۸۵۷۳۳۸
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

آیا آگوئرو بهترین خارجی لیگ برتر انگلیس است؟

سرخیو آگوئرو برای پنجمین فصل متوالی به مرز ۲۰ گل زده در لیگ برتر انگلیس رسید.

وبسایت نود: در یکی از دیدارهای حساس هفته سی و ششم لیگ برتر انگلیس عصر امروز منچسترسیتی در ترف مور مهمان برنلی بود و در پایان موفق شد با تک گل سرخیو آگوئرو در دقیقه ۶۳ حریف خود را شکست دهد تا با ۹۲ امتیاز دوباره صدرنشین لیگ برتر شود.

چهره ویژه این مسابقه سرخیو آگوئرو بود که علاوه بر به ثمر رساندن گل سه امتیازی تیمش و افزایش امیدهای هواداران به قهرمانی، خود را در جدول گلزنان ۲۰ گله کرد تا تنور رقابت بر سر کفش طلای لیگ برتر را گرم تر کند. در فاصله تنها ۲ هفته تا پایان رقابت ها محمد صلاح با ۲۱ گل صدرنشین است و مانه و آگوئرو با ۲۰ گل در تعقیب او هستند. البته نباید اوبامیانگ ۱۹ گله را نیز از یاد برد.

آیا آگوئرو بهترین خارجی لیگ برتر انگلیس است؟

آگوئرو با به ثمر رساندن 20 گل در فصل 19-2018 یک رکورد جالب را خلق کرد و به دومین بازیکن تاریخ لیگ برتر تبدیل شد که موفق شده در 5 فصل متوالی حداقل 20 گل به ثمر برساند.

او که در نخستین فصل حضور در فوتبال جزیره (12-2011) با به ثمر رساندن 23 گل در 34 بازی (از جمله گل قهرمانی در مقابل کویینز پارک رنجرز) نقشی کلیدی در قهرمانی شاگردان مانچینی داشت، در دو فصل بعدی روزهای خوبی را سپری نکرد و به ترتیب، 12 و 17 گل به ثمر رساند. اما آگوئرو از آغاز فصل 15-2014 روند باثبات خود در گلزنی را آغاز کرد.

از فصل 15-2014 تاکنون آگوئرو به ترتیب 26، 24، 20، 21 و اکنون 20 گل به ثمر رسانده است. نکته جالب آن است که برترین گلزن تاریخ باشگاه منچسترسیتی با این آمار تنها یک بار و در همان فصل 15-2014 کفش طلای لیگ برتر را از آن خود کرده و فقط و فقط دو بار (فصل های 18-2017 و 19-2018) در تیم منتخب فصل لیگ برتر قرار گرفته است.

پیش از آگوئرو، تنها یک بازیکن توانسته بود در 5 فصل متوالی، حداقل 20 گل لیگ برتری به ثمر برساند و او نیز کسی نیست به جز تیری آنری، برترین گلزن غیرانگلیسی لیگ برتر انگلیس.

آنری که در سال 1999 از یوونتوس به آرسنال پیوسته بود، دو فصل اول حضور در هایبوری را با 17 گل زده در هر فصل به پایان رساند. اما او روند مثبت خود را از آغاز فصل 02-2001 آغاز کرد و تا پایان فصل 06-2005 در هر فصل به ترتیب 24، 24، 30، 25 و 27 گل به ثمر رساند. آنری در آخرین فصل حضور در لندن و پیش از انتقال به بارسلونا، در 17 بازی 10 بار گلزنی کرد تا آمار او در همان عدد 5 متوقف شود.

در مقایسه با آمار آگوئرو، آنری در تمامی این 5 فصل در تیم منتخب فصل لیگ برتر قرار گرفت و در 4 فصل موفق به کسب کفش طلای لیگ برتر شد. در این سال ها، تنها رود فن‌نیستلروی مهاجم هلندی منچستریونایتد بود که ترمز آنری را کشید و در فصل 03-2002 با 25 گل، آقای گل لیگ برتر شد.

آنری با 175 گل، پنجمین گلزن برتر تاریخ لیگ برتر و برترین گلزن خارجی تاریخ این لیگ است. البته یک پله پایین تر از آنری، آگوئرو با 163 گل ایستاده و احتمالا در فصل بعد، قادر به عبور از رکورد آنری خواهد بود. شاید در آن زمان بتوان به این سوال پاسخ بهتری داد که کدام بازیکن، بهترین مهاجم خارجی تاریخ لیگ برتر انگلیس بوده است؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج