۸۵۷۳۳۳
۹ نظر
۵۰۰۳
۹ نظر
۵۰۰۳
پ

لیگ‌هایی که قهرمانشان از اول فصل مشخص است!

بارسلونا برای هشتمین بار در ۱۱ سال اخیر فاتح لالیگا شد.

وبسایت نود: به نقل از مارکا، بارسلونا شب گذشته با پیروزی ۱-۰ مقابل لوانته در فاصله سه هفته تا پایان فصل ۱۹-۲۰۱۸ رسما قهرمان شد تا بیست و ششمین قهرمانی لالیگایی خود را جشن گیرد. قهرمانی در فصل ۱۹-۲۰۱۸ به آن معنا است که در ۱۱ فصل اخیر، بارسلونا ۸ بار بر بام فوتبال اسپانیا ایستاده و سهم رئال مادرید و اتلتیکومادرید، روی هم رفته ۳ قهرمانی بوده است.

فقط لالیگا نیست که به این وضعیت دچار شده است. در برخی دیگر از لیگ های معتبر اروپایی نیز این وضعیت حاکم بوده و تیم هایی خاصی توانسته اند بر لیگ هایشان سلطه داشته باشند. در ایتالیا این وضعیت برای یوونتوس وجود داشته و در بوندسلیگا، این بایرن مونیخ است که حرف اول را می‌زند.

ژانویه گذشته پپ گواردیولا سرمربی منچسترسیتی در سخنانی اذعان کرده بود که دلیل سلطه این ۳ تیم ساده است؛ پپ آن ها را بهترین تیم های دنیای فوتبال در یک دهه گذشته خوانده و ثبات را کلید موفقیت این تیم ها دانسته بود. او در ادامه به این اشاره کرده بود که این تیم ها در ۱۱ ماه سال، هر ۳ روز یک بار فوتبال بازی می‌کنند و این همان چیزی است که باید به آن احترام گذاشت.

البته بسیاری این سخنان گواردیولا را مورد انتقاد قرار دادند چرا که او با توجه به سابقه فوتبالی اش و احتمالا به شکلی عمدی، نام رئال مادرید را حذف کرده است؛ تیمی که علیرغم دست نیافتن به قهرمانی لیگ، در ۳ فصل متوالی بر بام فوتبال اروپا ایستاده است.

در حقیقت رئال در زمینه ای به این موفقیت رسیده که تیم های مورد تمجید گواردیولا در سال های اخیر توفیق چندانی در آن نداشته اند؛ بایرن در ۱۳ سال اخیر تنها یک بار قهرمان اروپا شده و یوونتوس تنها دو نایب قهرمانی را تجربه کرده است. بارسلونا نیز که در ۱۳ سال اخیر ۴ بار قهرمان اروپا شده، بعد از آخرین قهرمانی اش در ۳ فصل متوالی در مرحله یک چهارم از گردونه رقابت ها کنار رفت.

در ادامه نگاهی به تیم های سلطه گر لیگ های معتبر اروپایی خواهیم داشت:

بارسلونا (8 قهرمانی در 11 سال اخیر)

بارسلونا در ۱۱ سال اخیر ۸ بار قهرمان لالیگا شده است و تنها در سه فصل اجازه خودنمایی به تیم های مادریدی رئال (۲ قهرمانی) و اتلتیکومادرید (یک قهرمانی) را داده است. رئال در تمامی این سال ها قدرت خارق العاده کریس رونالدو را در ترکیب خود داشت و اتلتیکومادرید نیز با مهاجمانی که شایستگی خود را نشان می‌دادند، در مسابقات حاضر می‌شد؛ اتفاقاتی که دستاورد بارسا را پررنگ جلوه خواهد داد.

در تمام این سال ها لیونل مسی مهره تعیین کننده بارسلونا بوده است. کیفیت ثابت او، گل ها و سبک بازی‌اش...به نظر هنوز راه حلی برای مهار مسی ابداع نشده است.

بایرن مونیخ (10 قهرمانی در 14 سال اخیر)

یک قهرمانی دیگر برای بایرن مونیخ این بار با هدایت نیکو کواچ در راه است؛ مورد بایرن مونیخ این سال ها نه تنها در بوندسلیگا بلکه در اروپا هم کم نظیر است. قدرت اقتصادی آن ها در مقایسه با سایر تیم های این لیگ برتری قابل توجهی را به باواریایی ها بخشیده و هیچ تیم آلمانی توان رقابت با این قدرت را ندارد.

دورتموند با دو قهرمانی در فصل های ۱۱-۲۰۱۰ و ۱۲-۲۰۱۱ سعی کرد این سلطه را بر هم بزند، اما بایرن در ادامه تعدادی از ستارگان زنبور ها را به خدمت گرفت تا ترکیب قدرتمند خود را از قبل هم قدرتمند تر کند.

یوونتوس (8 قهرمانی در 8 سال اخیر)

تمامی تیم های بزرگ سری آ در سال های اخیر مقاطعی بحرانی را در عرصه های گوناگون مدیریتی و اقتصادی پشت سر گذاشته اند، اما در بین همه آن ها یوونتوس از این بحران ها مصون مانده و توانسته از ضعف های ساختاری رقبا به سود خود بهره برد.

آث میلان و اینترمیلان نسبت به استانداردهای پیشین خود (در اوایل هزاره سوم) افت کرده اند و ناپولی و آاس رم نیز که در مقاطعی، نزدیک ترین تیم ها به یوونتوس محسوب شده اند، نتوانستند قدرت لازم برای زدن ضربه نهایی را فراهم کنند. تیم تورینی همواره نفرات بزرگی را در ترکیب خود داشته و مانند بایرن مونیخ سعی کرده با جذب استعداد رقبا، هرگونه تهدیدی را در نطفه خفه کند.

پاریسن‌ژرمن (6 قهرمانی در 7 سال اخیر)

پشتیبانی قطری ها از تیم پاریسی، چهره این باشگاه را به کل دگرگون کرده است. آن ها که در ابتدا از چهره ای چون زلاتان بهره می‌بردند، اکنون نیمار و کیلیان ام‌باپه، دو تن از استعدادهای ناب دنیای فوتبال را در ترکیب خود می‌بینند.

موناکو و لئوناردو ژاردیم در فصل ۱۷-۲۰۱۶ معادلات را به هم زدند؛ اما این تغییر قدرت دوام چندانی نداشت و قهرمانی در ۲ فصل اخیر به پایتخت فرانسه بازگشته است.

لیگ برتر انگلیس؛ یک مورد خاص!

در بین همه لیگ های معتبر اروپا، این لیگ برتر انگلستان بوده که در سال های اخیر یک تیم مسلط مانند بایرن، یوونتوس و پاریسن‌ژرمن نداشته است. منچسترسیتی در این سال ها با تزریق سرمایه توانسته سطح خود را به میزان قابل توجهی ارتقا دهد، اما حتی همین تیم هم نتوانسته در سال های اخیر دو قهرمانی متوالی را جشن گیرد و این فصل نیز جنگ سختی با لیورپول دارد.

لیگ برتر انگلیس در ۱۵ سال گذشته ۵ قهرمان متفاوت به خود دیده است؛ چلسی، منچسترسیتی، منچستریونایتد، آرسنال و لسترسیتی.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سبحان

      پرسپولیس رو هم میگفتین ای کاش
      شیییییییش

    • بدون نام

      مثل چرت پلیس که ابر و باد و مه و خورشید و فدراسیون و وزارت و رسانه هاش و تماشاگران وحشی همه دست به دست داده اند تا این تیم حکومتی قهرمان شود !!! چه ارزشی داره این جام فلزی کثیف با چه بهایی!!!

    • گَتِ محل

      و لیگ برتر ایران نام پرسپولیس تکراری‌ شده برای قهرمانی

    • بدون نام

      جوووونم قهرمان بی چون وچرای ایران.پرسپولیس همیشه قهرمان.بزن زنگو

    • بدون نام

      لیگ فقط انگلیس!!!

    • بدون نام

      یادتون رفته. لیگ ایران و قهرمانی های تکراری پرسپولیس کبیر

    • بدون نام

      پرسپولیس،۴سال اخیر ۴قهرمانی،(اون تفاضل گله هم حساب کردیم به دلایلی نزاشتن،)

    • بدون نام

      همه میدونن ریال با پارتی و حمایت یوفا میره بالا و حق خیلی ها رو خورده پس بزرگش نکنید

    • بدون نام

      دو فصل از اون سه فصلی که بارسا قهرمان نشده حقشو خورده بودن
      یکی بازی معروف با اتلتیکو در هفته اخر که گل بارسا مردود شد
      یکی هم نایب قهرمانی با دو امتیاز کمتر در سالی که گل های مسی و سوارز رو با اینکه داورا دیده بودن نگرفتن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج