جاباما
۸۵۷۳۴۵
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

والورده به دستاورد انریکه، گواردیولا و فن‌خال رسید

ارنستو والورده برای دومین سال متوالی بارسا را قهرمان لالیگا کرد.

وبسایت نود: به نقل از سایت باشگاه بارسلونا، تیم بارسلونا با پیروزی ۱-۰ مقابل لوانته در فاصله سه هفته مانده به پایان فصل ۱۹-۲۰۱۸ برای بیست و ششمین بار قهرمانی در لالیگا را جشن گرفت.

این قهرمانی نکات ویژه ای را در خود داشت، از جمله آن که هشتمین قهرمانی آبی اناری ها در ۱۱ فصل اخیر لالیگا بود و همچنین لیونل مسی با کسب دهمین قهرمانی لالیگایی، به پرافتخارترین بازیکن تاریخ کاتالان ها در این رقابت ها تبدیل شد. این قهرمانی البته یک دستاورد جالب را برای ارنستو والورده نیز به همراه داشت.

والورده که در آغاز فصل ۱۸-۲۰۱۷ هدایت بارسلونا را به دست گرفت، در فصل اول دوگانه داخلی را برای بلوگرانا به ارمغان آورد و اکنون نیز تیمش را در آستانه کسب یک سه گانه تاریخی قرار داده است. بارسا خیال خود را از قهرمانی لیگ راحت کرده و اکنون می‌تواند بر روی مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان (جدال با لیورپول) و فینال کوپا دل‌ری (مصاف با ولنسیا) تمرکز کند.

والورده به دستاورد انریکه، گواردیولا و فن‌خال رسید

والورده در دو فصل نخست حضور خود در بارسلونا موفق به قهرمانی در لالیگا شده است، دستاوردی که پیش از او تنها توسط 5 مربی دیگر در تاریخ پرافتخار کاتالان ها تکرار شده بود. در حقیقت پیش از والورده، انریکه فرناندز (48-1947 و 49-1948)، هلنیو هررا (59-1958 و 60-1959)، لویی فن‌خال (98-1997 و 99-1998)، پپ گواردیولا (09-2008 و 10-2009) و لوئیس انریکه مارتینز (15-2014 و 16-2015) موفق شده بودند در هر دو فصل نخست حضور در بارسلونا قهرمان لالیگا شوند.

البته در مورد هلنیو هررا باید گفت که این مربی در اواخر فصل 58-1957 هدایت بارسا را به دست گرفته بود و فصل 59-1958، نخستین فصل کامل او روی نیمکت آبی اناری ها بود. در مورد گواردیولا نیز باید به این نکته اشاره کرد که او در همان دو فصل موفق نشد و در فصل 11-2010، سومین قهرمانی متوالی در لالیگا را هم جشن گرفت.

انتقادات زیادی نسبت به تاکتیک های والورده از سوی هواداران بارسلونا مطرح شده است، اما او توانسته خود را در صف برخی از برترین مربیان این باشگاه قرار دهد و تیم او در این فصل، تنها 4 بازی دیگر با کسب سومین سه گانه تاریخ باشگاه فاصله دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج