۸۵۷۶۱۳
۱۳ نظر
۵۰۰۱
۱۳ نظر
۵۰۰۱
پ

دلار‌های سوخته استقلال

آنچه مسلم است اینکه استقلال در دو سال گذشته کوهی از دلار‌ها را سوزاند؛ هم برای شفر که تیمش هرگز به استمرار نرسید و هم برای بازیکنانی مثل گرو، نیومایر و حتی گادوین منشا.

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: در شبی که همه منتظر بودند استقلال با شکست دادن پدیده به ۳ امتیازی پرسپولیس برسد و در آستانه بازی با تراکتورسازی یک فشار سنگین روانی روی شانه‌های حریف سنتی بگذارد، آبی‌ها پنجمین شکست فصل‌شان را در مشهد تجربه کردند تا یک حاشیه امنیت استثنایی به تیم برانکو بدهند. شاگردان شفر که هفته گذشته با قبول شکست برابر الهلال عربستان در آستانه حذف از لیگ قهرمانان آسیا قرار گرفته بودند، روز شنبه هم در مشهد با یک گل به پدیده باختند تا تقریباً شانس قهرمانی در لیگ برتر را نیز از کف بدهند.

این یک تراژدی تمام‌عیار است و معلوم بود که برای هواداران غیرقابل تحمل خواهد بود. شفر که با قراردادی بسیار گران‌قیمت به استقلال آمده، ظرف دو سال گذشته در نتیجه‌گیری موفق عمل نکرده است.

با وجود هزینه‌های بسیار هنگفتی که برای استقلال شده، این تیم با شفر از هفت جام ممکن تنها یک جام به‌دست آورده؛ جام‌حذفی پارسال که از مسیر تیم‌های آسانی مثل ایرانجوان بوشهر، نفت آبادان و خونه‌به‌خونه بابل به‌دست آمد. استقلال در لیگ هفدهم صرفاً به‌خاطر تفاضل گل بهتر نسبت به سایپا، بالاتر از این تیم در رده سوم جدول قرار گرفت و امسال هم تقریباً هیچ بختی برای قهرمانی ندارد.

در آسیا هم تیم شفر فصل گذشته با شکست ۳ برصفر برابر السد قطر در ورزشگاه آزادی حذف شد و امسال نیز با قبول باختی مشابه در دیدار رفت با الدحیل و بعدتر توقف برابر العین و باخت به الهلال در آستانه حذف از مرحله گروهی قرار گرفته است.

به این فهرست اضافه کنید حذف زودهنگام از جام‌حذفی را که با شکست برابر سایپا رقم خورد؛ آن هم درحالی‌که تیم حریف بیش از ۸۰ دقیقه ۱۰ نفره بازی کرده بود. مماشات استراتژیک پرسپولیس با دو تیم اصفهانی ذوب‌آهن و سپاهان باعث شد فاصله استقلال با صدر کاهش پیدا کند و این تیم فرصت بیابد با برتری برابر پدیده، به یک قهرمانی دراماتیک نزدیک شود، اما در کمال شگفتی این بخت هم از دست رفت و بدتر اینکه تیم شفر برای پنجمین بار در لیگ امسال نتوانست بعد از عقب افتادن، به بازی برگردد.

مجموعه این مسائل باعث شد از لحظه پایان بازی با پدیده بحث برکناری وینفرد شفر داغ شود. اولین مصاحبه را کامران منزوی، عضو هیات‌مدیره باشگاه انجام داد و گفت دیگر این وضعیت را تحمل نمی‌کند. پس از آن رسانه‌ها به‌طور وسیع از برکناری شفر و هدایت موقت تیم توسط فرهاد مجیدی تا پایان فصل خبر دادند.

امیرحسین فتحی، مدیرعامل استقلال دیروز اخذ تصمیم نهایی را به برگزاری نشست‌های فنی و مشورتی موکول کرد، اما همه می‌دانند که اصل مشکل، قرارداد یک میلیون و ۲۰۰ هزار دلاری شفر برای فصل آینده است؛ قراردادی که اگر استقلال او را اخراج کند، یا باید به‌طور کامل به وی پرداخت شود یا دو طرف برای جدایی توافقی مذاکره کنند و بر سر مبلغ غرامت به اجماع برسند.

آنچه مسلم است اینکه استقلال در دو سال گذشته کوهی از دلار‌ها را سوزاند؛ هم برای شفر که تیمش هرگز به استمرار نرسید و هم برای بازیکنانی مثل گرو، نیومایر و حتی گادوین منشا که دو ساعت قبل از همین بازی با پدیده به‌خاطر غیبت در ترکیب، قهر کرد و از لیست ۱۸ نفره خط خورد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ali

      دلارها رو از کجا قراره بیارن
      تو این مملکت یک روز اگر مسئول بشم اول این مدیرهای فوتبالی باید جوابگوی این حیف و میل کردن اموال مردم بیچاره باشن
      نزدیک 20 میلیارد تومن زندگی چند تا خانواده ایرانیو دگرگون میکنه ؟؟؟

    • شهریار کسرایی زاده

      پول دارن پول میفهمی ..

    • بدون نام

      فتحی استقلال رو نابود کرد ، بازیکنان خوب ، کادر فنی و مدیریت ضعیف

    • بدون نام

      تو این اوضاع اقتصادی این کیسه کشای نادون ببین چه جوری پول مملکت و با بی فکری هدر میدن

    • بدون نام

      من خودم استقلالی هستم بعدازباخت به پدیده تا دیروقت ازدرد قغسه سینه خوابم نبرد ولی بیشتر دلم به حال دلارهای که به شفر وامثال شفر داده میشه اونوقت جوان های ما تمام مجرد هستن وقدرت مالی ندارند ازدواج کنند چقدر پول درفوتبال حیف ومیل میشه تیم پرسپولیس هم وضعیت بهتری نداره چقدر بازیکن خارجی امد داخل این تیم بدون یک دقیقه بازی پولهای هنگفتی با خود بردند داخل این مملکت جوان های با استعداد ونخبه زیاد هست ولی کو حرف شنوا

    • بدون نام

      یک سنت هم از جیب خود آقایون هزینه نمیشه این بیت الماله که سوخت

    • بدون نام

      تا بسوزه دلار بسوزه. تازه اینجا که جای سوختن و ساختن هست

    • بدون نام

      غلط میکنن شفرو کنار بزارن بعد این همه خرج و زر زدن فقط یه راه داره بیان بگن غلط کردیم استقلال جای ما نیست و همه خسارتهای بیت المال و جبران کنن.هرچند که اونا خیلی پرو هستن این همه پولو تنها نخوردن !!!!!!!

    • بدون نام

      خیالی نیست وزارت پولشو میده آخه کیسه سوگلیه

    • بدون نام

      خفه شید کمتر از آب گلالود ماهی بگیرید آقایان قلم فروش لنگی

      پاسخ ها

      • داریوش پیش بین

        فروزان یه کیسه کش بود برای همین تراکتورسازی رو بیچاره کرد تا به نفع کیسه کشا بشه ولی کیسه هم به پدیده باخت تا حق به حقدار برسه

    • بدون نام

      خفه شید کمتر از آب گلالود ماهی بگیرید آقایان قلم فروش لنگی

    • بدون نام

      فدای سرشون. از جیب خودشان که نیس بیت الماله بذار حالشو ببرن مردمم برگ چغندرن بیت المال میخوان چیکار

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج