جاباما
۸۵۶۶۷۸
۹ نظر
۵۰۱۲
۹ نظر
۵۰۱۲
پ

واکنش معاون سیما به حواشی «برنده باش»

معاون سیما از بازنگری اساسی در تمامی برنامه‌های صداوسیما برای حذف یا مدیریت عواملی همچون اسپانسرها برای از میان برداشتن روحیه تنبلی خصوصا در مسابقات و برنامه‌های ترکیبی خبر داد.

ایسنا: معاون سیما از بازنگری اساسی در تمامی برنامه‌های صداوسیما برای حذف یا مدیریت عواملی همچون اسپانسرها برای از میان برداشتن روحیه تنبلی خصوصا در مسابقات و برنامه‌های ترکیبی خبر داد.

واکنش معاون سیما به حواشی «برنده باش»

در ماه‌های اخیر انتقادهای فراوانی درباره عملکرد صداوسیما و رویکردش به درآمدزایی از طریق اپلیکیشن‌ها وارد شد و در روزهای پایانی هفته گذشته آیت‌الله مکارم‌شیرازی در پاسخ به یک استفتا درباره برنامه «برنده باش»، این برنامه را مصداق قمار دانست و همین باعث شد تا موج جدیدی از انتقادها شکل بگیرد.

پس از این اتفاق مقام معظم رهبری هم به این ماجرا حساسیت نشان دادند و به حذف چنین شیوه‌هایی برای درآمدزایی تذکر دادند. نتیجه تذکر جدی مقام معظم رهبری، دستور عبدالعلی علی‌عسکری رئیس سازمان صدا وسیما به اداره کل بازرگانی این سازمان بود.

رئیس صدا و سیما در دستور خود نوشت: «با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری در مورد فرهنگ کار به مناسبت روز کارگر، نسبت به بروز و ظهور رسانه‌ای از اسپانسرهایی که مانع این فضیلت هستند تجدید نظر کنید.»

همچنین علی فروغی مدیر شبکه سه به دنبال این اتفاق ضمن ارائه توضیحاتی درباره ابهام شرعی مطرح شده درباره جوایز برنامه «برنده باش» از تغییر اسپانسر این برنامه خبر داد.

در پی این اتفاقات، مرتضی میرباقری، معاون سیما هم امروز درباره برنامه‌های صداوسیما به منظور تقویت روحیه کار و تلاش یادداشتی منتشر کرد.

او با توضیح درباره گفتمان‌های حاکم بر تمامی سیاست‌ها، برنامه‌ریزی‌ها و برنامه‌سازی‌های رسانه ملی، از گفتمان انقلاب اسلامی، گفتمان کارآمدی نظام، گفتمان پیشرفت و سبک زندگی اسلامی ایرانی و گفتمان امید و نشاط در این خصوص نام برد.

میرباقری در بخشی از این یادداشت نوشته است که «در سال‌های اخیر به علت تنگناها و فشارهای مالی و لزوم پاسخگویی به نیاز فرهنگی مردم و تأمین برنامه‌های متعدد و متنوع، علی رغم مخالفت ذاتی و مبنایی، مشارکت و اسپانسر به تلویزیون تحمیل شد.»

او در ادامه آورده است: «خوشبختانه تذکر اخیر مقام معظم رهبری در جمع کارگران عزیز در چهارشنبه گذشته مبنی بر پرهیز از اشاعه روحیه بخت‌آزمایی و توجه اساسی به فرهنگ کار و تلاش، برنامه‌ریزان و برنامه‌سازان را بیش از پیش ملزم به تحقق این فرمایش خواهد کرد که با دستور اخیر رئیس محترم سازمان در حال بازنگری اساسی در تمامی برنامه‌های رسانه ملی برای حذف یا مدیریت عواملی همچون اسپانسرها برای از میان برداشتن این روحیه و تنبلی خصوصاً در مسابقات و برنامه‌های ترکیبی و نیز تقویت فرهنگ کار و تلاش در تمامی ساختارهای برنامه‌سازی اعم از سریال‌ها، مستندها، انیمیشن، ترکیبی و مسابقات خواهیم بود.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حرف زدن راحته اگر راست میگی و جرأت داری فروغی برکنار کن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برای تهیه این برنامه ها خالی کردن جیب مردم وپر کردن جیبهای خود از زیر میزیها خود داری کرده واز مروم عزر خواهی کنید

      • بدون نام

        دوست من فر وغی از خودشون اون جیز نمیشه کاریش کرد

    • بدون نام

      کلا،صدا،،،سیما،تعطیل،کنید،بهتره، ،،دوتا،برنامه، سرگرمی،بود،،

    • بدون نام

      مجید دلبندم مروم نه مردم
      عزرخواهی نه عذرخواهی

    • سعید

      بابا حذفش کنید یه برنامه مزخرفه باید هفت خوان رستم رو رد کنی تا تو برنامه شرکت کنی فقط وقت طلف کردنه حوصلم سر رفت آخع به حای این شر ورها یه برنامه طنز بسازین حداقل روحیه مردن خوب بشه و مردم شاد بشن

    • بدون نام

      برنامه های تلوزیونی بیشترش شده بلیت بخت آزمایی
      هر مجری بلند شده واسه خودش یک اپلیکیشن راه انداخته و از مردم برای شرکت در فلان مسابقه دعوت میکنه
      همین برنامه های ورزشی که مجریان اعلام میکنند با گرفتن فلان شماره در مسابقه شرکت کنید و حدس بزنید کدام تیم برنده خواهد شد
      در زمان قبل پول میدادی و یک شماره میخریدی به امید برنده شدن که اسمش گذاشته بودند بلیط بخت آزمایی
      ولی الان با گرفتن یک شماره شما درآن مسابقه شرکت میکنید و پولی هم که از شما میگیرند و کم میشود نمیبینید وحتی نمیدانید چقدر ازشما بابت شرکت دراین مسابقه کم شده
      چطور اون بلیط بخت آزمایی اون زمان حرام بود
      ولی این حلال هست؟

    • بدون نام

      پول مردم داشتند هرسري میدادن به یک نفر این چه کاری بود آخه

    • بدون نام

      کم کم کاری خواهندشد که برای دیدن تلویزیون از مردم مطالبه وجه خواهند کرد هر چند که مردم بیشتر از ماهواره استفاده می کنند ولی این آقایان پرُ رو تر از این حرفها هستند متاسفانه کشور با صدقه و بخت آزمایی و صفهای تحویل برای مایحتاج دارد اداره میشود چون توان مدیران همین است چاره اندیشی بلد نیستند تا مشگلات را حل کنند اندک مشگل مالی را بجای تدبیر کرون دست در جیب مردم را پیش می گیرند که این راحت ترین کار است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج