۸۵۷۳۵۶
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

ناکامی رئالِ فلورنتینو در لالیگا؛ ۱۵سال، ۴قهرمانی!

رئال مادرید در دوران فلورنتینو پرز رکوردهای جالبی در لالیگا ندارد.

وبسایت نود: به نقل از آاس، فتح لالیگا بزرگترین ناکامی فلورنتینو پرز در دوران ۱۵ ساله ریاستش بر رئال مادرید (در دو مقطع) بوده است. از زمان بازگشت پرز به مادرید در سال ۲۰۰۹، رئال تنها دو بار قهرمان لالیگا شده، در حالی که بارسا در همین سال ها ۷ بار قهرمانی لیگ را جشن گرفته است.

در حقیقت در مجموع ۱۵ سال ریاست پرز بر مادرید رئال ۴ بار قهرمان لالیگا شده است؛ دو بار در مقطع اول در سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۶ و دو بار هم از سال ۲۰۰۹ تاکنون.

رئال پرز در مقطع اول حضور او در فصل های ۰۱-۲۰۰۰ و ۰۳-۲۰۰۲ با هدایت ویسنته دل‌بوسکه قهرمان لالیگا شد. اما بعد از آن که پرز تصمیم به تغییر مربی و کنار گذاشتن دل‌بوسکه گرفت، همه چیز در سراشیبی افتاد.

ناکامی رئالِ فلورنتینو در لالیگا؛ ۱۵سال، ۴قهرمانی!

آمدن و رفتن مربیانی مثل کی‌روش، کاماچو، گارسیا رمون، لوکزامبورگو و لوپز کارو کمکی به رئال نکرد و پرز در فوریه 2006 با اذعان به شکست پروژه کهکشانی خود استعفا داد.

در فاصله سال های 2006 تا 2009، رئال مادرید موفق به کسب دو قهرمانی متوالی در لالیگا، البته با دو سرمربی مختلف، شد. در فصل 07-2006 رئال فابیو کاپلو با یک کامبک حیرت انگیز در جنگ قهرمانی، در هفته آخر با امتیازات برابر با بارسلونا و به دلیل بازی های رودرروی بهتر قهرمانی را جشن گرفت. رئال در فصل 08-2007 با برند شوستر دفاع موفقی از قهرمانی اش داشت و این بار، سه هفته زودتر قهرمانی را قطعی کرد.

از زمان بازگشت پرز به پست ریاست، رئال نتوانسته جلوی سطله بارسا بر لالیگا را بگیرد. رئال در این سال ها 929.5 میلیون یورو صرف خرید 47 بازیکن کرده و 7 سرمربی گوناگون داشته است. (پیگرینی، مورینیو، آنچلوتی، بنیتس، زیدان، لوپتگی و سولاری) در این سال ها رئال مادرید تنها دو بار قهرمان لالیگا شده است؛ در حالی که بارسا 7 بار قهرمان لیگ شده، بایرن 7 بار در آلمان قهرمان شده (و با قهرمانی احتمالی در فصل 19-2018 این عدد به 8 خواهد رسید) پی‌اس‌جی در فرانسه 6 قهرمانی را جشن گرفته و یوونتوس نیز 8 بار فاتح سری آ شده است.

رئال که در لیگ قهرمانان 18-2017 به قهرمانی رسید، لالیگا را با 17 امتیاز کمتر از بارسلونا به پایان رساند. پیش از انجام بازی های یکشنبه شب نیز، اختلاف رئال با بارسلونا به 18 امتیاز و با اتلتیکومادرید به 9 امتیاز رسیده است. فرم بد رئال در لالیگا نکته ای بوده که خود زیدان هم به آن اذعان داشته و خواهان رفع آن در اسرع وقت شده است.

در حقیقت لالیگا، یکی از دلایل جدایی زیدان از رئال در پایان فصل گذشته بود و به نظر می‌رسد جدایی او، هیچ مشکلی را برظرف نکرده است. او اخیرا به خبرنگاران گفته فتح لالیگا را به لیگ قهرمانان ترجیح می‌دهد و به نظر می‌رسد اولویت رئال برای فصل 20-2019 از هم اکنون مشخص شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اینم بعد رونالدو ..تو یک آدم بیخود هستی پرز کثیف

    • بدون نام

      ریال پرز پارتی باز بلده فقط تو سه چهار بازی لیگ قهرمانان به کمک داور قهرمان بشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج