جاباما
۸۵۷۲۸۱
۱۶ نظر
۵۰۱۲
۱۶ نظر
۵۰۱۲
پ

ایران بزرگترین صادرکننده گاز در جهان خواهدشد

معاون وزیر نفت در امور گاز با بیان اینکه تحریم‌ها و شرایط سیاسی حاکم بر منطقه زودگذر خواهند بود گفت: قطعا گاز ایران در آینده جایگاه خود را در بازارهای جهانی پیدا خواهد کرد.

خبرآنلاین: حسن منتظر تربتی، در زمینه تشریح برنامه‌های شرکت ملی گاز در سال‌های پیش رو، گفت: اکنون ۵۰ سال از عمر فعالیت صنعت گاز می‌گذرد. ما امروز جایگاه خوبی به لحاظ مخازن در دنیا داریم و رتبه خوبی هم در بخش تولید گاز در دنیا پیدا کرده‌ایم و جزو نخستین کشورهایی هستیم که به این گستردگی، گاز را در داخل کشور توسعه داده‌ایم. این‌ها مشخصه‌های شرکت ملی گاز برای ورود به ۵۰ سال دوم است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران افزود: تفاوت نیم قرن اول با نیم قرن دوم گاز در این است که در نیم قرن اول و در گذشته به طور عمده ما در حال توسعه بوده‌ایم، هم توسعه کمی و هم توسعه ساختاری. اما اکنون نگاه ما به توسعه با آن رویکرد قبل نخواهد بود و قرار نیست دیگر ساختارها توسعه پیدا کنند، بلکه بحث کوچک‌سازی و چابک‌سازی مطرح است و نه موضوع توسعه شبکه‌ها به استان‌ها.

ایران بزرگترین صادرکننده گاز در جهان خواهدشد

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌کنیم حداکثر سه سال آینده موضوع گازرسانی به روستاها تقریبا به‌طور کامل در جاهایی که امکانات گازرسانی دارد، انجام خواهد شد گفت: بحث خطوط شبکه و خطوط اصلی با نیازهای امروزمان حداقل تا سه سال آینده تکمیل می‌شود و فقط بحث توسعه و تولید می‌ماند که احتمال می‌دهیم مخازن جدیدی در آینده کشف شود و وارد پروسه تولید آن‌ها بشویم، اما در بخش شبکه‌های داخلی و شبکه‌های خطوط دیگر خیلی توسعه نخواهیم داشت.

تربتی بابیان اینکه در نیم قرن دوم توسعه بیشتر در خارج از مرزها خواهد بود گفت: ما ضمن حفظ کیفیت مطلوب به عنوان یک شرکت خدمات‌رسان خوشنام در داخل کشور باید در بخش توسعه جهانی نیز حرکت کنیم و این توسعه از چند منظر قابل بررسی است. نخستین اقدام، همان توسعه صادرات گاز است. موضوع دوم بحث محصولات ال‌پی‌جی است که شرکت ملی گاز به عنوان یک فروشنده مهم LPG در داخل و بیرون مطرح شود وبخش سوم توسعه دانش فنی و خدمات فنی است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز بابیان اینکه ما تجربه خوبی در احداث شبکه‌های شهری داریم و از نظر کالا در بخش شبکه‌های شهری و خطوط انتقال، خودکفا شده‌ایم افزود: کشورهای همسایه یا دارنده گاز هستند یا به گاز نیاز دارند. این بدان معناست که در همه این کشورها، کار زیادی برای بخش خصوصی وجود دارد تا به صدور خدمات فنی بپردازد.

بر این اساس، پیش‌بینی می‌کنم در سال‌های آینده شرکت‌های پیمانکاری ایرانی در کشورهای همسایه ورود کنند و فصل جدیدی از فعالیت در حوزه‌های احداث خطوط لوله، ایستگاه‌های تقویت فشار و حتی احداث پالایشگاه را رقم بزنند.

وی درباره خصوصی‌سازی در شرکت ملی گاز ایران هم گفت: موضوع خصوصی‌سازی در شرکت ملی گاز ایران بر اساس واگذاری مالکیت تجهیزات، یا شرکت نیست، بلکه خصوصی‌سازی باید پله پله و همراه با آماده‌سازی زیرساخت‌ها انجام شود. اکنون ما موضوع برون‌سپاری را به جای خصوصی‌سازی دنبال می‌کنیم.

بدان معنا که شرکت و مدیریت ثابت می‌ماند و هسته اصلی سازمان به همراه مالکیت حفظ می‌شود، اما فعالیت‌ها برون‌سپاری می‌شود.

تربتی درباره صادرات گازهم گفت: ما منابع و ذخایر گازی داریم که می‌تواند برای کشورهای دیگر مثل اروپا، پاکستان و هند مهم باشد.

از طرف دیگر، موقعیت جغرافیایی کشورمان، شرایط خاصی را برای ورود به صحنه تجارت جهانی گاز به ما می‌دهد؛ بنابراین موقعیت راهبردی ایران از یک‌سو و منابع سرشار گازی ما از سوی دیگر، حکم می‌کند که برنامه‌ریزی طولانی‌مدت برای تبدیل شدن به یک کشور بزرگ صادرکننده گاز داشته باشیم.

­معاون وزیر نفت در امور گاز با بیان اینکه تحریم‌ها و شرایط سیاسی حاکم بر منطقه زودگذر خواهند بود گفت: قطعا گاز ایران در آینده جایگاه خود را در بازارهای جهانی پیداخواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نااشنا

      چه منفعتی برای مردم داره؟

    • بدون نام

      ای کاش نفت وگاز نداشتیم
      اونوقت غصه نمیخوردیم که با اینهمه ثروت ملتی فقیر و بدبخت هستیم
      اونوقت غصه نمیخوردیم که عده ایی آشغال عوضی دارند میدزدند و حقمون میخورند
      اونوقت غصه نمیخوردیم که چرا باید درصد بیکاری بالا باشد
      و هزاران چرای دیگر........

    • یک اریایی

      برای ما فرقی نداره بفروشه یانه تاثیری در تورم گرانی نداره و بیشتر به صندوق توسعه خودشان فعالیت میکنن

    • بدون نام

      آره،،
      مفتی می‌دیم!!!

    • بدون نام

      اول نفتتون بفروشید گاز پیشکش

    • بدون نام

      چه فایده برای مردم داره مردم دارن ازفقر له میشن جناب از این گاز فقط مسوولان وآقازاده ها منفعت میبرن

    • سارا

      با این روش دلار تا دو ماه دیگر به 25 تومن میرسه

    • بدون نام

      وخودشم گشنه ترین بیکارترین

    • نگران

      و مردم همچنان در فقر و تنگدستی...

    • سعید

      خبر دروغ به این میگن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هیچ فرقی به حال ما نداره

    • بدون نام

      چه فایده مردم روزبه روز گشنه تر از دیروز...بااین مدیریت نالایق..

    • بدون نام

      چه فایده مردم روزبه روز گشنه تر از دیروز...بااین مدیریت نالایق..

    • بدون نام

      چه فایده مگه به ملت هم می رسه؟

    • بدون نام

      پولش کجامیره تو حساب بانکی کجامیره مردم از غصه دق‌ میکنن مادرت عزاداران مردها کار ندارن زندگیها روی آب هستن مقام نخست گاز نفت برق آب خاک فروشی داریم همچنین میوه صیفی‌جات،خدا ازتون نمیگذره، رهبر عزیز به داد مردمت برس

    • بدون نام

      بزرگترین صادرکننده ی گاز ؟به حال ملت چه فایده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج