۸۵۷۰۲۶
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

بارسلونا، آقای لالیگا در قرن ۲۱

بارسلونا برای دهمین بار در قرن ۲۱ فاتح لالیگا شد.

ایسنا: ‌به نقل از آس، بارسلونا با شکست لوانته قهرمانی‌اش را در هفته سی و پنجم لالیگا قطعی کرد. آبی‌ اناری‌ها با این قهرمانی حکمرانی شأن را در قرن ۲۱ نشان دادند. تیم کاتالانی از ۱۹ جام ممکن ۱۰ عنوان را فتح کرده است. این قهرمانی‌ها به لطف درخشش در سال‌های اخیر بوده است. در ۱۵ سال گذشته بارسا ۱۰ قهرمانی به دست آورده است.

آبی‌ اناری‌ها برای بیست و ششمین بار جشن قهرمانی در لالیگا گرفتند و اکنون تنها هفت جام با رئال مادرید فاصله دارند.

کسی تصور نمی‌کرد بارسلونا در قرن جدید حکمرانی کند، چون شروع خوبی نداشت. در بیست و سوم آگوست ۲۰۰۰ خوان گاسپارت ریاست باشگاه کاتالانی را بر عهده گرفت و تیم نتوانست چهار سال قهرمانی را تجربه کند. رئال مادرید در دو فصل نخست فاتح این جام شد و در دو سال بعد عنوان قهرمانی به والنسیا رسید. سپس از فصل ۰۵-۲۰۰۴ لاپورتا رئیس بارسا شد. فرانک رایکارد هدایت این تیم را بر عهده داشت و رونالدینیو در زمین بازیکنان را رهبری می‌کرد.

آبی‌ اناری‌ها دو فصل پیاپی فاتح لالیگا شدند. سپس دوباره مادرید قدرت یافت و جام را بالای سر برد تا این که پپ گواردیولا سرمربی بارسا شد. تیم کاتالانی با حضور سرمربی اسپانیایی برای سه سال پیاپی فاتح لالیگا شد. مادرید در آخرین سال گواردیولا عنوان قهرمانی را به دست آورد.

بارسا در زمان تیتو ویلانووا دوباره جشن قهرمانی گرفت. یک فصل بعد اتلتیکو در سال تاتا مارتینو فاتح لالیگا شد. سپس آبی اناری‌ها با حضور لوئیس انریکه دو بار دیگر عنوان قهرمانی را به دست آوردند. زین الدین زیدان توانست یک بار مادرید را فاتح لالیگا کند. ارنستو والورده سرمربی بعدی بارسا بود که توانست دوباره دو عنوان دیگر برای تیمش به ارمغان آورد.

بارسا در سه سالی که نتوانست قهرمان شود عنوان نایب قهرمانی را به دست آورد. شکست‌های این تیم در ورزشگاه‌های کوردوبا، ارکولس، بورگوس یا کاستیون که باعث شد قهرمانی‌ها از دست برود هرگز فراموش نخواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج