۸۵۶۹۵۷
۵ نظر
۵۰۰۵
۵ نظر
۵۰۰۵
پ

روزنامه اسرائیلی «جروزالم پست»:

یک خبر خوب برای اسرائیل؛ «داعش هنوز زنده است»!

در چند سال اخیر، همواره گزارش های زیادی در رابطه با ارتباط اسرائیل و گروه های تروریستی در سوریه منتشر شده است. گزارش هایی که معمولا با سکوت و گاها تایید مقامات اسرائیلی همراه بوده است.

تابناک: در چند سال اخیر، همواره گزارش های زیادی در رابطه با ارتباط اسرائیل و گروه های تروریستی در سوریه منتشر شده است. گزارش هایی که معمولا با سکوت و گاها تایید مقامات اسرائیلی همراه بوده است.

در این میان، آنچه مشخص است این است که اسرائیل از وجود و حضور گروه های تروریستی در سوریه نفع می برد و در همین راستا حمایت های پنهانی زیادی از این گروه ها و به ویژه داعش به عمل آورده است.

این در حالی است که مقامات صهیونیست مدعی مبارزه با داعش بوده و خود را به عنوان یکی از بازیگران موثر در مبارزه با داعش عنوان کرده اند.

با این حال، مقامات و رسانه های اسرائیلی در مواقعی به صورت خواسته یا ناخواسته از لزوم زنده ماندن داعش و سایر گروه های ترروریستی سخن گفته اند.

در همین رابطه، روزنامه اسرائیلی «جروزالم پست» در مطلبی تحت عنوان « داعش هنوز زنده است؛ خبر خوبی برای اسرائیل»، با حملات تروریستی اخیر در سریلانکا از سوی داعش پرداخت و نوشت:

داعش این هفته اثبات کرد که هنوز زنده است. همزمان به حملات ویرانگر داعش در سریلانکا، گزارش ها حاکی از آن است که داعش در سوریه و عراق حیات خود را احیا کرده است. این خبر بدی برای اسرائیل نیست.

داعش صرفا یک سازمان نیست؛ بلکه یک ایده و ایدئولوژی است که برای بسیاری جذاب است. واضح است که زیرساخت های داعش در عراق و سوریه از بین رفته است؛ اما بدون تردید ایدئولوژی و تفکر داعش را نمی توان با بمب از بین برد.

حملات تروریستی هفته گذشته در سریلانکا نیز نشان داد که داعش هنوز زنده است و به راحتی نمی توان آن را از بین برد. این بزرگترین و خشن ترین حمله تروریستی سازمان دهی شده از سوی داعش از سال ۲۰۱۵ تاکنون بود.

داعش اخیرا توانسته حملاتی را در شمال عراق و شرق سوریه راه اندازی کند. گزارش ها حاکی از آن است که ارتش سوریه در حال مبارزه با داعش در شهر تدمر است و یک تحلیلگر آمریکایی مرکز مطالعات جنگ نیز به احیای داعش در مناطقی از عراق و سوریه اشاره کرده است.

داعش شانس کمی برای ایجاد یک نهاد سیاسی در اختیار دارد، با این حال، داعش همچنان طرح هایی را برای آزار دادن بشار اسد و متحدانش اجرا می کند. حضور داعش در عراق و سوریه برای اخلال در محور شیعه به رهبری ایران از اهمیت راهبردی برای اسرائیل برخوردار است و مانع از گسترش هلال شیعی به سوی مدیترانه می شود.

ظهور داعش و عدم تمایل جهان برای برخورد با آن از جمله عواملی بود که اوباما را برای تعامل با ایران متقاعد کرد. در واقع، اوباما ایران را به عنوان یک شریک برای مبارزه با داعش در نظر داشت. اما اسرائیل و ترامپ اکنون خوشحال می شوند یکبار دیگر ایران را مشغول مبارزه با داعش ببینند. با این تفاوت که نباید نگران همکاری ترامپ برای مبارزه مجدد با داعش بود.

چندی پیش نیز مرکز اطلاعات تروریستی و اطلاعاتی اسرائیل در گزارشی تحت عنوان «همگرایی موقت» بین منافع این رژیم و گروه داعش در سوریه بر سر مبارزه با حضور ایران سخن گفته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      برای ما هم خبر خوبیه. چون باعث میشه از روسیه خواهش کنیم ما رو از سوریه بیرون نندازه.

    • بدون نام

      اگراینهاازبین برند تفکرشون زنده هست و خواهد بود تا عربستان لعین و اسراییل زنده باشند
      انشاالله این دوتا به درک واصل بشن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        امین

    • بدون نام

      ههههههه توازکجامیدانی‌تلفنی باهم مذاکره کردید

    • حسین

      جشن گرفتیم و اعلام شد داعش نابود شده!!!!! هرچند توی ایران اعلام شد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج