جاباما
۸۵۶۷۱۲
۱۴ نظر
۵۱۷۵
۱۴ نظر
۵۱۷۵
پ

با فورد F-۱۵۰ رپتور آشنا شوید؛ فرمانروای آفرود!

فورد از سال ۱۹۴۸ وانت F-۱۵۰ را تولید می‌کند. این وانت برای کمپانی فورد ارزشی مانند مدل موستانگ داشته و نسخه‌های مختلف آن قبل از خروج از خط تولید کارخانه فورد به فروش رسیده و بلافاصله پس از تایید نهایی مهندسین، به نقاط مختلف جهان صادر می‌شوند!

برترین ها - امین نقی‌زاده: فورد از سال ۱۹۴۸ وانت F-۱۵۰ را تولید می‌کند. این وانت برای کمپانی فورد ارزشی مانند مدل موستانگ داشته و نسخه‌های مختلف آن قبل از خروج از خط تولید کارخانه فورد به فروش رسیده و بلافاصله پس از تایید نهایی مهندسین، به نقاط مختلف جهان صادر می‌شوند!

با فورد F-۱۵۰ رپتور آشنا شوید؛ فرمانروای آفرود!

F-۱۵۰ لقب پادشاه و فرمانروای آفرود جهان را یدک کشیده و از محبوبیت بالایی برخوردار است. کمپانی فورد اکنون نسخه ۲۰۱۹ این وانت غول‌پیکر را راهی بازار‌های جهانی کرده و سری رپتور F-۱۵۰ برای تمام وانت‌های جهان خط نشان کشیده است!

با فورد F-۱۵۰ رپتور آشنا شوید؛ فرمانروای آفرود!

حالا ما می‌خواهیم که شما را با رپتور فورد F-۱۵۰ در سال ۲۰۱۹ آشنا کرده و وارد دنیای یکی از وانت‌های غول‌پیکر جهان شویم. پس با برترین‌ها همراه بوده و از فورد F-۱۵۰ لذت ببرید!

قیمت‌گذاری

برای شروع بهتر است که نگاهی به قیمت فورد F-۱۵۰ رپتور بی‌اندازیم. این محصول در کلاسی قرار دارد که هیچ خودرویی مانند آن نبوده و تقریبا باید رپتور را در کلاس خود جز بهترین خودرو‌های موجود در بازار جهانی دانست. ولی شاید شما با ذکر نام‌هایی همچون جیپ Gladiator Rubicon، Ram Rebel و شورلت Colorado ZR۲ Bison به جنگ رپتور بروید! اما یادتان باشد که قدرت و سواری آن‌ها هرگز در حد و اندازه رپتور نبوده و برای خرید رپتور برخلاف رقبای گران قیمت آن؛ تنها پرداخت ۵۳ هزار دلار کفایت می‌کند. این یعنی شما فقط با پرداخت ۵۳ هزار دلار نسخه پایه و استاندارد رپتور را خریداری کرده و صاحب یکی از بهترین وانت‌های جهان می‌شوید!

با فورد F-۱۵۰ رپتور آشنا شوید؛ فرمانروای آفرود!

اما اگر به دنبال نسخه فول آپشن رپتور هستید؛ باید مبلغی در حدود ۶۴ هزار دلار به کمپانی فرود پرداخته و از امکاناتی مانند: سیستم نظارت برنقاط کور به همراه هشدار ترافیکی (۵۰۰ دلار)، محور جلو ۴.۱۰ با دیفراسیل Torsen (۵۰۰ دلار)، چراغ‌های LED برروی آینه‌های بغل (۱۷۵ دلار)، دوربین ۳۶۰ درجه (۳۷۵ دلار) و... استفاده کنید. باید توجه داشت که امکاناتی مانند: کروز کنترل انطباقی، سیستم ناوبری و... برروی نسخه استاندارد و پایه فورد F-۱۵۰ رپتور وجود داشته و برای برخورداری از این امکانات شما نیازی به پرداخت هزینه‌های اضافی ندارید!

طراحی

حالا بهتر است که به بررسی طراحی فورد F-۱۵۰ رپتور بپردازیم. در جلوی این وانت غول‌پیکر از یک جلوپنجره تقریبا بزرگ و زیبا برای کمک به سیستم خنک کننده موتور استفاده شده است. در کناره‌های سپر رپتور شاهد استفاده از دریچه‌هایی هستیم و احتمالا به نظر شما این حفره‌های زیبا فقط برای تزئین بوده و هیچ کاربردی ندارند. اما این دریچه‌ها به خروج هوای گرم از زیر کاپوت کمک کرده و با هوشمندی خاصی برروی سپر رپتور قرار گرفته‌اند. در زیر سپر هم یک پوشش فلزی نقره‌ای رنگ قرار گرفته و از برخورد این قسمت با زمین جلوگیری می‌کند. همچنین در کنار رپتور شاهد طراحی گلکیر‌هایی بزرگ هستیم که به دور آن‌ها از یک پوشش پلاستیکی محکم استفاده شده است. دلیل این اقدام مهندسین فورد را باید استفاده از لاستیک‌های BFGoodrich KO۲ و جلوگیری از برخورد آن‌ها به بدنه دانست.

با فورد F-۱۵۰ رپتور آشنا شوید؛ فرمانروای آفرود!

نکته دوست داشتنی درباره رپتور این است که از نظر ظاهری هیچ تفاوتی بین آن و نسخه‌های دیگر فورد F-۱۵۰ وجود ندارد. ولی باید توجه داشت که از نظر فنی نسخه رپتور فورد F-۱۵۰ کاملا یک خودروی متفاوت بوده و بدنه آن کمی بزرگتر است.

با فورد F-۱۵۰ رپتور آشنا شوید؛ فرمانروای آفرود!

فورد برای سفارشی‌سازی رپتور بسته‌های منحصر به فردی را برای مشتریان خود در نظر گرفته است. برای مثال آن‌ها می‌توانند فورد رپتور خود را با رنگ ۲۰۱۹ Velocity Blue و هفت رنگ جدید دیگر سفارش دهند.

با فورد F-۱۵۰ رپتور آشنا شوید؛ فرمانروای آفرود!

خریداران رپتور می‌توانند از بسته گرافیکی Exterior با قیمت ۱۰۷۵ دلار و یا بسته گرافیکی مخصوص کاپوت رپتور با قیمت ۹۰۰ دلار استفاده کنند.

با فورد F-۱۵۰ رپتور آشنا شوید؛ فرمانروای آفرود!

علاوه بر این، فورد امکان سفارشی‌سازی کابین رپتور را فراهم کرده و مشتریان با پرداخت ۹۹۵ دلار می‌توانند از پوشش فیبرکربن در داخل رپتور استفاده کنند. آن‌ها برای برخورداری از پکیج رنگ ویژه و صندلی‌های ورزشی فورد باید نزدیک به ۲۳۹۵ دلار دیگر بپردازند! البته این پایان ماجرا نیست و شما با پرداخت مبلغی ناچیز از پوشش چرمی قرمز رنگی برای تزئین فرمان رپتوراستفاده می‌کنید!

راحتی

فورد F-۱۵۰ رپتور یک خودروی بسیار راحت است. البته به دلیل ارتفاع زیاد رپتور از سطح جاده و خیابان؛ پیاده و سوار شدن بر آن کمی سخت و دشوار است. ولی هنگامی که شما برروی صندلی‌های رپتور قرار گرفتید؛ بسیار راحت بوده و می‌توانید از سواری با F-۱۵۰ لذت ببرید!

با فورد F-۱۵۰ رپتور آشنا شوید؛ فرمانروای آفرود!

سیستم تعلیق وفنر‌بندی فورد در F-۱۵۰ رپتور به سیستم جدید FOX Live Valve مجهز شده است. این سیستم فنر‌های رپتور را تقویت کرده و با استفاده از آن سواری بروی سطوح مختلف بسیار آسان و دلچسب خواهد بود.

با فورد F-۱۵۰ رپتور آشنا شوید؛ فرمانروای آفرود!

علاوه بر این کمپانی فورد مثل همیشه از سیستم CCD هم در فورد F-۱۵۰ استفاده کرده و فنر‌های جلوی رپتور به سنسور‌هایی پیشرفته مجهز شده‌اند. سنسور‌های مذکور نرمی و نحوه فرود رپتور برروی زمین را تنظیم می‌کنند!

فناوری

در F-۱۵۰ رپتور از نسخه سوم سیستم اطلاعاتی فورد به همراه یک صفحه نمایش ۸ اینچی استفاده شده است. سیستم فورد گرافیکی یک نواخت و ساده دارد؛ اما سرعت پاسخگویی آن قابل قبول بوده و گزینه‌های زیادی برای سرگرمی و برقراری ارتباط با سیستم ناوبری و... در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد.

با فورد F-۱۵۰ رپتور آشنا شوید؛ فرمانروای آفرود!

در رپتور برای شارژ تلفن همراه و... می‌توان از خروجی‌های ۱۲ ولت و یک خروجی ۱۱۰ ولت استفاده کرد.

با فورد F-۱۵۰ رپتور آشنا شوید؛ فرمانروای آفرود!

اگر خروجی‌های مختلف و متفاوت رپتور پاسخگوی نیاز‌های شما نبود؛ می‌توانید به یک اینورتر ۴۰۰ واتی متصل شوید! همچنین شما امکان استفاده از سیستم‌های Apple CarPlay و Android Auto را داشته و در مجموع باید گفت که فورد F-۱۵۰ رپتور تقریبا یک خودروی کامل از نظر تعداد سیستم‌های اطلاعاتی و سرگرمی است.

پیشرانه و عملکرد

رپتور یک لامبورگینی نبوده و از آن برای رانندگی در مناطقی استفاده می‌شود که سیستم ناوبری خودرو‌های مختلف قادر به پیدا کردن آن‌ها نیست! در واقع رپتور برای رانندگی در خیابان‌های شلوغ ساخته نشده و بهتر است که از آن برای عبور از رودخانه‌ها و تپه‌هایی با شیب‌های تند استفاده کنید!

با فورد F-۱۵۰ رپتور آشنا شوید؛ فرمانروای آفرود!

وانت غول‌پیکر فورد از توان یک پیشرانه ۳.۵ لیتری V۶ اکوبوست و مجهز به دو توربوشارژ استفاده کرده و حداکثر توان آن ۴۵۰ اسب‌بخار است. شتاب صفر تا ۱۰۰ رپتور نزدیک به ۶ ثانیه بوده و در نوع خود یکی از سریع‌ترین وانت‌های جهان است! برای تعویض دنده‌ها در رپتور از توان یک گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک استفاده می‌شود. عملکرد گیربکس مذکور بی‌نقص بوده و کاملا بی‌صدا است. در رپتور می‌توان از شش حالت رانندگی استفاده کرد؛ که آن‌ها باعث تغییر سیستم تعلیق و فنربندی رپتور می‌شوند!

با فورد F-۱۵۰ رپتور آشنا شوید؛ فرمانروای آفرود!

به طور کلی در رابطه با مشخصات فنی و عملکرد رپتور باید گفت که ما با یک وانت منحصر به فرد روبرو هستیم و هماهنگی بسیار خوبی بین موتور و گیربکس وجود دارد. سیستم تعلیق، فنربندی و تایر‌های رپتور عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته و می‌توان یک آفرود شگفت‌انگیز را با فورد F-۱۵۰ رپتور تجربه کرد!

ایمنی

نسخه فول آپشن رپتور از چراغ‌های LED، سیستم کنترل پایداری الکتریکی، ترمز‌های خودکار اضطراری، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم Trail Control، هشدار خروج از خط حرکتی، سیستم نگهدارنده خودرو در خط حرکتی، کروز کنترل انطباقی، سنسور دنده عقب، هشدار برخورد با جلو و... برخوردار است.

با فورد F-۱۵۰ رپتور آشنا شوید؛ فرمانروای آفرود!

تمام سیستم‌های مذکور رپتور را از نظر ایمنی به یکی از بهترین وانت‌های جهان تبدیل کرده و باید از کمپانی فورد بابت ساخت این وانت غول‌پیکر و ایمن تشکر کرد!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به نظرتون به پای پراید وانت میرسه؟

    • ساسان

      حالا این چه ربطی به مملکت ما با این اوضاع داره

      پاسخ ها

      • radin

        این مطلب صرفا جهت اطلاع رسانی و آگاهی بوده و ربطی به اوضاع هیچ کشوری ندارد دوست عزیز

    • محمد جعفری

      دقیقا اپشن های نیسان آبی رو داره
      ولی به راحتی اون نیس

    • عزیزی

      خدا پدرت رو بیامرزه با ما از پراید بگو بالاتر از پراید رویا که چه عرض کنم خواب و خیاله

    • بدون نام

      عالی عالی و بازم عالی. حتی رنگ لعنتی هم مخصوصه. تف به این شانس. چرا ما ایرانیم؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جا چرا اینجا باید متولد بشیم زندگی پر از حسرت برامون کمه سراسر حسرته

      • بدون نام

        عب نداره 60 میلیون بده نیسان آبی بخر حالش و ببر

    • محمد

      ما هم الان بهترین نمونه نیسان وانت رو تولید میکنیم بهایی ناچیز معادل ۹۰ میلیون باید بپردازیم و نزدیک یکسال هم در نوبت باشیم که از لحاظ آپشن فقط میشه به این مورد اشاره کرد که راه میره!

    • بدون نام

      درود برامریکا که برای پیشبرد اهدافش در تمام زمینه ها حرف برای گفتن دارد،

    • بدون نام

      با پراید ۲۰۱۹ فول آشغال هم آشنامون کنید لطفا

    • بدون نام

      چقد قشنگه

    • بدون نام

      اکه سال ۵۷ به کمک روباه پیر انگلستان شورش نمیشد ماهم یکی از کشورهای پبشرفته بودیم‌ نه الان ک مرتیکه شتر شده کاره ی مملکت با ی ته ریش جای مهر یقه اخوندی ریده تو مملکت پراید وانت میکنه تو پاچه ملت

    • بدون نام

      لاو آمریکا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج