۸۵۶۲۳۰
۵ نظر
۵۰۰۵
۵ نظر
۵۰۰۵
پ

عراق: یکجانبه تولید نفت را افزایش نمی‌دهیم

وزیر نفت عراق گفت که کشورش ظرفیت افزایش تولید نفت را تا ۶ میلیون بشکه در روز در صورت لزوم دارد ولی به توافق کاهش تولید اوپک و متحدانش پایبند است و هیچ اقدامی را به صورت یکجانبه برای افزایش تولید انجام نمی دهد.

خبرگزاری تسنیم: به نقل از رویترز، وزیر نفت عراق گفت که کشورش ظرفیت افزایش تولید نفت را تا ۶ میلیون بشکه در روز در صورت لزوم دارد ولی به توافق کاهش تولید اوپک و متحدانش پایبند است و هیچ اقدامی را به صورت یکجانبه برای افزایش تولید انجام نمی دهد.

ثامر الغضبان همچنین گفت:« در حال حاضر کمبود شدید نفت نداریم ولی عراق به کنترل بازار ادامه می‌دهد تا هرگونه نیاز به بشکه های اضافی را در اجلاس بعدی اوپک بررسی کند».

عراق: یکجانبه تولید نفت را افزایش نمی‌دهیم

« ما حواسمان به عرضه نفت برای مشتریان و حفظ ثبات بازار هست».

آمریکا در روز دوشنبه تصمیم گرفت معافیت هایی را که به برخی خریداران نفت ایران داده بود لغو کند. این تصمیم آمریکا باعث افزایش قیمت نفت و ترس از کمبود آن شد.

غضبان در یک کنفرانس خبری در بغداد به همراه فاتح بیرول، رئیس آژانس بین المللی انرژی گفت :« ما زمان زیادی برای بررسی عکس العمل بازار داریم».

اوپک ، روسیه و سایر تولیدکنندگان نفت طی ائتلافی تصمیم گرفتند 1.2 میلیون بشکه از تولید نفت را کاهش دهند. این گروه در 25 و 26 ژوئن دور هم جمع می شود تا در مورد تمدید این قرارداد تصمیم‌گیری کنند.

ثامر الغضبان گفت گروهی از وزرای انرژی تولیدکنندگان برتر دنیا از جمله عراق در 19 ماه می در شهر جده عربستان دیدار می‌کنند تا عکس‌العمل‌های بازار نفت را بررسی کنند و پیشنهادات خود را قبل از اجلاس ماه ژوئن ارائه دهد.

غضبان در مورد تاثیر تحریم‌های آمریکا بر بازار گفت:« نیازی نیست بترسید. ما ظرفیت‌های قابل توجهی برای افزایش تولید داریم ولی تعادل بازار و جلوگیری از عرضه بیش از حد نفت در اولویت است».

فاتح بیرول گفت آژانس بین المللی انرژی انتظار دارد عراق 1.2 میلیون بشکه طی 10 سال به تولید خود اضافه کند و تا 2030 به 6 میلیون بشکه در روز برسد.

غضبان همچنین گفت که کشورش به دنبال قیمتی عادلانه برای تولیدکنندگان است و اظهار داشت که قیمت نفت نسبت به گذشته بهتر شده است.

بغداد به زودی با مقامات دولت منطقه ای کردستان دیدار می کند تا در مورد مسائل مربوط به صادرات نفت از این منطقه نیمه مستقل و قرار داد بودجه گفتگو کند.

مطالعاتی برای افزایش ظرفیت تولید از میادین نفتی کرکوک تا50 درصد در حال انجام است.

غضبان گفت تولید از میادین نفتی کرکوک در حال حاضر حدود 400 هزار بشکه در روز است.

وی اظهار داشت عراق یک سیستم کنترل بر کامیون های سوخت نصب می کند تا حرکت آنها را زیر نظر گرفته و جلوی قاچاق را بگیرد. این سیستم به مقامات اجازه می دهد کامیون‌های حمل سوخت را 24 ساعته کنترل کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • هادی

      با توجه به گفته آقای وزیر نفت عراق این کشور آمادگی دارد تا جای خالی کشور ما را پر کند باید از کشور برادر تشکر کنم ولی یک نکته را به همه سیاست گذاران کشورم می گویم به فکر ملت تان باشید و بس .ملت تنها کسانی بوده اند که تاکنون با شما همراه بوده اند وبس.

    • علیرضا

      از این اخبار آبی برای مردم ایران گرم نميشه بیخودی دلتان برای این جور چیزها دلخوش نکنید. همان هایی که رویشان حساب باز کردید از پشت به ایران خنجر می زنن مثل روسیه. که بیشترین سود را از تحریمهای ایران میبره. ...

    • بدون نام

      برادران عراقی،نگران نباشید ایران برای افزایش تولید نفت شما و در جهت به صفر رسیدن فروش نفت خود،گاز رایگان جهت استخراج نفت در اختیار شما قرار میدهد.علی برکت الله از اداره این کشور اجنبی پرست

    • بدون نام

      به به گل بود به سبزه اراسته شد

    • بدون نام

      مرگ بر آمریکا .........

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج