۸۵۷۵۷۳
۱۵ نظر
۵۱۳۰
۱۵ نظر
۵۱۳۰
پ

عادات باورنکردنی غذا خوردن در میان ثروتمندترین افراد جهان

سوال این است که این میلیاردر‌ها چه چیز‌هایی را به طور معمول و روزانه به عنوان غذا مصرف می‌کنند؟ آیا آن‌ها غذایشان را از رستوران‌ها می‌گیرند یا سرآشپز خصوصی دارند؟ به زودی خواهید فهمید. در این مطلب قصد داریم شما را با عادات غذایی و خوردنی‌های مورد علاقه ثروتمندترین شخصیت‌های جهان آشنا کنیم.

برترین ها - ترجمه از رزگار پناهی: مردم برخی اوقات این واقعیت را فراموش می‌کنند که میلیاردر‌ها هم انسان‌هایی مانند ما با علایق و امیال انسانی هستند. این که آن‌ها هر روز مقدار قابل توجهی پول در می‌آورند این واقعیت را تغییر نمی‌دهد که آن‌ها نیز مانند ما نیاز به خوردن غذا دارند. با این وجود، با داشتن دنیا در سرانگشتان خود، سوال این است که این میلیاردر‌ها چه چیز‌هایی را به طور معمول و روزانه به عنوان غذا مصرف می‌کنند؟ آیا آن‌ها غذایشان را از رستوران‌ها می‌گیرند یا سرآشپز خصوصی دارند؟ به زودی خواهید فهمید. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با عادات غذایی و خوردنی‌های مورد علاقه ثروتمندترین شخصیت‌های جهان آشنا کنیم.

۱- وارن بافت

عادات باورنکردنی غذا خوردن در میان ثروتمندترین افراد جهان

شاید اولین مورد برای شما کمی غیرمنتظره باشد، اما وارن بافت برای وعده صبحانه دوست دارد فست فود بخورد. وارن بافت با بیش از ۸۲.۷ میلیارد دلار ثروت صبحانه خود را به ساندویچ‌های پرچرب و ناسالم مک دونالد اختصاص می‌دهد. او در یک برنامه مستند از شبکه HBO با عنوان «وارن بافت شدن» (Becoming Warren Buffett) در این باره چنین گفته است: «وقتی که احساس زیاد خوبی ندارد به سراغ یک ۲.۶۱ دلاری می‌رود که دو سوسیس است که آن‌ها را کنار هم گذاشته و برای خودم یک نوشابه کوکا کولا می‌ریزم».

۲- مارک کوبان

عادات باورنکردنی غذا خوردن در میان ثروتمندترین افراد جهان

مارک کوبان مالک فرانچایز NBA و یکی از اعضای «Shark Tank» است. این میلیاردر با ثروت تخمین زده شده ۴.۱ میلیارد دلاری اش اشتهای جالبی برای وعده صبحانه خود دارد. او برای صبحانه اش کلوچه و کیک‌های کوچک با یک فنجان قهوه را ترجیح می‌دهد. اما این کلوچه‌ها برخلاف مورد آقای بافت، فواید بسیاری دارند. کوبان خود در این باره می‌گوید: «من با این کلوچه‌ها زندگی می‌کنم.

هر یک ۱۹۰ کالری دارد، سرشار از پروتئین، فیبر بالا و کربوهیدرات بسیار کم. برای صبحانه دو کلوچه و یک فنجان قهوه می‌خورم. آن قدر آن‌ها را دوست دارم که در کمپانی تولید کننده آن‌ها سرمایه گذاری کرده ام».

۳-سارا بلیکلی

عادات باورنکردنی غذا خوردن در میان ثروتمندترین افراد جهان

موسس Spanx و میلیاردر سرشناس، سارا بلیکلی برای درست کردن اسموتی صبحانه خود چیز‌های زیادی را با هم ترکیب می‌سازد. آیا شما نیز تجربه خوردن اسموتی بای صبحانه را داشته اید؟ خوردن اسموتی می‌تواند بسیار انرژی آور باشد و البته یکی از سالم‌ترین گزینه‌ها برای صبحانه محسوب می‌شود. بلیکلی این ترکیبات را بدین ترتیب نام می‌برد: «یک بسته پودر شکلات پروتئین، نصف یک آووکادو، دو عدد خرما (خرما بسیار ضروری است، زیرا شیرین بوده و همه چیز را قابل تحمل می‌سازد)، کلم، آب یک لیموی کامل، دانه چیا، تمشک وحشی یخ زده، ۴ یا ۵ عدد آلبالوی سیاه یخ زده، دو تکه یخ، آب سرد، ریحان، برگ‌های نعنای تازه، دارچین و فلفل قرمز. بعد از آن گردو و با قاشق آن را می‌خورم».

۴- اپرا وینفری

عادات باورنکردنی غذا خوردن در میان ثروتمندترین افراد جهان

اگر چه اپرا وینفری دست از اجرای برنامه تاک شو خود کشیده، اما با ثروت ۲.۵ میلیارد دلاری خود هنوز هم بسیار پرکار است. او اکنون یک تهیه کننده تلویزیونی، یک سرمایه گذار، سخنگوی یک سازمان فعال در عرصه کاهش وزن و البته بازگشته به دنیای بازیگری است.

زندگی حرفه‌ای او ممکن است در مسیر‌های متفاوت قدم گذاشته باشد، اما تا جایی که مربوط به غذا می‌شود، اپرا وینفری مسیر سرراست و مستقیم را ترجیح می‌دهد. او در مورد وعده صبحانه خود چنین می‌گوید: «یک تخم مرغ، نان تُست که خیلی دوست دارد و شاید یک هشتم یک آووکادو. به جای قهوه، چای را ترجیح می‌دهم». به نظر می‌رسد که اپرا صبحانه بسیار ساده و کم حجمی دارد.

۵- دیان وون فورستنبرگ

عادات باورنکردنی غذا خوردن در میان ثروتمندترین افراد جهان

آیا شما هم از کسانی هستید که دوست دارید بدانید کسی که از طراحی مد و فشن به ثروت ۱.۲ میلیارد دلار دست یافته چه ذائقه‌ای در زمینه غذا دارد؟ دیان وون فورستنبرگ که یک طراح و مد و فشن و شخصی فعال در عرصه کار‌های انساندوستانه است به میوه علاقه زیادی دارد. او در این باره چنین می‌گوید: «برای صبحانه من میوه می‌خورم. انار، کیوی، پاپایا. گاهی با ماست و قهوه سیاه».

۶-کایلی جنر

عادات باورنکردنی غذا خوردن در میان ثروتمندترین افراد جهان

جنجال و مناقشه حول خانواده کارداشیان‌های هیچ وقت تمامی ندارد. در اوایل سال ۲۰۱۹ در رسانه‌های اجتماعی بحث داغی در مورد این که آیا باید کایلی جنر را یک میلیاردر «خود ساخته» دانست یا خیر. از زمان بچه دار شدن، کایلی گفته است که هر روز برای صبحانه یک غذای خاص و یکسان می‌خورد. جنر خود در این باره چنین گفته است: «اخیراً هر روز صبح یک چیز مشابه می‌خورم». ترکیب غذایی او برای صبحانه، تخم مرغ، کباب گوشت قرمز و آووکادو است.

۷- بیانسه و جی زی

عادات باورنکردنی غذا خوردن در میان ثروتمندترین افراد جهان

در چند سال گذشته، سبک غذا خوردن بیانسه و جی زی بیشتر آشکار شده است. در اواخر سال ۲۰۱۸، این دو طرفدارانشان را به شرکت در چالش گیاهخواری دعوت کردند. این زوج که مشترکاً بیش از ۱.۲۵ میلیارد دلار ثروت دارند خواسته اند که همه در مورد بیانیه مبتنی بر غذای گیاهی آن‌ها اطلاع داشته باشند. این دو در بیانیه خود چنین گفته اند: «ما قبلا به سلامتی به عنوان یک رژیم غذایی فکر می‌کردیم.

برخی برای ما خوب بود و برخی نبود. وقتی که به سلامتی به عنوان یک واقعیت نگاه کردیم و نه یک رژیم غذایی، ماموریت خود را این قرار دادیم که این واقعیت و سبک زندگی را با هر تعداد افرادی که امکان پذیر است به اشتراک بگذاریم». آن‌ها گفته اند از زمانی که غذا‌های گیاهی را در رژیم غذایی خود وارد کرده اند، این غذا‌ها تاثیر زیادی بر سلامتی آن‌ها داشته اند.

۸- ریچارد برانسون

عادات باورنکردنی غذا خوردن در میان ثروتمندترین افراد جهان

موسس کمپانی Virgin Group عادات غذایی مختلفی دارد. ریچارد برانسون که گفته می‌شود بیش از ۴.۱ میلیارد دلار ثروت دارد بر این باور است که بدون یک نوشیدنی خاص زنده نمی‌ماند: «مطمئن نیستم که چطور بتوانم بدون چای صبحانه انگلیسی زنده بمانم». او می‌گوید که هر روز ۲۰ فنجان چای صبحانه انگلیسی می‌نوشد. همه ما می‌دانیم که روزی ۲۰ فنجان چای نوعی زیاده روی است، اما حساب بانکی آقای برانسون نشان می‌دهد که او هر کاری که بخواهد می‌تواند انجام دهد.

برای صبحانه و غیر از آن نوع چای خاص که گفتیم، آقای برانسون یک انتخاب همیشگی دارد. هنگام بیدار شدن از خواب، آقای برانسون دوست دارد سالاد میوه و شوربای آرد جو دو سر بخورد. او گاهی نیز ماهی کیپر می‌خورد.

۹- جف بیزوس

عادات باورنکردنی غذا خوردن در میان ثروتمندترین افراد جهان

به عنوان ثروتمندترین فرد جهان با ۱۴۵.۳ میلیارد دلار ثروت، جف بیزوس وقتی که پای برنامه ریزی زندگی به میان می‌آید حساسیت‌های بسیاری دارد. برای مثال او هیچگاه صبح زود قرار ملاقاتی را قبول نمی‌کند. موسس، مدیر عامل و رییس کمپانی آمازون، می‌خواهند صبح هایش آزاد باشد تا بتواند در آرامش صبحانه سالم خود را با مقداری غذای چرب سالم میل کند. شاید همین طرز تفکر باشد که او را به ثروتمندترین فرد جهان تبدیل کرده است.

او وقتی در منوی غذایی با چیزی روبرو می‌شود که تاکنون تجربه خوردن آن را نداشته سعی می‌کند در اولین فرصت آن را امتحان کند. برای مثال وقتی که در یک مهمانی برای اولین بار اختاپوس را سفارش داد در تعبیری جالب در مورد انتخاب خود چنین گفت: «تو اختاپوسی هستی که من برای صبحانه می‌خورم. وقتی که به منو نگاه می‌کنم، تو چیزی هستی که چیزی از تو نمی‌دانم، چیزی که هرگز نخورده ام. من باید صبحانه اختاپوس بخورم».

۱۰- جولیا لوییس دریفوس

عادات باورنکردنی غذا خوردن در میان ثروتمندترین افراد جهان

اگر سریال «سینفلد» (Seinfeld) را دیده باشید باید بدانید که یکی از به یاد ماندنی‌ترین سکانس‌های این سریال زمانی است که جولیا لوییس دریفوس می‌گوید تنها چیزی که می‌خواهد یک «سالاد بزرگ» است. جالب اینکه در زندگی واقعی نیز دریفوس علاقه زیادی به خوردن سالاد دارد. وی در این باره چنین می‌گوید: «روزی یک یا دو بار سالاد می‌خورم.

گزینه محبوب کنونی من آروگولا با مقداری پنیز پارمیجیانو-رجیانو و روغن زیتون یا آبلیموی تازه یا سالاد سرکه‌ای پر ادویه کنجد-زنجبیل است». برای صبحانه نیز دریفوس اخیراً کشف کرده که علاقه زیادی به دو تخم مرغ نیمرو در روغن زیتون و یک برش نان تست گندم با عسل دارد. با وجود ثروت ۴ میلیارد دلاری اش، این بازیگر غذایی ساده و ارزان قیمت میل می‌کند.

۱۱- بیل گیتس

عادات باورنکردنی غذا خوردن در میان ثروتمندترین افراد جهان

دومین مرد ثروتمند در ایالات متحده با ثروت خالص ۹۸.۳ میلیارد دلار اگر می‌خواهد بیشتر زندگی کند باید نوشیدنی خود را تغییر دهد. نابغه مایکروسافت تصریح کرده که او کوکاکولای رژیمی را دوست دارد. علاقه او به این نوشیدنی چنان زیاد است که روزی ۳ تا ۴ قوطی از آن را می‌نوشد. او در سال ۲۰۱۴ در این باره چنین گفته است: «تمام آن قوطی‌ها سالی ۳۵ پوند آلومینیوم تولید می‌کنند». البته این بدین معنی نیست که بیل گیتس برای درآمد بیشتر این قوطی‌ها را بازیافت می‌کند، اما یک نفر باید در مورد خطرات این مقدار مصرف نوشابه رژیمی با او صحبت کند.

انگار که که خوردن ۴ قوطی کوکا کولا در روز به اندازه کافی بد نبود که گیتس در دیگر اقلام غذایی خود نیز انتخاب‌های خوبی ندارد. گیتس برای صبحانه علاقه زیادی به خوراک‌های قهوه دار دارد و به گفته همسرش به کررات صبحانه را نادیده می‌گیرد. اما چیزبرگر نیز یکی از علاقمندی‌های آقای گیتس است به نحوی که یکی از مدیران بنیاد گیتس در این باره چنین گفته است: «اگر در زمان نهار با بیل هم سفره شوید بدون شک همبرگر خواهید خورد».

۱۲- استیو جابز

عادات باورنکردنی غذا خوردن در میان ثروتمندترین افراد جهان

به یکی از از باهوش‌ترین مردان این کره خاکی باید بگوییم خدایت بیامرزد. بسیاری می‌دانستند که استیو جابز عادات غذایی جذابی دارد. یکی از آن‌ها این بود که او برای هفته‌های متوالی تنها یک یا دو غذای خاص را برای هر وعده غذایی اش می‌خورد. کار به جایی رسیده بود که جابز تنها به خوردن هویج و سیب اکتفا می‌کرد. بعد از مدتی او به یک میوه خوار کامل تبدیل شده بود و رژیم غذایی او تنها از میوه، غلات، دانه‌های خوراکی، آجیل و سبزیجات خلاصه می‌شد.

البته این تمام ماجرای سبک غذا خوردن عجیب آقای جابز نیست. جابز بر این باور بود که این سبک غذا خوردن باعث شده که بدن او بویی نداشته باشد و بدین ترتیب نیازی به دوش گرفتن و استفاده مداوم از خوشبو کننده‌ها نداشت. گاهی اوقات نیز که از خوردن غذا‌های ساده خسته شده بود به روزه گرفتن پرداخته و آن روز‌ها را به کار‌های خاصی اختصاص می‌داد؛ کار‌هایی مانند رویاپردازی و فرو رفتن در خلسه.

۱۳- مارک زاکربرگ

عادات باورنکردنی غذا خوردن در میان ثروتمندترین افراد جهان

همه ما به خاطر اعتیادمان به فیسبوک باید سپاسگزار مارک زاکربرگ باشیم. این مرد جوان با بیش از ۶۱ میلیارد دلار ثروت خالص یک استراتژی ثابت در زمینه انتخاب صبحانه دارد. او اصلاً در خوردن غذا ایراد گیر نیست به خصوص در مورد صبحانه. او معمولاً هر چیزی که آن روز دوست داشته باشد را به عنوان صبحانه می‌خورد و می‌گوید همیشه انتخابی ثابت دارد، زیرا «دوست ندارد که وقتش را برای تصمیمات کوچک تلف کند».

در سال ۲۰۱۱ نمی‌توانستید زاکربرگ را در حال غذا خوردن بیرون از خانه ببینید، مهم نبود چه کسی او را دعوت می‌کرد یا غذای مورد نظر را چقدر دوست داشت. او رژیم غذایی وحشی را به کار می‌گرفت که به رژیم غذایی یک شکارچی-گردآورنده شبیه بود. او تنها گوشت حیواناتی را می‌خورد که خودش شکار و کشته باشد. رژیم «چیزی که می‌خوری را بکش» شامل حیواناتی مانند مرغ، بز و خرچنگ می‌شد. او حتی برای خوردن گوشت بزی که خودش کشته بود یک بار از جک دورسی دعوت کرد، اما دورسی به خوردن سالاد اکتفا کرد.

۱۴- ایلان ماسک

عادات باورنکردنی غذا خوردن در میان ثروتمندترین افراد جهان

ایلان ماسک هفته‌ای ۸۰ تا ۹۰ ساعت کار می‌کند که دو برابر مدت ساعت کار یک کارمند تمام وقت معمول است. اما با این همه کار برنامه غذایی خود را محدود نمی‌کند. او اغلب صبحانه نمی‌خورد، اما وقتی که صبحانه بخورد انتخاب اول او تکه‌های غذایی مقوی است. یکی از این موارد دسر Mars است که البته برای مردی با ۲۰.۶ میلیارد دلار ثروت تنها یک صبحانه است. او گفته گاهی غذا‌های شیرین، املت و قهوه را نیز در صبحانه خود قرار می‌دهد.

اگر چه به ندرت می‌توان ماسک را در حال خوردن صبحانه دید، اما ناهار ماسک نیز کمتر در معرض دید شما قرار خواهد گرفت. زمانی که دستیارانش در وقت ناهار و در یک جلسه کاری ناهارش را برای او می‌برند، ماسک در عرض ۵ دقیقه ناهارش را می‌خورد. همه این‌ها به این دلیل است که ماسک تمرکزش را روی وعده شام قرار داده است. او در هر جایی که باشد شام را نادیده نمی‌گیرد. او گفته که غذا‌های مورد علاقه او باربکیو و غذا‌های فرانسوی هستند.

منبع: moneypop

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مورد ۳ آشغال نمیشه؟

    • مصطفی

      طرف کلوچه میخورده اونوقت تیتر زدی باورنکردنی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        :)))) دقیقا

    • علیرضا ناصری

      سارا کایلی و جولیا غذا خوردنشون هم مثل خودشون زیبا و جذابه.من واقعا لذت میبرم که خانواده ی کارداشیان اینقدر دختران زیبا و حیرت انگیزی دارد اگر در ایالات متحده زندگی میکردم خودم رو فرش زیر پایشان میکردم.
      اپرا بیانسه و بقیه نفرت انگیزن.
      باتشکر از سایت خوب برترینها دست شما درد نکند

      پاسخ ها

      • سویل

        فاز و نولت کلن قاطی کرده اره!!!!!

      • بدون نام

        چقدر حقیر

      • بدون نام

        از توکه نفرت انگیزتر نیستن

      • بدون نام

        فرش زير پا خوب نيست كاسه ي توالتشون باشه بهتره

      • علیرضا ناصری

        من حاضرم کاسه توالتشون هم بشم.واقعا دوست داشتنی هستند.

    • بدون نام

      چرت و پرت بود

    • طهماسب

      وقتی می بینید مطلبی، تاثیر گذاری منفی بر مخاطب دارد آن را اینجا نیاورید بهتر است. عادت غذایی وارن بافت و بیل گیتس برای نمونه، کافی است که مخاطب با خود بگوید وقتی وی چنین ناپرهیزی می کند من گمنام و بی بهره از مال و منال، چرا برای دو روز بیشتر عمر کردن از بعضی عادات بد غذایی پرهیز کنم؟!...با تشکر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خواننده اي كه اينقدر ابلهه ، حقشه كه بميره

    • من

      من نیمرو با نون طبسی رو ترجیح نیدم!

    • بدون نام

      حالا هي بگيد با خام گياهخواري جلوي سرطان رو بگيريد و يا تينكه ميشه سرطان رو درمان كرد ولي جناب جابز هم از سرطان مرد

    • بدون نام

      تنها نبوغ جابز در استفاده از نبوغ ديگران بود بلد بود چطوري ايده هاي بقيه رو به نام و نفع خودش تموم كنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج