۸۵۶۲۹۳
۲۰ نظر
۵۰۱۰
۲۰ نظر
۵۰۱۰
پ

حداکثر هزینه سفر حج تمتع؛ ۲۸میلیون تومان

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: حداقل هزینه تمام شده سفر حج تمتع ۲۱ میلیون تومان و حداکثر ۲۸ میلیون تومان است.

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان حج و زیارت گفت: حداقل هزینه تمام شده سفر حج تمتع ۲۱ میلیون تومان و حداکثر ۲۸ میلیون تومان است.

علیرضا رشیدیان در همایش آموزشی توجیهی زائران حج تمتع سال ۹۸، اظهار داشت: امسال نیز تمام تلاشمان را کردیم تا در برنامه ریزی‌های انجام شده آرامش و راحتی زائران را فراهم کنیم. از این رو با مساعدت دولت و بانک مرکزی سفر زائران با ارز هفت هزار تومان قابل انجام خواهد بود.

وی افزود: تلاش کردیم تا با سیاست‌های انقباضی صرفه جویی‌های لازم برای انجام این سفر صورت گیرد و درعین حال رفاه حال زائران لحاظ شود. هزینه سفر براساس نوع کاروان‌ها و امکانتشان از ۲۱ تا ۲۸ میلیون تومان و متوسط رقم تعیین شده ۲۵ میلیون تومان است.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به رزرو هتل برای زائران گفت: همکاران من تلاش گسترده‌ای را انجام دادند تا به تعداد حجاج هتل اجاره شود در عین حال توانسته‌ایم حدود ۵۵ میلیون ریال سعودی در اجاره هتل زائران صرفه جویی داشته باشیم. متأسفانه در مدینه به دلیل عدم ساخت وسازهای مناسب با کمبود هتل مناسب مواجه هستیم از این رو اقامت زائران ۶ روز و ۵ شب خواهد بود بنابراین مدیران کاروان‌ها باید اطلاع‌رسانی درستی به زائران داشته باشند.

رشیدیان با اشاره به دو مریضی شایع فشار خون و دیابت در بین زائران، تلاش شده تا برنامه غذایی مناسبی وجود داشته باشد، گفت: به دلیل دوری هتل‌ها از مسجد الحرام تدارکات لازم اندیشیده شده تا تردد زائران به راحتی و با سهولت انجام شود. در عین حال توصیه ما این است زائران قدر فرصت ایجاد شده را بدانند و وقت خود را کمتر در مراکز خرید بگذرانند.

وی افزود: همکاری و هماهنگی‌های لازم برای انجام قربانی در روز عید قربان صورت گرفته اما اگر قربانی برای زائری در روز عید انجام نشد نگرانی نداشته باشد چرا که از نظر شرعی مشکلی برای اعمال و مناسک آنها پیش نخواهد آمد.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه علاوه بر استطاعت مالی استطاعت جسمی نیز باید برای زائران مورد توجه قرا گیرد، گفت: یکی از مهمترین کارهای هیئت پزشکی این است که استطاعت جسمی زائران را بررسی کند؛ اگر فردی در معاینات پزشکی رد شد باید بداند که دیگر حج بر او واجب نیست. اکثریت حجاج امسال بانوان هستند که مسلما باید برای اعمال حج آمادگی جسمی لازم را داشته باشند بنابراین بهتر است از حالا برای پیاده روی در سفری که بیشتر عبادات آن در حرکت است اقدام کنند.

رشیدیان همچنین گفت: ما نماینده یک ملت بزرگ هستیم و ابید این جایگاه را بشناسیم بنابراین باید در تعاملاتمان دقت لازم را داشته باشیم تا سفیران خوبی باشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بازم قراره برن؟ بابا دست خوش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        28000000؟؟؟؟؟چقدر معنوی.بابا مگه هزینه ی رفت و برگشت به عربستان چقدر میشه.هر دعای کمیل و با ملت چند حساب می کنید.

    • قلی

      به به ...انشاالله حجکم مقبول سعیکم مشکور ..چه استطاعتی پیدا کنند سعودی ها ...ها والله بالله

    • بدون نام

      چرا تو این شرایط ملت را تحت سلطه کفار میکنید خانه خدا سر جایش هست و میشود بعدا رفت چرا ارز کشور را تو این شرایط تو جیب افرادی که منتظر نابودی ما هستند مینمایید.

    • بدون نام

      ولا امسال نرن حج. پولش بدن مردم که خونه هاشون زیر ابه. ثوابش دوبرابره

    • بیکار

      ایا خدا راضی هست درکشوری مردمش فقیر بیکار وهزاریک بدبختی دارند تعدادی برای رفت به خانه خدا میلیون ها تومان هزینه می کنند ایا خدا راضی داره بجای ریختن پول توی شکم این وهابی ها هزینه سفر خانه خدارا کمک بکنند به جوانان خانوادهای فقیر بکنند هم خدا راضی هم بنده خدا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برای سفر به ترکیه و دوبی چرا اینا رو نمیگی

      • بدون نام

        این حاجی بد بخت این بیست وهشت میلیون تومان پول را از کجا تهیه کند.؟!!!!!!!

    • بی نام

      کجا ببرین انقد پولو

    • آدولف هیتلر

      خو همین تو خبر قبلی گفتید اقتصاد خراب و بهخاطر تحریم نفتی مجبوریم مالیات بیشتر از مردم بگیریم همین حج چقدر هزینه برای دولت و مردم داره هیچ گونه وارداتی هم نداره جلوی این نابودی سرمایه رو بگیرید

    • رضا آریایی

      ننگ بر کسانی که پول میدهند

    • یک ایرانی

      بدید عربها گردن کلفتر کنن

    • بدون نام

      باز برین حج

    • بدون نام

      این پولهای هنگفت که یارانه‌ی هنگفتی هم از جیب این ملت به آنها تعلق گرفته در همین کشور خودمان برای گرسنگان خودمان هزینه کنید نه برای آل سعود .
      لطفاً خودتان را با مسافران و مشتریان پاتایا مقایسه نکنید آنها الگوی شما نیستند سفر و نیتشان هم قابل قیاس با شما نیست پس سفسطه نکنید .

    • بدون نام

      بجای اینکه این پول رو به عربستان بدین، به مردم نیازمند بدین، مطمئن باشین که ثواب حج رو بردین بلکه بیشتر!

    • بدبخت روزگار

      28میلیون کمه حتما مسئولین براشوم کمه ما درامد یکسال زندگیمونه خاک تو سر اونایی که به وهابی ها کمک میکنن .

    • بدون نام

      والا خدام راضی نیست برید بابا بفهمید

    • بدون نام

      چه آدمهای ما داریم حاجیها راکشتن زنان ما رادزدیدن توفرودگاه به پسره بچه ها تجاوز کردن بازپول کلان میدیم که بریم تازیر پای این نجسها خودرابه آخر فلاکت برسانیم ننگ به سفر

    • بدون نام

      اینها برتی زیارت خانه خدا که نمی روند برای خرید ونابود کردن ملت ایران بخدا اگر حاجتون قبول باشد اینها هم دستان واهبیون از خدا بی خبرند باپولهای ایرانی می خواند مسلمانها را اعدام کنند ای خدا می دانی که حاج تو خود ایران است جوانان فقرا سیل زده هد وووو

    • سارا

      واقعا واجب هست پولتون رو بدین عربستان تا تفنگ بخره مردم یمن رو بکشه یا هروز به ما فحش و توهین کنه اگر شما یکی از اقوامتون به شما بدو بیراه بگه دیگه پاتون رو تو خونش نمیذارین ولی وقتی یه مشت اجنبی بهتون توهین میکنه پول بهش میدین توخونشون هم میرید یه کم عقل باشید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج