جاباما
۸۵۷۵۱۹
۳ نظر
۵۰۰۸
۳ نظر
۵۰۰۸
پ

جلیلی: عیب فرصت‌سوزی‌ها باید برطرف شود

عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام و نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی، ایران را دارای فرصت های بزرگی دانست و گفت: عیب بزرگ استفاده نکردن از این فرصت ها باید با همت مردم و مسئولان برطرف شود.

ایرنا نوشت: عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام و نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی، ایران را دارای فرصت های بزرگی دانست و گفت: عیب بزرگ استفاده نکردن از این فرصت ها باید با همت مردم و مسئولان برطرف شود.

سعید جلیلی یکشنبه شب در نشست با جمعی از استادان دانشگاه، کارآفرینان، فعالان اقتصادی و پژوهشگران چهارمحال و بختیاری در تالار دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه شهرکرد افزود: امروز در ایران فرصت های بسیاری وجود دارد که اگر هر کدام از این فرصت ها در یک کشور دیگر بود، آنها می توانستند از این فرصت ها به تنهایی به نفع خود استفاده کنند. فرصت های ایران از نظر کشورهای دیگر اندک نیست و این ظرفیت و فرصت ها مانند واگن یک قطار می تواند شتاب بخشی در کشور ایجاد کند. در هر استان مجموعه ای از فرصت ها وجود دارد که با هر یک از آنها می توان با مدیریت درست اقتصاد کشور را اداره کرد.

جلیلی، فرصت بزرگ کشور را وجود نیروی انسانی کارآمد، جوان، تحصیلکرده، مومن و با انگیزه برای کار دانست و گفت: برخی از کشورها این فرصت را ندارند اما ایران دارای این ظرفیت بزرگ است که دارای غنای لازم است. در چنین شرایطی، وضع موجود با این فرصت ها و ظرفیت ها فاصله دارد و باید از آنها استفاده کرد و مقام معظم رهبری عدم استفاده از فرصت ها را یک عیب بزرگ می دانند و این عیب بزرگ را باید برطرف کرد.

جلیلی کار ویژه های دولت و جامعه را از تفاوت های جامعه انقلاب اسلامی با سایر کشور ها دانست و افزود: در دولت های دیگر کار ویژه های دولت و جامعه از هم تفکیک است اما در ایران مردم وظیفه خود را دفاع از انقلاب اسلامی و کشور می دانند و در تعابیر دیگر نیز این کار ویژه ها وجود دارد. مردمی که در عرصه دفاع مقدس آن حماسه را آفریدند، در عرصه اقتصادی نیز می توانند حماسه خلق کنند و باید این بستر برای آنها فراهم شود.

وی با اشاره به شرایط اقتصادی کشور افزود: بنابر اظهارات بانک مرکزی ۱۶ هزار میلیارد ریال نقدینگی در دست مردم وجود دارد که به هر سمتی که برود آن بخش را با چالش روبه رو می کند. این نقدینگی گاهی سراغ ارز و دلار ، گاهی سراغ مسکن و گاه سراغ خودرو می رود و مانند یک غول آن بخش را با چالش همراه می کند. این نقدینگی با برنامه درست باید به سمت تولید هدایت شود تا علاوه بر کاهش نقدینگی به رونق تولید در کشور کمک کند.

عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام و نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی به شرایط چهارمحال و بختیاری از نظر آب، خاک و هوا اشاره کرد و گفت: چرا از این فرصت استفاده نمی شود که نرخ بیکاری استان بالا باشد و این ربطی به این دولت و آن دولت ندارد بلکه ناظر به دوره های مختلف است. دولت ها یکسری وظایفی دارند که یا انجام می دهند یا در اجرای آن ضعف وجود دارد اما برعهده مردم نیز وظایفی وجود دارد از جمله مطالبه گری از دولت هاست. دشمن بیشترین تحریم های خود را بر روی صنایع دفاعی ایران گذاشته، اما ایران در صنایع دفاعی به خودکفایی رسیده و در این زمینه تحریم دشمن اثرگذار نبود و این نشان می دهد برخی از مسائل اقتصادی غیر قابل حل نیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هرچقدر زبان نرم و منعطف دكتر ظريف كمك كرد اوباما اروم بشه و فشارهارو از سر ايران و الان سايه جنگ رو از سر كشور دور كنه ، اقاي جليلي و احمدي نژاد با تحريك دشمن باعث تحريمهاي بيشتر و فشار ميشدن و اگر الان كوتاهي همين اقايون در مجمع تشخيص نبود در امضا نكردن لوايح لازم نبود مردم اين همه فشار را تحمل كنند

    • بدون نام

      مدیران نادان=== جفنگ گفتن

    • بدون نام

      حاجی خودتم زیاد سوزوندی با فرصت سوزیات تحریم قشنگ نشست تو متن ما

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج