۸۵۷۱۴۵
۸ نظر
۵۰۱۲
۸ نظر
۵۰۱۲
پ

رکورد شکنی تاریخی «انتقام جویان: پایان بازی»

در شب‌های اول اکران فیلم بسیار مورد انتظار و پرطرفدار «انتقام جویان: پایان بازی» (Avengers: Endgame) استقبال از آن چیزی فراتر از فوق العاده و می‌توان گفت تاریخ ساز بوده است.

برترین ها - ترجمه از حسین علی پناهی: در شب‌های اول اکران فیلم بسیار مورد انتظار و پرطرفدار «انتقام جویان: پایان بازی» (Avengers: Endgame) استقبال از آن چیزی فراتر از فوق العاده و می‌توان گفت تاریخ ساز بوده است. آخرین قسمت از سه گانه افسانه‌ای «ابدیت» از استودیو مارول در ساعات اولیه شب پنج شنبه بیش از ۶۰ میلیون دلار فروخت و فروش ۵۷ میلیون دلاری شب اول فیلم «جنگ ستارگان اپیزود هفتم: نیرو بر می‌خیزد» (Star Wars Episode VII: The Force Awakens) در سال ۲۰۱۵ را شکست تا به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ در شب اول اکران تبدیل شود.

همچنین این مبلغ بسیار بیشتر از ۳۹ میلیون دلاری بود که قسمت «انتقام جویان: نبرد ابدیت» (Avengers: Infinity War) سال گذشته در شب اول اکرانش کسب کرد و در نهایت با رقم ۶۷۹ میلیون دلار در سینما‌های داخلی و ۲.۰۴ میلیادر دلار در سراسر جهان به کار خود پایان داد.

رکورد شکنی تاریخی «انتقام جویان: پایان بازی»

در بخش باکس آفیس بین المللی، «نبرد ابدیت» با قرار گرفتن در رتبه چهارمین فیلم پرفروش تاریخ بعد از «نیرو بر می‌خیزد»، «تایتانیک» و «آواتار» قرار گرفته است، سه فیلمی که به نظر می‌رسد با اکران «پایان بازی» و شروع رکورد شکن آن در سینما‌های سراسر ایالات متحده باید به زودی به دنبال جایگاه پایین تری برای خود در رتبه بندی پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما باشند. همین چند روز پیش بود که خبر رسید قسمت جدید «انتقام جویان» توانسته از زمان در دسترس قرار گرفتن بلیط‌های پیش فروش ۲ آوریل، بیش از ۱۲۰ میلیون دلار پیش فروش را تجربه نماید، رقمی که در طی روز‌های گذشته بسیار بیشتر نیز شده است. «انتقام جویان: پایان بازی» همچنین رکورد‌ها در سینما‌های چین را نیز شکسته و در شب اول اکران خود به رقم فروش باورنکردنی ۱۰۷ میلیون دلار رسیده است.

فروش ۴۵ میلیون دلاری در دیگر بازار‌های جهان را نیز باید به این رقم اضافه کرد. بدین ترتیب فروش بین المللی این فیلم در شب اول از مرز ۳۰۰ میلیون دلار گذشته و در حالی که هنوز سه روز از انتشار فیلم می‌گذرد، فروش کلی در سه شب و در سراسر جهان به رقم ۶۴۴ میلیون دلار رسیده است.

بر اساس آمار ارائه شده توسط استودیو مارول، «پایان بازی» که اتحاد دوباره انتقام جویان برای شکست ثانوس شیطان صفت را به تصویر می‌کشد تا دیروز بیش از ۴۸۷ میلیون دلار در خارج از ایالات متحده فروش داشته است و بدین ترتیب رکورد فروش در هفته اول اکران در تاریخ سینما نیز شکسته شده است (هر چند هنوز چند روز از هفته اول اکران باقی است)، رکوردی که تاکنون در دست فیلم «سرنوشت خشمگین» (The Fate of the Furious) در سال ۲۰۱۷ بود. همچنین «پایان بازی» در سه روز اول اکران خود در چین نیز به فروش ۲۱۷ میلیون دلار رسیده که آن را به پرفروش‌ترین فیلم در این مدت در سینما‌های این کشور تبدیل می‌کند. اکران این فیلم در سینما‌های سراسر جهان از روز چهارشنبه گذشته آغاز شده بود.

«پایان بازی» در روز اول اکران خود در آمریکای شمالی نیز رکوردشکن بوده و روز جمعه فروش خود را از مرز ۱۵۶.۷ میلیون دلار عبور داد که ۳۷ میلیون دلار بیشتر از فروش «جنگ ستارگان: نیرو برمی خیزد» در ۲۴ ساعت اول اکران است. دیزنی روز شنبه اعلام کرده که برآورد‌های این استودیو از فروش داخلی سه روزه «پایان بازی» حدود ۳۱۰ تا ۳۴۰ میلیون دلار است و این در حالی است که رکورد فروش داخلی در این مدت تاکنون در اختیار «نبرد ابدیت» با ۲۵۸ میلیون دلار بوده است. در حالی که این اعداد برای روز‌های اول اکران یک فیلم بی سابقه است، اما تاثیر هیجان و سروصدای اطراف این فیلم در یکسال اخیر را نشان می‌دهد. «پایان بازی» پایانی حماسی بر سری فیلم‌های بلاک باستر استودیو مارول به طول یک دهه است که در کنار دیگر ساخته‌های دنیای مارول تاکنون بیش از ۱۹ میلیارد دلار در سراسر جهان فروش داشته اند.

رکورد شکنی تاریخی «انتقام جویان: پایان بازی»

سینما‌های زنجیره‌ای در سراسر ایالات متحده با چنان استقبالی برای تماشای این فیلم مواجه شده اند که به صورت ۲۴ ساعته و با اختصاص سانس‌های ویژه و مضاعف سعی در کاهش ازدحام برای تماشای «پایان بازی» را دارند. روز دوشنبه گذشته بود که AMC Theatres اعلام کرد ۱۷ مکان نمایش متعلق به این گروه به مدت ۷۲ ساعت (از ۵ شنبه شب تا یکشنبه) به طور بی وقفه باز بوده و این فیلم را نمایش خواهند داد. «انتقام جویان: پایان بازی» که نزدیک به ۳ ساعت طول دارد، با استقبال منتقدان و سینمارو‌ها مواجه شده و سایت راتن تومیتوز نیز نمره ۹۶ درصد را به آن اختصاص داده و سینما اسکور نیز به آن نمره A+ داده است.

با فرونشستن گردوخاک‌های این فیلم در پایان تعطیلات آخر هفته (شنبه و یکشنبه)، به احتمال زیاد شاهد اولین باکس آفیس یک میلیارد دلاری تاریخ سینما در هفته اول اکران خواهیم بود که می‌توان آن را به سیاست تازه در اکران آن نسبت داد که به جای اکران مرحله ای، به صورت یکجا در سراسر جهان به نمایش درآمده است. قسمت قبلی این فرانچایز، «نبرد ابدیت»، در هفته اول اکران به فروش بین المللی ۶۴۰ میلیون دلار دست یافته بود و بعید نیست که فروش «پایان بازی» در همین مدت ۵۰ درصد بیشتر از این مقدار باشد. در صورتی که این فیلم در پایان هفته اول اکران از مرز یک میلیارد دلار فروش بگذرد یا دستکم به این رقم نزدیک شود، بدون شک فیلم‌های تایتانیک (۲.۱۸۷ میلیارد دلار) و «نیرو بر می‌خیزد» (۲.۰۶۷ میلیارد دلار) باید خود را برای رفتن به رتبه‌های سوم و چهارم آماده کنند.

همچنین «پایان بازی» می‌تواند در هفته‌های آتی رکورد فروش «آواتار» (۲.۷۸۸ میلیارد دلار) را پشت سر بگذارد، فیلمی که تصور می‌شد تا دهه‌های زیادی رقیبی برای آن پیدا نخواهد شد. بدین ترتیب با رکورد‌های فروشی که یک به یک توسط «انتقام جویان: پایان» بازی جابجا می‌شوند می‌توان انتظار قرار گرفتن فیلمی جدید در صدر پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما را در آینده‌ای بسیار نزدیک داشت.

دنیای سینمایی مارول در ۱۱ سال اخیر بیش از ۲۱ فیلم ساخته که برای هر یک تبلیغات قابل توجهی تدارک دیده است، اما این استودیو برای تبلیغات فیلم اخیر خود رقم رکورد شکن ۲۰۰ میلیون دلار را هزینه کرده که تقریباً با بودجه ساخت خود فیلم برابری می‌کند.

رکورد شکنی تاریخی «انتقام جویان: پایان بازی»

به گزارش هالیوود ریپورتر وقتی که فیلم «پایان بازی» در روز ۲۴ آوریل (چهارشنبه) در چین به نمایش درآمد، فروش آن در همان ۲۴ ساعت اول از مرز ۱۰۷ میلیون دلار گذشت و بدین ترتیب فیلم «شکار هیولای ۲» (Monster Hunt ۲) که یک فیلم بلاک باستر چینی بوده و در سال ۲۰۱۸ در این مدت ۸۵ میلیون دلار را بدست آورده بود پشت سر گذاشت. اگر این فیلم را با پرفروش‌ترین فیلم هالیوودی در چین مقایسه کنیم باید بگوییم که این رکورد تا قبل از این متعلق به فیلم «سرنوشت خشمگین» بود که در ۲۴ ساعت اول اکران خود در چین به فروش ۶۹ میلیون دلار رسید. استقبال از فیلم جدید «انتقام جویان» در چین چنان بالا بوده که گفته می‌شود تقریباً تمام بلیط‌های فروخته شده در روز چهارشنبه گذشته متعلق به «پایان بازی» بوده است. سینما‌های چینی نمایش فیلم برادران روسو را بر هر فیلم دیگری ترجیح داده و گفته می‌شود که فاصله بین نمایش‌های این فیلم به ۱۵ تا نهایتاَ ۳۰ دقیقه رسیده است.

اگر اعداد و واقعیت‌ها در مورد فروش این فیلم را کنار بگذاریم باید گفت که «انتقام جویان: پایان بازی» می‌خواهد فیلمی باشد که مانند هر چیزی که تاکنون سینمارو‌ها دیده اند نیست. بدون توجه به استقبال منتقدان و تماشاگران نیز می‌توان گفت که «پایان بازی» بهترین فیلم ابرقهرمانی تاریخ سینماست. کوین اسمیت، بازیگر و کارگردان سرشناس هالیوود درباره این فیلم می‌گوید: «خدای من، انتقام جویان: پایان بازی فراتر از فوق العاده است! این فیلم هر چیزی است که دوست داشتید باشد و حتی فراتر از آن، شاهکاری از استودیو‌های مارول. اطمینان دارم که این فیلم تمام پول‌هایی که تاکنون چاپ شده را بدست خواهد آورد! دوستش داشتم و در اولین فرصت دوباره آن را تماشا خواهم کرد».

منبع: looper

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دوست دارم هر چی زودتر ببینمش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اره واقعا

    • NO NAME

      انتظار داشتم رکورد بشکنه...
      لطفا زودتر لینکش بیاد دیگه اه...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        زودتر بلوری بیاد که دیگه رکورد نمیشکنه هر چی بیشتر رو پرده باشه رکورد بیشتری میزنه

    • پسر ایران

      فیلمی کامل و پر بار و بی نقص

    • امیرشون

      نمیدونم چرا ولی انتظارات رو برطرف نکرد به نظرم

    • بدون نام

      همش نگرانم بمیرم این فیلمو نبینم
      کاش زودتر بیاد بلوریش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوشبحالت تنها دغدغه ات این فیلمه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج