۸۵۷۳۲۳
۱۹ نظر
۵۰۰۱
۱۹ نظر
۵۰۰۱
پ

پرچم سفید کمیته انضباطی در برابر آژیر قرمز

مجروحین بازی‌های پرسپولیس و سپاهان در این چند سال در حال تبدیل شدن به یک رکورد ناراحت‌کننده و نگران‌کننده است.

وب‌سایت نود: کمیته انضباطی این فصل یکی از مهربان‌ترین کمیته‌های انضباطی در سال‌های اخیر بوده است. کمیته‌ای که واکنش خاصی به اتفاقات فوتبالی نداشته و مماشات و کوتاه‌آمدن را در دستور کار خود قرارداده. رئیس این کمیته هم فقط در چند مورد که یکی از آنها مربوط به وریا غفوری بود خود را نشان داد و دست به میکروفن شد و در بقیه موارد حرفهای خاصی برای گفتن نداشت.

نتیجه این مماشات و کوتاه‌آمدن و سکوت‌ها را می‌توان در هفته‌های پایانی لیگ به خوبی دید. هفته‌هایی که هیچ کدام از بازیکنان و مربیان و مدیران و هواداران از هیچ حرکت و حاشیه‌ای ابایی نداشته و با فراغ بال هر کار بخواهند انجام می‌دهند و هر چه بخواهند می‌گویند بدون این که خطری آنها را تهدید کند. یکی متهم به تبانی می‌شود، یکی متهم می‌کند، یکی کتک می‌زند و دیگری می‌میرد و در قبال تمام این اتفاقات واکنش کمیته انضباطی هیچ و نگاه بوده است.

پرسپولیس و سایپا

جنجال‌های این بازی تا مدت‌ها ادامه داشت اما گویا این زمان برای رسیدن به گوش رئیس کمیته انضباطی کافی نبود. بعد از چند روز خبری منتشر شد مبنی بر این که حسن‌زاده آرای متخلفان این بازی را صادر کرده است. البته در این خبر، خبری از هیچ حکمی نبود و همه چیز با خوبی و خوشی به پایان رسید.

علی دایی که گفته می‌شد خبرنگار را کتک زده، شجاع خلیل‌زاده که در راهرو درگیری فیزیکی پیدا کرد، رادوشوویچ و درگیری‌هایش و صادق بارانی که نقش اول جنجال‌ها بود در کمال مساوات و عدالت بخشیده شدند. البته شجاع خلیل‌زاده در طول لیگ چند بار دیگر هم طعم این مهربانی‌ها را چشید و با وجود نامهربانی‌هایی که انجام داد جز مهربانی چیزی از کمیته انضباطی ندید.

گادوین منشا و موهایش

یکی از هواداران بعد از بازی استقلال و فولاد با کشیدن موهای منشا او را عصبانی کرد. البته او فکرش را نمی‌کرد که میزان عصبانیت بازیکن استقلال بعد از کشیده شدن موهایش تا این حد شدید بوده و به مشت و لگد ختم شود. با این حال کمیته انضباطی شدت ضربات منشا را برای محرومیت کافی ندانست.

اشکان دژاگه

سوژه اصلی بعد از باخت تراکتورسازی مقابل پیکان، حمله یک هوادار به مسعود شجاعی بود اما اشکان دژاگه به تنهایی این سوژه را در اولویت دوم قرار داد و خودش به نقش اول ماجرا تبدیل شد. دژاگه در حمایت از همبازی‌اش برخورد بسیار بدی با تماشاگر تبریزی داشت که پیش‌بینی می‌شد با واکنشی شدید از سوی کمیته انضباطی مواجه شود. یک جلسه محرومیت تعلیقی برای خالی نبودن عریضه نهایت واکنش به این حرکت خشن بود.

پرسپولیس و سپاهان

یک لشگر از مقصران دیگر. اگر همه مقصران این حادثه در وضعیت بحرانی بازی و درگیری‌ها وارد شدند بیرانوند از همان ابتدای بازی که هیچ حساسیتی ایجاد نشده بود شروع کننده حاشیه‌ها بود. او توپ را به توپ‌جمع کن پشت دروازه کوبید. البته او که پیش‌بینی می‌کرد این حرکتش با کارتی رنگی از سوی داور مواجه شود سریع از توپ جمع کن عذرخواهی کرد.

البته نه خبری از کارت بود و نه هیچ واکنشی تا بیرانوند در ادامه بازی به واکنش‌های جنجالی‌اش ادامه دهد و در دقیقه ۹۰ با یک حرکت زشت بازیکن سپاهان را بعد از یک درگیری خطاب قرار دهد. قلعه‌نویی و سیدجلال حسینی و برانکو و بیش از نیمی از بازیکنان حاضر در زمین هم دیگر بازیگران این نمایش جنجالی بودند. بازیکنانی که نمایش‌شان گویا خیلی مورد توجه کمیته انضباطی قرار نگرفته و آنها فقط صحبت‌های سیاوش یزدانی را که دقایقی بعد از بازی انجام شده شنیده‌اند و مثل همیشه دیر رسیده‌اند.

علاوه بر تمام این حاشیه‌ها، بازیهای زیادی با جنجال و التهاب سکوها و هواداران به پایان رسیده و هیچ اتفاقی در قبال آنها انجام نشده است. عجیب‌ترین آن‌ها در بازی تراکتورسازی و پیکان اتفاق افتاد و حمله بخشی از طرفداران به مسئولان امنیتی هم کمیته انضباطی را برای واکنش قانع نکرد. سکوتی که کمیته انضباطی از اول فصل شروع کرده و خواه و ناخواه مجبور است تا پایان فصل ادامه بدهد تا از سوی هیچ تیم و هیچ شخصی محکوم به تبعیض نشود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آن حرکت زشت بیرانوند محرومیت دائم دارد .

    • بدون نام

      سپاهانی بی خود

    • بدون نام

      بجای این تیم ها اگر استقلال وبجای ان بازیکنان اگه غفوری بود شیر شمال(حسن زاده)اقتدارش رو نشون میداد.ننگ به این کمیته بی انضباط.

    • ارتش سرخ

      تو از جای دیگه میسوزی استقلالی حالا چرا انقدر نفرت پراکنی میکنی البته حق داری منم اگه تیمم هفت سال زیر بود زورم میگرفت

    • بابا اتی

      اوه اوه بد جور سوزش داری ..با یه کپسول اتش نشانی ام خاموش نمیشه...

    • نودر

      اطلاعیه مدیرعامل سپاهان قبل از شروع مسابقه حرکتهای تحریک آمیز سرمربی سپاهان و همچنین حرکت استنلی که زد زیر توپ نمیگی ۱۰دقیقه وقت تلف شده، که داور ۳دقیقه گرفت اگر داور در وقت اول به بازیکن سپاهان اخطار میداد بازی اینجوری نمیشد

    • نوذر

      لطفا یک طرفه به قضاوت نروید هرچند مثل نظرات قبلی نمی گذارید

    • لنگ لعنتی

      خدا لعنت کنه فدراسیون لنگی را
      اصلا لیگ برگزار کردن نداره ، جام را بدن به لنگ و خلاص

    • بدون نام

      بازی پرسپولیس با استقلال اهواز در اهواز را یادتان رفت که پرتاب سنگ در حین بازی یک جناح زمین را برای یک تیم خالی کرد و یا بازی پرسپولیس و سپاهان در اصفهان که به اتوبوس پرسپولیس حمله شد و. . . .

    • بدون نام

      آره تو تبریز هیچ اتفاقی نیفتاده بود

    • بدون نام

      وحشی های سپاهانی چی آزادی رو کلی خسارت وارد کردن

    • بدون نام

      وحشی های سپاهانی چی آزادی رو کلی خسارت وارد کردن

    • بدون نام

      وقتی وزیر لنگیست اینچیزاعادیست، بدترازکاربیرانوندهم مگه هست خیلی ناز و مافیانه درخواب ناز تشریف دارند و نهایتش بعدازبازی حساس باتراکتور نهایتش بهش بگن بدبدبد

    • امید طپش

      آره دیگه سوراخ لایه اوزون رو هم بندازین گردن پرسپولیس خیالتون راحت شه عوامل بخش ورزشی برترین ها

    • بدون نام

      ابر و ماه و خورشید و فلک و داور و کمیته انضباطی و وزارت ورزش و تبانی همه در کارند تا که لنگ مقام بیاورد و همه به نوایی برسند
      البته میگن پر طرف دارترین تیم ایران هستن.
      "" واکثرهم لا یعقلون ""

    • محمد

      آقای حسن زاده
      شما که بچه ناف تهرانی
      صحنه های توهین بیرانوند و پرخشگریهای برانکو را میبینید یا فقط منتظر وریا غفوری هستید ؟؟؟؟؟

    • Asman abi

      لطفا استقلال هم جریمه کنید چون شفر برکنار کردن تا کمی حاشیه اش بیشتر بشه

    • لنگی

      دیگه همه میدونن کسی با لنگ حکومتی کاری نداره. بازی کنان هم فهمیدن که حتی سر داور هم تو هر بازی داد و بیداد میکنن.

    • آبی دل

      چه عجب ؟؟؟!!!!!ازفرهیختگان همچین مطالبی بعیدبود هرچند این مطلب رو کانال نود هم کارکرده بود...ازنود هم بعیدبود .. هرچند شجاع وبیرانوند وبرانکو ازطرف کمیته عنضباطی خودمختاراعلام شدن ورفتارشان درون زمین به کسی مربوط نیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج