جاباما
۸۵۷۴۵۹
۳ نظر
۵۰۰۵
۳ نظر
۵۰۰۵
پ

جنیدی: دیدگاه دولت درباره FATF مشخص است

معاونت حقوقی رئیس‌جمهور گفت: دولت بین دو مطلب یعنی تحریم سپاه و الحاق به کنوانسیون‌ها رابطه‌ التزامی نمی‌بیند و معتقد است برای حفظ کانال‌های باقی مانده حتی با کشورهایی که با ما مراودات تجاری دارند مانند هند، چین، روسیه،‌ ترکیه و عراق نیاز است این کار را انجام دهیم.

ایلنا نوشت: معاونت حقوقی رئیس‌جمهور گفت: دولت بین دو مطلب یعنی تحریم سپاه و الحاق به کنوانسیون‌ها رابطه‌ التزامی نمی‌بیند و معتقد است برای حفظ کانال‌های باقی مانده حتی با کشورهایی که با ما مراودات تجاری دارند مانند هند، چین، روسیه،‌ ترکیه و عراق نیاز است این کار را انجام دهیم.

لعیا جنیدی درباره این‌که گفته می‌شود اقدام اخیر آمریکا مبنی بر قرار دادن نام سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران در سازمان تروریستی روی تصویب «CFT» و «پالرمو» تاثیر خواهد گذاشت، گفت: در خصوص معاهدات «CFT» و «پالرمو» مذاکرات دولت با مجمع تشخیص مصلحت نظام، افرادی که به عنوان نماینده از سایر نهادها مانند مجلس شورای اسلامی و دیگر جاها در جلسات مجمع حضور دارند درجریان است و استدلال‌های خودش را بر مبنای دیدگاه کارشناسی بیان می‌کنند.

معاونت حقوقی رئیس‌جمهور بیان کرد: بعضی‌ها چنین تصوری دارند که در این مساله دو موضوع با یکدیگر پیوند دارد اما دیدگاه کارشناسی و مطالعاتی که تا اینجا وجود دارد یک چنین پیوندی را نشان نمی‌دهد. آن مساله یک امری است که ما چه ملحق بشویم و چه نشویم در یک چارچوب دیگری مطرح شده است، مطالعات کارشناسی تا به امروز ارتباط مستقیمی را بین این دو مطلب نشان نمی‌دهد، بنابراین باید بازهم بحث کارشناسی صورت گیرد.

جنیدی درپاسخ به سوالی مبنی بر اینکه درگذشته ابراز امیدواری کرده بودید این معاهدات به تصویب برسند آیا این اتفاق خواهد افتاد یا خیر گفت: من واقعا نفیاً و اثباتاً معتقد هستم که این موضوع به اتفاقی که پیش آمده ارتباطی ندارد و در حال حاضر مجمع تصمیمی نگرفته است. من نه می‌گویم حتما می‌شود و نه می‌گویم حتما نمی‌شود؛‌ هیچ کدام. خواهشم این است که جملات را به دقت نقل کنند زیرا بعدا مشاهده می‌کنم که می‌گویند فلانی گفته است می‌شود، زیرا من نه این را گفته‌ام و نه آن را گفته‌ام هیچ کدام را نمی‌توانم پیش‌بینی کنم زیرا قدرت پیامبرگونه ندارم که از آینده خبری داشته باشم.

معاونت حقوقی رئیس‌جمهور افزود: یکسری بحث کارشناسی در حال انجام است و دولت هم هنوز روی دیدگاه خودش بوده و معتقد است که دیدگاه کارشناسی‌اش این اقتضاء را دارد که این کار را پیش ببرد. دولت بین این دو مطلب یعنی امر تازه‌ای که اتفاق افتاده است و الحاق به این کنوانسیون‌ها رابطه‌ التزامی نمی‌بیند و معتقد است برای حفظ کانال‌های باقی مانده حتی با کشورهایی که با ما مراودات تجاری دارند مانند هند، چین، روسیه،‌ ترکیه و عراق نیاز است این کار را انجام دهیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • @

      دیدگاه دولت کاملا مشخصه که چیه!! من نمیدونم چرا از وقتی این دولت سرکار اومده اینهمه لوایح بین المللی تحمیل و تصویب شده!! چرا اینهمه نفوذی و جاسوس دستگیر شدن یا فرار کردن یا آزاد شدن!! چرا خیلیا یک شبه میلیاردر شدن در این دولت بی عرضه!! اینا همش جای سواله!!

      پاسخ ها

      • جهاد

        دقیقا

    • بدون نام

      خانم جنیدی شما مشخصا به هر قیمتی دنبال تصویب این لوایح هستید همانند تصویب برجام ضرر تصویب این لوایح به مردم باز میگردد وشما بعد از پایان این دوره ریاست جمهوری معلوم نیست به کدام کشور اروپایی خواهیدرفت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج