۸۵۶۸۳۸
۱۷ نظر
۵۰۰۸
۱۷ نظر
۵۰۰۸
پ

وضعیت قرمز در بازار مسکن

بازار مسکن به علت افزایش قیمت دچار رکود شده و این مسئله قطعا به ضرر سازندگان و مصرف‌کنندگان خواهد بود.

خانه ملت: بازار مسکن به علت افزایش قیمت دچار رکود شده و این مسئله قطعا به ضرر سازندگان و مصرف‌کنندگان خواهد بود.

محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره برنامه ریزی های صورت گرفته برای تدوین و اجرای بسته رونق بازار مسکن، گفت: در شرایط کنونی بازار مسکن به علت افزایش قیمت دچار رکود شده و این مسئله قطعا به ضرر سازندگان و مصرف کنندگان خواهد بود.

افزایش سقف تسهیلات کلید رونق بازار مسکن

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به طور حتم یکی از راه کارهای بهبود بازار مسکن، افزایش سقف تسهیلات بوده، موضوعی که تاکنون به درستی مورد توجه قرار نگرفته است.

در شرایط کنونی وام مسکن بخش کوچکی از قیمت تمام شده ملک را شامل می شود که این موضوع موجب شده، مردم توان مالی برای خرید مسکن جدید را نداشته باشند

وی گفت: در شرایط کنونی وام مسکن بخش کوچکی از قیمت تمام شده ملک را شامل می شود که این موضوع موجب شده، مردم توان مالی برای خرید مسکن جدید را نداشته باشند.

ضرورت افزایش سقف تسهیلات مسکن برای خریداران و سازندگان

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: به نظر من تسهیلات مسکن در سال ۹۸ باید افزایش یابد، البته این مسئله تنها منحصر به خریداران نباید باشد، بلکه سقف تسهیلات برای سازندگان نیز افزایش یابد.

عدم تعادل میان عرضه و تقاضا مسکن؛ گسترش تولید مسکن در دستور کار دولت

رضایی کوچی ادامه داد: امروز میان عرضه و تقاضای مسکن تعادل وجود ندارد و امروز تقاضا بسیار بالاتر از میزان عرضه و تولید مسکن است، بنابراین برای متعادل کردن قیمت ها، باید زمینه را برای تولید مسکن فراهم کرد.

وی گفت: بر اساس آمارها، حدود ۴ میلیون نفر در سقف خرید مسکن قرار دارند، اما به علت افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت ملک، عملا نمی توانند اقدام به خرید مسکن کنند، بنابراین نسخه اصلی در بهبود این حوزه را می توان در افزایش تسهیلات مسکن یافت، البته برخی کارشناسان اعلام می کنند که افزایش وام موجب بروز تورم در بازار مسکن می شود، اما به نظر من افزایش سقف تسهیلات، آثار مثبت بسیاری دارد که این مسائل می تواند آثار منفی آن را خنثی کند.

تسهیلات باید ۵۰ تا ۷۰ درصد قیمت تمام شده مسکن را پوشش دهد

رئیس کمیسیون عمران مجلس افزود: به طور حتم تسهیلات مسکن باید به میزانی افزایش یابد که حداقل ۵۰ تا ۷۰ درصد قیمت تمام شده مسکن را پوشش دهد، در غیر این صورت نمی توان به رونق گرفتن بخش مسکن امید داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فبلا ازمایش شده هرمقدار افزایش وام همان مقدار هم شاید بیشتر افزایش قیمت را خواهیم داشت
      راه حل دولت باید اقدام به ساخت انبوه کند

      پاسخ ها

      • ایرانی

        کاملا درسته افزایش وام مسکن مساوی با افزایش تورم مسکن

    • بدون نام

      مردمان دانا=== کشور آباد

    • ساسان

      فکر کنم تو نظر ندهی بهتر است

    • بدون نام

      در چند سال اخیر وام مسکن از ۲۰ میلیون به ۱۶۰ میلیون یعنی ۸۰۰ در صد افزایش یافته و در رکود قرمز هستیم، ولی این اقا میگوید که افزایش وام مسکن مورد توجه قرار نگرفته و باید ۸۰۰ در صد دیگر وام زیاد شود، ایا طبق تجربه باز هم قیمت مسکن بسیار نجومی تر نخواهد شد؟ ایا حقوق هم نباید ۸۰۰ در صد اضافه گردد نه ۲۰ در صد؟ در کل همین مبلغ کنونی وام مسکن هم با حقوق و افزایش ۲۰۰ هزار تومانی حقوق سازگار نیست و فاصله بسیار بسیار زیادی دارد و زندگی خراب کن است و به دریا رفته میداند مصیبت طوفان را نه ان اقایی که املاک زیادی دارد که میخواهد با افزایش وام مسکن املاکش را گرانتر و حبابی تر به فروش برساند و در مجموع ........

    • بی نام

      به نفع مصرف کننده هست کل مبلع مسکن هم وام پرداخت بشه کسی توان پرداخت وام راندارد شما برین به.....اختلاس هاتون برسین

    • بدون نام

      کی میتونه خانه را چندین برابر قیمت دوسال پیش بخره جز نابودی گرانی بدبختی برای مردم چی داشتید یه عده از سیری دارند می ترکند یه عده از گشنگی دارند می میرند عدالت موج میزنه رفاه وخوشی مردم را فرا گرفته همه در حسرت لطفا بچه نیارید به بدبختهای جامعه اضافه نکنید

    • بدون نام

      لعنت خدا بر کسانی که با مدیریت بسیار غلط وضعیت را روز بروز وخیم تر و بدتر می کنند.

    • بدون نام

      وضعیت قرمز نیست سیاه است. روزگار همه تان سیاه است. سیاهی که برای مردم ایجاد کردید گریبان خودتان را به زودی زود انشاالله خواهد گرفت.

    • بدون نام

      یک شبه نابود شدیم دیگه نمیشه خونه خرید

    • بدون نام

      ... هر چی وام بره بالاتر قیمتم میره بالاو دومآگیرم تسهیلات شد ۲۰۰ میلیون مردم با ماهی ۲ تومن چطور قسطشو بدن؟داداش بجا این حرفا،زمین رایگان بدین،شهرداری پول کمتر بگیره،کنتوراب و گازوبرق رایگان بدین وخیلی کارای دیگه.

      پاسخ ها

      • hamidjamali

        ۱۰۰ملیون وام قسطش کف کفش باید ماهی ۱میلیون ۵۰۰تمن ۶ساله باید پس بدیم ما همینجورم با این تبرم ساعتی نون خام هم بخوریم بازم نمیرسیم چه برسه وام ۱۰۰ملیونی مسکن بگیرم .. حقوق باید ۷۰درصد افزایش بدند .. عجب کم عقلای داریم.

    • بدون نام

      مشگل راازکشورهای دیگریادبگیرن

    • بدون نام

      هر موقع تسهیلات بالابردین خونه هم بالا رفته خواهشا کاری نداشته باشید مسولین مثلا محترم حلال خور

    • امیر امیری

      خدا را شاهد میگیرم یکی از عوامل مهم در گرانی مسکن و اجاره و گرانی واحدهای تجاری دفاتر و بنگاه های مسکن هستند که مانند قارچ رویش کرده اند نمونه بارز آن شهر جدید پرند است که بیشتر از هر صنفی حتی در فازهای مختلف این صنوف بدون تجربه و مجوز خون مردم را به واسطه دریافت کمبسیون بیشتر در شیشه میکنند

    • بدون نام

      من نمیدونم بعضی از این نماینده ها چطوری رای آوردن. آخه شما که میگید وام مسکن افزایش پیدا کنه ما چطور باید پرداخت کنیم با حقوق 2 میلیون. خدایی آدم شک میکنه به بعضی افراد . من باختم بد هم باختم باید بذارم برم.....

    • بدون نام

      مسولین آیا میدانید نیمی از مسکنهای ایران خالی از سکنه است.بااقدام انقلابی با مسکن خواران بخاطر خدا مبارزه کنید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج