جاباما
۸۵۶۲۲۷
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

دستور ترامپ برای پیمان تسلیحاتی با چین و روسیه

رئیس جمهوری آمریکا پس از لغو قراردادهای پیشین کنترل تسلیحات، به مقام های دولتش دستور داده چین و روسیه را برای انعقاد پیمان های جدید تحت فشار بگذارند.

ایرنا: رئیس جمهوری آمریکا پس از لغو قراردادهای پیشین کنترل تسلیحات، به مقام های دولتش دستور داده چین و روسیه را برای انعقاد پیمان های جدید تحت فشار بگذارند.

به نقل از روزنامه واشنگتن پست، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به دولت خود دستور داده که برای فشار به چین و روسیه برای پیمان های کنترل تسلیحات جدید آماده باشند.

به گفته مقام های ارشد دولت ترامپ، هدف از این پیمان های جدید تحمیل محدودیت های جدید بر آن دسته از تسلیحات هسته ای روسیه است که تحت کنترل هیچ پیمانی نیستند.

هدف دولت ترامپ از این اقدام همچنین درباره چین، ترغیب این کشور به پیوستن به پیمان کنترل تسلیحاتی است که برای اولین بار توانمندی های پکن را محدود یا راستی آزمایی کند.

این دستورکارها در حال حاضر در مراحل ابتدایی برای ارزیابی چگونگی اعمال دستورات ترامپ هستند و هنوز مشخص نیست دولت ترامپ که با مسکو و پکن درگیر است و تنها دو سال تا پایان دوره اول خود دارد، می تواند نتیجه ای از آن به دست آورد یا خیر.

یک مقام بلندپایه آمریکایی هدف ترامپ را اینگونه بیان کرد: دستور رئیس جمهوری این است که ما نیاز به پیگیری پیمان های کنترل تسلیحات جاه طلبانه تری داریم که تسلیحات بیشتری را دربرگرفته و طرف های بیشتری غیر از آمریکا و روسیه را درگیر کند.

ترامپ پیشتر در مذاکرات تجاری با چین اشاراتی به این موضوع داشته است. وی در دیدار با «لیو هه» معاون نخست وزیر چین گفت: روسیه، چین و ما همگی صدها میلیارد دلار برای تولید تسلیحات از جمله تسلیحات هسته ای هزینه می کنیم که مسخره است. اعتقاد من این است که چین و روسیه با ما همکاری می کنند. واقعا معنایی ندارد که ما چنین می کنیم.

رئیس جمهوری آمریکا پیشتر نیز در گفت و گوها و پیام های توئیتری خود از احتمال مذاکره با رئیسان جمهوری چین و روسیه برای پیشگیری از رقابت تسلیحات سخن گفته است.

به گزارش ایرنا، این سیاست دولت ترامپ در حالی است که واشنگتن از اول ماه فوریه (۱۱ دی ماه ۹۷) فرآیند ۶ ماهه خروج از پیمان منع موشک های هسته ای میان برد را آغاز و تاکید کرد که سیستم موشکی Novator ۹M۷۲۹ روسیه، الزامات تعیین شده در این معاهده در زمینه برد موشکی را زیر پا می گذارد.

پیمان منع موشک های میان برد هسته ای، تولید، آزمایش و استقرار موشک های بالستیک و کروز مستقر روی زمین با برد ۵۰۰ تا ۵۵۰۰ کیلومتر را منع می کند.
پنتاگون معتقد است موشک کروز روسیه که از زمین شلیک می شود، به مسکو امکان می دهد حمله ای هسته ای در اروپا به راه اندازد.

روسیه نیز با اعلام اینکه برد این موشک، کمتر از 500 کیلومتر است، آمریکا را به دلیل استفاده از موشک و پهپاد به نقض پیمان مزبور متهم کرده است.

همچنین «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه اعلام کرده است که مسکو را از پیمان منع موشک های میان برد هسته ای خارج می کند.

اعضای اروپایی ناتو خواستار جلوگیری از افزایش توان هسته ای و تکرار بحران موشکی دهه 80 میلادی در اروپا هستند.

این پیمان، آمریکا را از دستیابی به تسلیحات جدید بازداشته است، اما دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور می گوید واشنگتن تولید آن را از سر می گیرد، مگر آنکه روسیه و چین موافقت کنند که مالک این نوع تسلیحات نباشند و آن را تولید نکنند.

پیمان منع موشک های هسته ای میان برد در سال 1987 به امضای «رونالد ریگان» رئیس جمهوری وقت آمریکا و گورباچف رهبر شوروی رسید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پیرمرد احمق عوضی.فکر کرده شهر هرته.مرده شور سریعا ببردت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج