جاباما
۸۵۷۶۴۳
۱۰ نظر
۵۰۰۵
۱۰ نظر
۵۰۰۵
پ

دادسرا می‌تواند «مهناز افشار» را احضار کند

عضو هیئت مدیره انجمن آیین دادرسی مدنی ایران گفت: دادسرا طبق روال قانونی باید این خانم بازیگر را احضار کند و با بررسی مقدماتی، بازپرس ببیند که آیا بازنشر با ارتکاب قتل طلبه جوان، ارتباط معناداری دارد یا خیر.

فارس: عضو هیئت مدیره انجمن آیین دادرسی مدنی ایران گفت: دادسرا طبق روال قانونی باید این خانم بازیگر را احضار کند و با بررسی مقدماتی، بازپرس ببیند که آیا بازنشر با ارتکاب قتل طلبه جوان، ارتباط معناداری دارد یا خیر.

احمد محمدی سهروردی گفت: جرم چیزی است که قانون برایش مجازات تعیین کرده بنابراین تا زمانی که در قانون جرمی نباشد نمی‌توانیم فردی را مجازات کنیم.

وی ادامه داد: اینکه چه کسانی مجرم هستند بعد قانون تعاریف گوناگونی دارد یا شخص یا اشخاص مباشر در ارتکاب جرم هستند یا شریک و یا معاون در ارتکاب جرم محسوب می‌شوند.

این حقوقدان افزود: اگر فردی مباشر در ارتکاب جرم باشد یعنی مستقیماً جرمی را انجام داده است، اما اگر شریک باشد به معنی این است که به همراه شخص یا اشخاصی ارتکاب جرم را انجام می‌دهد در اینجا مجازات شریک به صراحت در قانون آمده که همانند مجازات شخص مباشر است به گونه‌ای که انگار به تنهایی مرتکب جرم شده و تخفیفی در مجازات آن‌ها نیست. به طور مثال فردی کشته شده یا مواد مخدر جابه‌جا شده در اینجا هم فرد مباشر و هم شریک، هر یک به تنهایی صد درصد مجازات را متحمل می‌شوند.

این عضو هیأت مدیره انجمن آیین دادرسی مدنی ایران گفت:، اما معاونت در جرم در معنی لغت به معنی یاری کردن و از نظر قانونی به معنی راهنمایی، تشویق، تحریک و ترغیب به انجام جرم است. اینکه فردی بیاید کسی را تشویق کند، وسایلی تهیه کند که فرد مرتکب جرم شود یا فرد در شرایطی قرار بگیرد که جرمی را انجام دهد معاونت در جرم محسوب می‌شود.

محمدی سهروردی در مورد پویش به راه افتاده در خصوص محاکمه مهناز افشار مبنی بر اینکه باعث تشویق فردی به انجام قتل طلبه همدانی شده است، گفت: باید ببینیم بازنشر یک توئیتر یا کلیپ چقدر می‌تواند باعث تحریک و ترغیب به جرم یا همان معاونت در جرم شود.

وی ادامه داد: دادسرا طبق روال قانونی باید این سلبریتی را احضار کند و با بررسی بازپرس و رسیدگی مقدماتی، بازپرس می‌بیند که آیا بازنشر با تمام اطلاعاتی که از سوی این بازیگر به دست می‌آید ارتباط معناداری دارد یا خیر.

محمدی سهروردی گفت: دستگاه قضا به نفع همه آحاد است و مسلماً تحت تأثیر امضا‌ها و پویش‌ها قرار نمی‌گیرد، اما به محض اینکه دادستان به عنوان مدعی‌العموم به این نتیجه برسد که هر شخصی دلایلی علیه آن ایجاد شده آن شخص را باید احضار کند و با رعایت حقوق شهروندی، وضعیت را بررسی کرده و به این نتیجه برسد که مجرم شناخته می‌شود یا خیر.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      انگار خیلی بیکاری بابا ول کنید این داستانهای چندش آور و بی معنی را

    • هاشمی

      تاکی باید این بازیگرهای بیسواد تو هر مسایل کشور دخالت کنن.یا کشورما رو با کشورهای حاشیه خلیج فارس مقایسه کنن.ناراحتتن بهشون بدمیگذره برن..مس بچه ب دنیا اوردنشون ک خارج ب دنیا میاورنشون..از مالیات و عوارض بهشون میدین...ب بار هم شده اینا رو احضار کنن ک فضولی نکنن

      پاسخ ها

      • بزرگمنش

        حرفش درست بوده. درود بر غیرت خانم افشار

    • بدون نام

      باید با هنرمندان متخلف برخورد شدید شود****»****»****»****

    • بدون نام

      چی گفته مگر یکی توضیح بده

    • فربد

      یعنی نشر خبر دروغ در جامعه جرم نیست....
      #مهناز افشار باید محاکمه گردد.‌‌‌.‌‌.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درسته جرمه. اما اگه قرار به محاکمه نشردهنگان دروغ باشه که خیلی ها باید محاکمه بشند چون روزی نیست که کلی دروغ و شایعه نشنویم. اما من موندم چطور کسی که راحت تو پستهای اینستاگرامیش اسلحه به دست بوده زودتر از اینها توسط مسئولین جرایم رایانه ای شناسایی نشده تا این اتفاق نیفته. چرا اصل رو ول کردید چسبیدید به فرع.

      • حسینی

        نقش افشار مثل نقش نفت تو اتش روشن کردنه

      • بزرگمنش

        درود بر غیرت خانم افشار

      • بینام

        مهناز برو گم شو

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج