۸۵۷۶۶۱
۱۰ نظر
۵۰۰۱
۱۰ نظر
۵۰۰۱
پ

کسی که فحش ناموسی داد باید ۸۰ ضربه شلاق بخورد!

سه روز پس از دیدار پرسپولیس و سپاهان، اظهارنظری عجیب به گوش رسید. نایب رئیس مجلس شورای اسلامی معتقد است باید کسانی که روی سکو‌ها فحش ناموسی می‌دادند را در همان زمین چمن ورزشگاه آزادی، شلاق می‌زدند!

ورزش سه: سه روز از پایان دیدار دو تیم پرسپولیس و سپاهان می‌گذرد، اما هنوز اظهارنظر‌ها و حرف و حدیث‌ها درباره این دیدار و تخلفاتی که در آن اتفاق افتاد، قطع نشده است. یکی از جدیدترین اظهارنظر‌ها درباره حواشی دیدار موردنظر به یکی از نماینده‌های مجلس باز می‌گردد و بدین ترتیب علی مطهری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اعتقاد دارد که به دلیل اتفاقات دیدار و همینطور شرایطی که روی سکو‌ها به وجود آمد در صورت تحقیقات بیشتر شاید باعث استیضاح وزیر ورزش شود. او به غیر از این صحبت، جزایی سنگین و آنی برای تماشاگرانی که مشغول دادن فحش‌های ناموسی بودند در نظر گرفت. علی مطهری در نامه‌ای که صبح امروز در اختیار خبرگزاری ایسنا قرار داد درباره دیدار دو تیم پرسپولیس و سپاهان، مسائلی را مطرح کرد.

بعد از ۴۰ سال هنوز نتوانستیم به تعداد واقعی تماشاگران بلیت بفروشیم

اتفاقی که در بازی پرسپولیس و سپاهان افتاد از یک طرف نشان داد که مربیان جامعه ما که شامل آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها و روحانیت و صدا و سیما و پلیس و مانند این‌ها می‌شود در تربیت بخشی از نوجوانان و جوانان موفق نبوده‌اند و از طرف دیگر بی کفایتی مسئولان فوتبال کشور و وزارت ورزش و جوانان را به نمایش گذاشت. روشن شد که بعد از ۴۰ سال عمر جمهوری اسلامی هنوز نتوانسته‌ایم به تعداد واقعی تماشاگران، بلیت بفروشیم و مثلاً مانند روز جمعه چهل هزار بلیت اضافه به فروش رفت و هنوز هر تماشاگری صندلی مشخصی ندارد. معلوم شد باید فشار خارجی باشد تا ما تحت نظم در آییم.

‌می‌توانیم از توحش دربیاییم

همانطور که سال گذشته در اثر تهدید کنفدراسیون فوتبال آسیا قبل از بازی دو تیم باشگاهی ایرانی و ژاپنی ورزشگاه آزادی در فاصله کوتاهی صندلی‌دار و سرویس‌های مختلف آن آماده و خلاصه مانند یک ورزشگاه اروپایی شد و تماشاگران نیز از ترس جریمه منظم شدند. معلوم می‌شود می‌توانیم از این توحش بیرون بیاییم. ولی نمی‌خواهیم جالب است که در چنین شرایطی برنامه ۹۰ شبکه سه هم که در اصلاح این امور نقش مؤثری است بنا به دستور تعطیل می‌شود.

فقط ۱۰ را گرفتند، باید حداقل ۲۰۰ نفر را می‌گرفتند

جالب است که پس از بازی فقط ۱۰ نفر بازداشت شدند در حالی که باید حداقل ۲۰۰ نفر بازداشت و مجازات شوند. غربی‌ها ذاتاً از شرقی‌ها وحشی‌ترند. این را تاریخ اروپا و آمریکا ثابت می‌کند. اما همین غربی‌ها به خاطر کنترل و مدیریتی که بر آن‌ها اعمال می‌شود در همه امور اعم از نحوه رانندگی و حضور در ورزشگاه‌ها و ... به نظم درآمده‌اند. اگر جریمه‌های سنگین و دقیق نمی‌بود آن‌ها از ما بدتر بودند. باید به تعداد کافی دوربین در ورزشگاه‌ها نصب شده باشد و اخلال‌گران و کسانی که اموال بیت‌المال را آسیب می‌زنند و یا فحاشی می‌کنند مثلاً تا سه سال از ورود به ورزشگاه محروم شوند.

برای عربستانی‌ها سوژه می‌سازیم که بگویند در ایران بازی نمی‌کنیم

این مستلزم آن است که هر کسی که وارد ورزشگاه می‌شود شناسایی و در جای مشخصی مستقر شود. طبعاً همکاری پلیس، وزارت اطلاعات، فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان ضروری است. درست نیست که واقعیت را کتمان کنیم و بگوییم همه تماشاگران خوبند، مگر عده‌ای نادر تماشاگر نما. باید با صراحت بگوییم افرادی که صندلی‌ها را می‌شکنند و نارنجک پرتاب می‌کنند و دشنام ناموسی می‌دهند همین نوجوانان و جوانان کوچه و بازار خودمان هستند که در اثر غفلت ما، تربیت انسانی و اسلامی پیدا نکرده‌اند، آن‌گاه در مقام اصلاح کار خود برآییم. این نوع رفتار‌ها در کشور ما در ورزشگاه‌ها باعث می‌شود کشور عربستان که حاضر نیست در ایران بازی کند توجیهی برای کار ناشایست خود پیدا کند.

کسی که فحش ناموسی داد باید همان جا ۸۰ ضربه شلاق بخورد

اکنون لازم است پلیس و مسئولان امنیتی به کمک دوربین‌ها تمام خاطیان را بازداشت کنند و کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال نیز بدون مجامله و چشم پوشی احکام عادلانه صادر کند و البته بعد از مدتی نیز در اثر فشار‌ها عقب نشینی نکند. مثلاً عده‌ای را تا مدتی از ورود به ورزشگاه‌ها محروم کند و افرادی که دشنام ناموسی داده‌اند در همان وسط استادیوم آزادی حد قذف یعنی ۸۰ ضربه شلاق درباره آن‌ها اجرا شود و البته خسارات مالی نیز باید از آن‌ها ستانده شود.

استیضاح وزیر؟

مجلس نیز باید این موضوع را بررسی و پیگیری کند. شاید جا داشته باشد که وزیر ورزش و جوانان استیضاح شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      برو گم شو تو که توی دویست سال قبل بسر می بری و دیدگاهات خیلی وحشتناکه

    • ارتش سرخ

      تزفحش نارحت شدید ؟! فحش باد هواست از هنجارشکنان که هوادار سپاهان انجام دادن میترسید اسمشو بیارید ؟! از مدیرعاملش گرفته تا اون گروه کثافت که باعث شدن جان پدری گرفته شود.....تا حمله به همه از دم چه مامور چه بچه چه بزرگ را رحم نکردن!!!!! اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید ! نمیخواید عدالت ورسیدگی شود حداقل حرفی که سوزش ...میاره بر زبون نیارید؟؟؟؟!پدر دو فرزند بوده و عدم اعتیادش هم به تائید پزشک قانونی رسید بخاطر خدا و نجات مردم حرف مفت نزنید!

    • ¤•¤ پاسارگاد ¤•¤

      به‌به... همیتو کم داشتیم ... یکلام از خان دایی عروس که اومده به مجلس خخخخخخخ

    • بدون نام

      راست میگه افرین

    • بدون نام

      شما که با کشور چرخوندنتون ما را سوژه دنیا کردید

    • بدون نام

      درست میگه بخاطر اینکه اگر با همدیگه مسکل و دعوا دارین چکار به خانواده همدیگه دارین و اون بنده خداها چه تقصیری دارن اگر مردین و شرف دارین، دعوا دارین بگیرین اینقدر همدیگه رو بزنین تا له بشین ولی پای خانواده رو به دعوا باز نکنین

    • بدون نام

      کو گوش شنوا؟؟؟؟؟؟؟؟...

    • بدون نام

      حرف حساب...

    • مگر خضر مبارک پی درآید

      تو هرکاری بجز کار خودش نظر میده،مملکت قانون داره کمیته اخلاق و انضباطی هستن که رسیدگی کنن شما به کار خودت برس،هرچند نمیرسی که اوضامون اینه

    • بدون نام

      البته میشه 80 میلیون نفرم اعدام کنن تا شما بهتر بخور بخور کنین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج