جاباما
۸۵۶۳۱۸
۸ نظر
۵۰۰۹
۸ نظر
۵۰۰۹
پ

علم‌الهدی: برخی با هر عطسه آمریکا لرزشان می‌گیرد

امام جمعه مشهد گفت: وی گفت: مشکل ما عده‌ای در کشور هستند که در مقابله هر عطسه آمریکا لرزه برتنشان می‌افتد. این سخنان را کارشناسان بین المللی اعلام کردند و سخنان من نیست و چرا از سخنان آمریکا می‌ترسید؟ چرا یک دفعه قیمت ارز در کشور تغییر می‌کند و عده‌ای نیز می‌گویند همه چیز تمام شد که اینگونه نیست.

خبرگزاری مهر: امام جمعه مشهد گفت: شوک حذف ایران از بازار نفت بر اقتصاد دنیا بسیار سنگین و پرهزینه خواهد بود.

آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد که در بارگاه منور رضوی برگزار شد اظهار کرد: آمریکا هفته گذشته اعلام کرد معافیت‌های نفتی چند کشور را تمدید نخواهد کرد و عربستان و امارات نیز وعده دادند کمبود نفت را جبران کنند تا قیمت نفت بالا نرود.

وی افزود: صدور این بیانیه روز بعد از نیمه شعبان از دو جهت برای آمریکا مهم بود که یکی شرایط ویژه مناطق سیل زده و وارد آوردن فشار بیشتر به مردم این مناطق و ناراحتی از امید ایجاد شده در نیمه شعبان بود.

امام جمعه مشهد تاکید کرد: این اقدام نشان می‌دهد استکبار جهانی از جریان انتظار وحشت دارد و امیدواریم نشانی برای تعجیل در فرج باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: وقتی شعار مرگ بر آمریکا را می‌دهیم برخی موارد شعار است اما برخی موارد عقیده است و کارشناسان بین المللی معتقداند آمریکا در این توطئه ۱۰۰ درصد شکست خواهد خورد.

علم الهدی خاطرنشان کرد: وقتی آنها می‌گویند می‌خواهیم نفت ایران را از بازار جهانی حذف کنیم در درجه اول به ضرر خود آمریکا است. کشورهایی مانند هند، چین و ژاپن مصرف نفتشان را از ایران تأمین می‌کنند و پالایشگاه‌های آنان با نفت ایران سازگار بوده و اگر بخواهند آن را تغییر بدهند هزینه زیادی خواهد داشت.

وی اظهار کرد: بازار جهانی تحمل حذف نفت ایران را ندارد و بعد از این بیانیه قیمت هر بشکه نفت از ۷۰ دلار افزایش یافته و اگر این روند ادامه یابد قیمت نفت به بالای ۱۰۰ دلار خواهد رسید و تشکیلات اطلاعاتی آمریکا اعلام کرده هر یک دلار افزایش قیمت نفت ۵ دلار افزایش حمل و نقل در داخل آمریکا را اضافه می‌کند.

امام جمعه مشهد گفت: اگر بنا شد برخی کشورها در ازای خرید نفت ایران کالا بدهند برایشان به صرفه خواهد بود و از این فرصت نخواهند گذشت و اگر آمریکا بخواهد بر خواسته خود پافشاری کند دیپلماسی جهانی اش دچار مشکل خواهد شد.

علم الهدی اظهار کرد: شوکی که حذف نفت ایران بر بازار جهانی می‌گذارد تا جایگزین شدن نفت عربستان و امارات شوک سنگینی بر دنیا خواهد گذاشت. سال گذشته با توسعه صادرات غیر نفتی و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توسط مردم موجب شد درآمد مردم تأمین شود.

وی اظهارکرد: سال ۹۶ ایران توانست ۶۰ میلیارد دلار نفت بفروشد و این میزان در سال ۹۷ تنها ۱۷ میلیارد دلار بود و سال گذشته ۸۹ درصد بودجه ما متکی به نفت نبود و امسال نیز وابستگی بودجه به نفت برای ما بسیار کمتر و حدود ۴ درصد خواهد بود و تحریم برای ما فلج کننده نخواهد بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: ما در کشور صاحب و مولایی داریم که اگر همه دنیا بر سر ما بریزند مشکلی نخواهیم داشت. در ۴۰ سال گذشته هر چه رهبری گفتند بدون چون و چرا عملی شد و دیدیم آمریکا در همه توطئه‌های خود شکست خود که امام راحل در دوران حیاتشان فرموده بودند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اعلام کردند هرقدر اراده کنیم نفت صادر می‌کنیم و باید بدانیم در دوره معافیت کشورهای اروپایی یک قطره نفت از ایران وارد نکردند و کشورهای دیگر از طریق رسمی و غیر رسمی نفت ما را خردیدند و نقدی و غیر نقدی تسویه کردند که این مسیر همچنان ادامه خواهد یافت.

وی گفت: مشکل ما عده‌ای در کشور هستند که در مقابله هر عطسه آمریکا لرزه برتنشان می‌افتد. این سخنان را کارشناسان بین المللی اعلام کردند و سخنان من نیست و چرا از سخنان آمریکا می‌ترسید؟ چرا یک دفعه قیمت ارز در کشور تغییر می‌کند و عده‌ای نیز می‌گویند همه چیز تمام شد که اینگونه نیست.

علم الهدی تاکید کرد: ما مردمی داریم که در یک سیل اینگونه حمایت‌های لازم را انجام دادند و همواره در مشکلات به میدان آمدند و حالا نیز مردم هستند و جای ترس و وحشت وجود ندارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوش به حالت

    • بدون نام

      مردم محکم هستند.

    • بدون نام

      حاج اقایاخبرازوضع مردم ندارید

    • بدون نام

      حاجی بله آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند

      پاسخ ها

      • بینام

        حاجی.میگه.مقاومت.کنید

    • امید

      دلار ۱۵۰۰۰
      پیاز ۱۴۰۰۰
      پراید ۵۰ میلیون
      سکه ۵ میلیون
      در عین حال آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند !! جالبه

    • محراب اسدی

      دمت گرم

    • بدون نام

      چرا مطلب منو نصفه گذاشتی ؟؟؟؟؟
      من فقط گفتم آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند؟؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج