت ها در مسیر ثبت طولانی ترین رشته افزایش هفتگی به صورت متوالی طی چند سال گذشته قرار دارند.

هر بشکه نفت برنت با ۱۶ سنت کاهش ۷۴.۱۹ دلار فروخته شد. نفت خام آمریکا نیز با ۳۲ سنت کاهش ۶۴.۸۹ دلار به ازای هر بشکه معامله شد.

پس از اینکه در روز پنج شنبه آلمان، لهستان و اسلواکی واردات نفت از یک خط لوله مهم از روسیه را با ادعای کیفیت پایین نفت آن به حالت تعلیق درآوردند، قیمت نفت برنت در بازارهای جهانی برای نخستین بار در سال جاری میلادی به بالای ۷۵ دلار در هر بشکه رسید. این اقدام بخش‌هایی از اروپا را از یک مسیر مهم عرضه نفت محروم کرد.

نفت خام آمریکا در مسیر ثبت هشتمین هفته متوالی افزایشی قرار دارد که طولانی‌ترین رشته افزایشی هفتگی از نیمه نخست سال ۲۰۱۵ است. نفت برنت نیز در مسیر ثبت پنجمین هفته افزایشی قیمت قرار دارد که طولانی ترین رشته از آوریل ۲۰۱۸ به شمار می‌رود.

قیمت نفت با توافق کاهش تولید اوپک و تحریم های آمریکا علیه ونزوئلا و ایران افزایش یافته است، به طوری که قیمت نفت خام حدود ۴۰ درصد تا این زمان در سال جاری میلادی بالا رفته است.

موسسه فیچ سولوشن در یادداشتی نوست: «با توجه به نگرانی ها در مورد کم شدن عرضه نفت لیبی، ونزوئلا و ایران، چشم انداز کوتاه مدت در مورد برنت افزایشی است.»

واشنگتن روز دوشنبه اعلام کرد که به تمام معافیت های نفتی ایران از تحریم ها پایان خواهد داد و از کشورها خواست تا از ماه می هیچ نفتی از ایران نخرند.

بانک جفریز آمریکا اعلام کرد «به نظر می رسد اکنون یک کاهش ۵۰۰ هزار تا ۶۰۰ هزار بشکه در روز برای صادرات نفت ایران واقعی باشد... حداقل چین و احتمالا هند و ترکیه به واردات نفت از ایران ادامه خواهند داد.»

این بانک امریکایی ادامه داد: «اوپک این کمبود را جبران خواهد کرد.»

علی رغم تلاش های آمریکا برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران، بسیاری از تحلیلگران انتظار دارند صادرات مقداری از نفت ایران ادامه یابد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کمه باید ببریمش بالای 150
      هرچند این دولت عرضه ی فروش نداره

    • بدون نام

      خوش به حال بقیه کشورهای نفت خیز جز ایران و ونزوئلا که تحریمن

    • بدون نام

      خخخخخخخخخ نفت به زیر ۷۲ دلار سقوط کرد چ عرضه افزایش یافت ..به شریعتمداری کیهان بگو نفت صد دلاری کی میفروشیم و سردرگمی ترامپ پیشکش

    • بدون نام

      ترامپ موافقت کرده کیهان خواب نفت صد دلاری ببینید..ودر خواب ترامپرا سردرگم ..خواب بر جوانان عیب نیست . خخخخخخ

    • بدون نام

      چیه حالا ایران میخواد به امید این بشینه قیمت نفت رکورد بزنه فکر کردن ایران تا ی زمزمه ای میشه قیمت ها میترکه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج