۸۵۶۲۹۲
۴ نظر
۵۰۰۹
۴ نظر
۵۰۰۹
پ

امامی‌کاشانی: اگر کمک امام زمان نبود، دشمنان ریشه ما را می‌کندند

امام جمعه موقت تهران گفت: در چهل سال گذشته اگر کمک امام زمان (عج) به امام و امت و نظام جمهوری اسلامی نبود، دشمنان ریشه ما را می‌کندند. امام زمان (عج) از ما درخواست داشته است که راه خدا را طی کنیم تا شامل لطف الهی بشویم.

تسنیم نوشت: امام جمعه موقت تهران با انتقاد از خروج سرمایه‌ها از کشور گفت: نباید به دلیل اینکه سود در کشور کم است، برخی سرمایه‌های خود را به خارج از کشور و در دیگر کشورها ببرند.

آیت الله محمد امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران درخطبه نخست نمازجمعه امروز ضمن دعوت خود و نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم می‌فرمایند که اراده ماست که بر مستضعفان نظام هستی منت بگذاریم تا بر ظلم‌ها و ستم‌ها پیروز شوند و به ظلم‌ها پایان دهند و حکومت را به دست بگیرند.

وی در ادامه بیان کرد: امیرالمومنین (ع) در این رابطه که در حکمت ۲۰۵ نهج البلاغه ابن ابی الحدید هم آمده است، می‌فرمایند که "دنیا با ما مهربان خواهد شد و دنیا با ما شفقت پیدا خواهد کرد، بعد از اینکه مانند شتری چموشی می‌کند و نمی‌گذارد کسی شیرش را بدوشد چراکه برای فرزندش نگه می‌دارد. دنیا به ما رو خواهد کرد. دنیا بعد از اینکه دوری کرد و با ما نبود، به ما برمی‌گردد. دنیا به ما برخواهد گشت و حق به حق‌دار خواهد رسید."

امام جمعه موقت تهران گفت: جهان و دنیا خوب است. دنیا مفید است. تمام طبیعت زیبا و ارزش‌ها و هنجارهاست اما این انسان است که از این دنیا به بدی استفاده می‌کند و وسیله جنایت‌های خود قرار می‌دهد. دنیا بر اساس ارزش‌ها خلق شده است. در قرآن کریم آمده است که خدا زمین را آفرید و از بشر خواست که زمین را آباد کند، استغفار کنیم و به سوی خداوند بازگردیم.

وی اضافه کرد: راهنمای زیبایی‌ها و آن کسی که این زیبایی‌های دنیا را متبلور می‌کند، یک انسان الهی و معلم انسانیت است. او تجلی همه اسماءالحسنی و انسان کامل و امام زمان (عج) است. در مکتب اسلام و دیگر مکتب‌ها، به این فرد اشاره شده است که البته اسلام آن فرد را انسان کامل و ولی خدا می‌داند.

آیت الله امامی کاشانی به اشاره به توقیع امام زمان (عج) به شیخ مفید گفت: در آن نامه به وظایف مسلمانان و شیعیان در زمان غیبت کبری اشاره شده است. امام در آن نامه شیخ مفید را ولی، مخلص و اهل یقین خطاب می‌کند و در بخشی از آن آمده است که "ما گرچه دوریم اما به شما نزدیکیم. آنچنان که خداوند به ما دستور داده است و به دنبال کمک به شما هستیم. ما اینچنین هستیم ولیکن ما شیعیان را کمک و مدد می‌کنیم و شما را رها نمی‌کنیم. ما خبرهای شما را می‌دانیم و اخبار شما (مشکلات و مصیبت‌ها) از ما مخفی نیست. اگر ما پشتیبان شما نبودیم، مشکلات برای شما بیشتر می‌شد و دشمنان ریشه شما را می‌کندند. ما شما را نگه داشتیم و از شما حفاظت کردیم و وظیفه شما این است که تقوا داشته باشید."

وی ادامه داد: در چهل سال گذشته اگر کمک امام زمان (عج) به امام و امت و نظام جمهوری اسلامی نبود، دشمنان ریشه ما را می‌کندند. امام زمان (عج) از ما درخواست داشته است که راه خدا را طی کنیم تا شامل لطف الهی بشویم. ما باید حقوق را رعایت کنیم و وظایف خود را بشناسیم و ببنیم در چه کشوری هستیم و این را باید بفهمیم و درک کنیم. آن وقت برای خدمت به مردم ارزش بسیاری قائل خواهیم شد. آن وقت سرمایه‌ها در کشور به کار خواهند افتاد و به دلیل اینکه سودمان کم است، سرمایه را از کشور خارج نخواهیم ساخت و به کشورهای دیگر نخواهیم برد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شماها که نگرانی ندارید

    • بدون نام

      امام زمان عج ریشه ظلم را میکند

    • بدون نام

      اگه پول مفت نفت نبود چه وووو

    • بدون نام

      می شود سندش را ارائه کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج