جاباما
۸۵۶۵۶۲
۹ نظر
۵۰۰۷
۹ نظر
۵۰۰۷
پ

ستارگانی که رییس کشور شدند

ولودیمیر زلنسکی، کمدین اکراینی، برندۀ انتخابات ریاست‌جمهوری اوکراین شد و در زمرۀ چندین ستاره، از رونالد ریگان بازیگر تا ژورژ وه‌آی فوتبالیست، قرار گرفت که در کشور‌های خود صاحب مناصب رده اول سیاسی شده‌اند.

وب‌سایت فرادید: ولودیمیر زلنسکی، کمدین اکراینی، برندۀ انتخابات ریاست‌جمهوری اوکراین شد و در زمرۀ چندین ستاره، از رونالد ریگان بازیگر تا ژورژ وه‌آی فوتبالیست، قرار گرفت که در کشور‌های خود صاحب مناصب رده اول سیاسی شده‌اند.

ستارگانی که رییس کشور شدند

بازیگر‌ها و کمدین‌ها

به گزارش فرادید به نقل از AFP، ریگان برای بیش از دو دهه در هالیوود بازیگر بود، و بدل به اولین ستارۀ سینمایی شد که رییس یک کشور می‌شود.

او در سال ۱۹۶۶ به فرمانداری کالیفرنیا انتخاب شد. سپس در سال ۱۹۸۱ به عنوان چهلمین رییس‌جمهور ایالات متحده شروع به کار کرد و دو دوره در این منصب حضور داشت.

ستارگانی که رییس کشور شدند

بعداً، آرنولد شوارتزنگر نیز جهشی مشابه از سینما به سیاست را نشان داد.

این بدنساز و قهرمان فیلم‌های اکشن، از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۱، فرماندار ایالت کالیفرنیا بود که ثروتمندترین و پرجمعیت‌ترین ایالت آمریکاست.

در فیلیپین، جوزف استرادا، بزن‌بهادر فیلم‌های اکشن بود که در بیش از صد فیلم ایفای نقش کرده بود. او در سال ۱۹۶۹ وارد سیاست شد، و در سمت‌های شهردار، سناتور و معاون رییس‌جمهور ایفای نقش کند.


ستارگانی که رییس کشور شدند

او در سال ۱۹۹۸ به ریاست‌جمهوری انتخاب شد، اما پس از اتهام‌های فساد و در پی ناآرامی‌های عمومی در سال ۲۰۰۱ مجبور به ترک موقعیتش شد.

جیمی مورالس، کمدین تلویزیونی که سابقۀ سیاسی نداشت، در سال ۲۰۱۵ با وعده‌های ضد فساد در گواتمالا به ریاست‌جمهوری رسید.


ستارگانی که رییس کشور شدند

او که تهیه‌کنندۀ سینما و از چهره‌های تلویزیونی است، به خاطر فیلمش به نام "رییس‌جمهوری با کلاه حصیری" مشهور است که در سال ۲۰۰۷ ساخته شده است. او در این فیلم نقش یک کابوی روستایی به نام نتو را دارد که چیزی نمانده به صورت تصادفی به ریاست‌جمهوری انتخاب شود.

سالوادور دل سولار، یک بازیگر محبوب دیگر در سینما و تئاتر است که در سال ۲۰۱۶ به وزارت فرهنگ پرو منصوب شد. او در مارس ۲۰۱۹، به نخست‌وزیری این کشور رسید.

کسب‌وکار سرگرمی و برنامه‌های واقع‌نما

سیلویو برلوسکونی، غول رسانه‌ای ایتالیا، که به خاطر جذاب کردن برنامه‌های تلویزیونیش با زنان برهنه شهره است، مابین سال‌های ۱۹۹۴ تا ۲۰۱۱ سه بار به نخست‌وزیری ایتالیا رسید.

با وجود درگیری همیشگی‌اش با قانون، به خاطر حضور طولانیش در سیاست به "نامیرا" مشهور شده است. او برای بیش از دو دهه، جناح راست ایتالیا را رهبری می‌کرد.


ستارگانی که رییس کشور شدند

او کارش را از خوانندگی روی کشتی‌های تفریحی شروع کرده بود، سپس وارد ساخت و ساز شد و پس از آن یک امپراطوری تلویزیونی را پدید آورد. بعد از این مراحل بود که وارد سیاست شد و در سه مقطع مختلف رهبری ایتالیا را در دست گرفت.

دونالد ترامپ، در ژانویۀ سال ۲۰۱۷، غول املاک آمریکا و ستارۀ تلویزیونی برنامه‌های واقع‌نما، پیروزی غافلگیرکننده‌اش در انتخابات جهان را در حیرت فرو برد، بدون هیچ نوع تجربۀ سیاسی، دیپلماتیک یا نظامی وارد کاخ سفید شد.

چهل‌وپنجمین رییس جمهور ایالات متحده، از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۵، برنامۀ "کارآموز" (The Apprentice) را اجرا می‌کرد.


ستارگانی که رییس کشور شدند

موسیقی و آواز

در لیتوانی، ویتائوتاس لندسبرگیس، موزیسینی بود که استقلال کشور از اتحاد شوروی رهبر کرد و در سال ۱۹۹۰ به عنوان رییس‌جمهور انتخاب شد.

مایکل مارتلی، خوانندۀ محبوب کارناوال در هاییتی، که در میان جوانان کشور به "سوییت میکی" مشهور است، در آوریل ۲۰۱۱ با بیش از ۶۷ درصد آرا برندۀ انتخابات ریاست‌جمهوری شد و تا سال ۲۰۱۶ بر سر کار بود.


ستارگانی که رییس کشور شدند

از ورزش به سیاست

پال اشمیت در سال‌های ۱۹۶۸ و ۱۹۷۲ دو بار برندۀ مدال المپیک در شمشیربازی شده بود. او در سال ۲۰۱۰ به چهارمین رییس‌جمهور مجارستان بدل شد.

او دو سال بعد، پس از آن که کپی‌برداری در رسالۀ دکترایش متهم شد، مجبور به استعفا گشت.

ژورژ وه‌آ از زاغه‌های لیبریا شروع کرد و در دهۀ ۹۰ بدل به یک فوتبالیست‌های سرشناس شد. او در دسامبر سال ۲۰۱۷ به ریاست جمهوری این کشور در غرب آفریقا انتخاب شد.


ستارگانی که رییس کشور شدند

او که تنها بازیکن آفریقایی برندۀ توپ طلاست، پس از پایان جنگ داخلی کشورش که از سال ۱۹۸۹ تا ۲۰۰۳ به طول انجامیده بود، وارد عرصۀ سیاست شد و در سال ۲۰۱۴، به عنوان سناتور وارد مشاغل سیاسی شد.

عمران خان، که میلیون‌ها پاکستانی به خاطر نقش کلیدیش در رساندن تیم ملی کریکت پاکستان به تنها قهرمانیش در جام جهانی، او را می‌ستایند، در آگوست ۲۰۱۸ به نخست‌وزیری رسید.

ایدی امین دادا، که به دور از فرآیند‌های انتخاباتی، در جریان کودتایی در سال ۱۹۷۱، بدل به دیکتاتور اوگاندا شد، نیز سابقاً قهرمان بوکس سنگین‌وزن بود.

ستارگانی که رییس کشور شدند

کسانی هم بوده‌اند که از ادبیات وارد سیاست شده‌اند. از جملۀ آنان می‌توان به لئوپولد سدار سنگور، شاعر و نویسندۀ سنگالی اشاره کرد که پس از استقلال این کشور در سال ۱۹۶۰، به اولین رییس جمهور آن بدل شد. همچنین واکلاو هاول که در سال ۱۹۸۹ پیروز اولین انتخاب ریاست جمهوری چک‌اسلواکی پساکمونیسم شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نکنه میخواین اینو ترویج بدین که ستااااااره های ما هم یه کاره ای بشن؟!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یه چیز جالب تو‌متن بود برلوسکنی دو دهه تو سیاست بوده به نامیرا ملقب شده
        یعنی انقدر سیاست عمرش برا اونا کوتاهه

      • بدون نام

        اول فکر کردم نامیرا یه لغت یا اصططلاح ایتالیائیی ه :)))

    • بدون نام

      رییس جمهورای ما هم قهرمان منچ بودن

      پاسخ ها

      • گلشن

        گل گفتی بخدااااا

      • بدون نام

        بی انصافی نکن! استاد بازیگری و رنگرزی اند

    • یلدا

      آندره شوچنکو رو نگفتینا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چه کا ره شد؟

    • پسرشجاع

      عادل فردوسی پور رئیس جمهور بشه کشور رو مثل ساعت تنظیم میکنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج