۸۵۶۶۱۱
۱۸ نظر
۵۰۰۲
۱۸ نظر
۵۰۰۲
پ

قاچاق پیاز با کامیون‌های حامل گوجه!

رئیس اتحادیه بارفروشان، با بیان اینکه در پی ممنوعیت صادرات، پیاز به صورت قاچاق از کشور خارج می شود، گفت: وقوع سیل، باعث تاخیر در برداشت پیاز شده است.

خبرگزاری مهر: رئیس اتحادیه بارفروشان، با بیان اینکه در پی ممنوعیت صادرات، پیاز به صورت قاچاق از کشور خارج می شود، گفت: وقوع سیل، باعث تاخیر در برداشت پیاز شده است.

حسن صابری، درباره اینکه چرا ممنوعیت صادرات پیاز و سیب‌زمینی نتوانسته بر قیمت این محصولات در بازار اثر بگذارد، گفت: اگر صادرات پیاز ممنوع نمی‌شد، خروج بی رویه آن از کشور موجب می‌شد قیمت این محصول در میدان مرکزی میوه و تره بار، به کیلویی ١٥ تا ٢٠ هزار تومان برسد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون عرضه این محصول کاهش یافته است، افزود: معمولاً هر سال در اردیبهشت ماه، پیاز مناطقی مانند دزفول و چین دوم جیرفت و بندرعباس وارد بازار شده و عرضه زیاد می‌شد؛ همچنین عرضه سیب زمینی نیز از مناطقی مانند گرگان به بازار صورت می‌گرفت؛ اما سیل‌های اخیر باعث شده کشاورزان نتوانند پیازها را در دزفول برداشت کنند.

رئیس اتحادیه بارفروشان خاطرنشان کرد: اگر شرایط جوی به همین صورت بماند، اتفاق جدیدی رخ ندهد و آب گرفتگی‌ها نشست کند، حدود ١٠ تا ١٥ روز آینده این پیازها قابل برداشت و عرضه زیاد می‌شود. همچنین محصول جیرفت و بندرعباس نیز، در اردیبهشت ماه به تدریج وارد بازار خواهد شد.

صابری افزود: البته ناگفته نماند صادرات پیاز از کشور به صورت غیرقانونی و قاچاق ادامه دارد و برخی این محصول را در ماشین‌های حامل گوجه، زیر پوشش این محصول پنهان و صادر می‌کنند.

وی ادامه داد: برداشت سیب زمینی نیز در مناطقی مانند گرگان از اواسط برج دو آغاز می‌شود.

صابری، قیمت هر کیلوگرم پیاز را در میدان مرکزی میوه و تره بار بین ٦٠٠٠ تا ٨٠٠٠ تومان، سیب زمینی را بین ٢٥٠٠ تا ٤٠٠٠ تومان و گوجه فرنگی را بین ١٥٠٠ تا ٣٠٠٠ تومان اعلام کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به افزایش قیمت تمام شده تولید محصولات، نمی‌توان انتظار داشت نرخ این محصولات مانند سال گذشته باشد و به همان اندازه پایین بیاید؛ چون نرخ پایین برای کشاورز سود ندارد و او از کشت منصرف می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مردمان نادان== کشور ویران

      پاسخ ها

      • بدون نام

        موافقم

      • بدون نام

        درود بر تو هموطن فهیم.خلایق هرچه لایق

      • حسن

        نادان خودتی .بارها این اراجیف روارسال کردی کسی جواب تونداد اخه ازقدیم گفتن جواب ابله خاموشیست

      • بدون نام

        پس چرا با این قاچاقچی پیازها برخورد نمیشه دست که کسانی در این کار دخالت دارد.؟

      • بدون نام

        یعنی پیازها را گریم کرده وشبیه گوجه میشوند.وبه عنوان گوجه قاچاق میکنند!!!!!

      • بدون نام

        حسن خیلی نادانی

    • بدون نام

      سلام بر سازمان مدیریت و استخدامی با خاصیت

    • بدون نام

      اون کشاورزی که به طمع پول بیشتر پیاز رو میده به کشور همسایه دامداری که دام رو میده به همسایه و مردم این کشور در حسرتش میمونن لیاقتشون سیل ایت و بس

      پاسخ ها

      • hadi

        کشاورز حق داره با این قیمت ها بازم تو 5سال ک کشاورز کیلو 200تومن میفروخت نمیتونه جبران کنه

      • بدون نام

        سودی برای کشاورز نداره یا میدان باری سودش میبره یادلال کشاورز هم فقط دست خالی شرمنده میره پیش زن بچش پس اول تحقیق کن بپرس بعد کشاورزان عزیز متهم کن اگر این کشاورزان نباشن تو نمیتونی حتی آب بخوری چه برسد به پیاز سیب زمینی

    • بدون نام

      یه بار بارون ، یه بار خشکسالی ، یه بار افت ، اعتصاب کامیون داران ، کمبود گونی ، گرانی گازوییل ،...امروز هم صادرات ! بهانه بهانه است انچیزی که مهمه ، پول بیشتره ، مسئولین هم ژست گرفتن و میگن ما به فکر امور مهم کشور هستیم ! وقت ندارن ، چون خودشون هم ذینفع هستند .

    • ir..

      کم چرا پرت بگید ناتو خر گیر آوردید

    • کامران

      اگر اینها راکه می گیرند مصادر اجناس خواباندن کامیون جریمه سنگین می کردند اوناهم اجازه این غلط کردن رابه خودشان نمی دادند!؟
      مگر دست خوددولت ت کارباشه.

      پاسخ ها

      • hadi

        اینا همش بهونست سال قبل کشاورزا بدبخت شدن دیگه نتونستن کشت کنن . پیاز خییلی کم کشت شده وگرنه پارسال ایقد زیاد بود ک حتی کشور عراق هم پس زد . کشاورز ورشکست شد سال قبل و امسال هم همچی گرون و کشاورز نتونست بکاره . 70 درصد زمین ها خالی موند

    • بدون نام

      از ماست که بر ماست .هر بلایی سر ما میاد از نامردی وفرصت طلبی برای سود جویی وکلاهبرداری وگران فروسی وکم فروشی خودمان هست وگرنه هیچ گونه مواد خوراکی جهت امرار معاش جمعیت کل کشور در ایران کم نیست والحمدوالله وفور نعمت هست ولی ما خودمان به هم نوعمان رحم نمیکنیم ودر حد توان میخوایم گران بفروشیم کم بفروشیم از دستمان بیاد دزدی کنیم رشوه بگیریم اختلاس کنیم بعد بگیم خدایا کمکمان کن .خدا میگه من کمک میکنم رحم میکنم شما به خودتان رحم نمیکنید .حق ما همینه .تا از این رفتارهامون دست بر نداریم وضع روز به روز بدتر میشه

    • بدون نام

      مش حسن خجالت بکش نادان

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حسن خیلی ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج