۸۵۷۷۷۸
۴ نظر
۵۰۰۸
۴ نظر
۵۰۰۸
پ

فکری: استقلال تعادل ندارد!

پیشکسوت باشگاه استقلال گفت: شفر، استقلال را عجول، عصبی، ناآرام و بی‌صبر کرده بود. همین موضوع باعث می‌شد توپ مقابل دروازه بی‌دقت زده شود.

خبرورزشی: محمود فکری معتقد است مدیران باشگاه باید درباره انتخاب فرهاد مجیدی برای هدایت تیم دقت کنند تا در مورد او مرتکب سرمایه‌سوزی نشود.

* استقلال باخت و بخت قهرمانی اش را از دست داد؟

البته هنوز چند درصد شانس قهرمانی هست که با اگر‌های زیادی همراه است. اگر بخواهیم واقع‌بینانه به ماجرا نگاه کنیم متوجه می‌شویم استقلال دیگر قهرمان نمی‌شود.

* ایراد فنی استقلال چه بود؟

خیلی وارد بحث فنی نمی‌شوم. البته ایراد‌هایی به این موضوع هست. اینکه شفر پس از هر بازی ارنج تیمش و پست بازیکنان را تغییر می‌داد یکی از مسائل مورد سؤال برای همه بود، اما بعد از بازی هر کارشناسی می‌تواند به تیم ایراد بگیرد و بگوید باید فلان بازیکن را در فلان بازی می‌داد یا نمی‌داد ولی الان وقت این حرف‌ها نیست.

* پس چه کمکی می‌توان به این تیم کرد؟

نکته، نداشتن آرامش نزد خود سرمربی بود. مهمترین ایراد او عصبی بودن و نداشتن آرامش در کنار تیم بود. مربی باید بتواند از بیرون تیمش را به موقع آرام کند و این آرامش را به کل تیم القا کند. باید خودش را کنترل کند و مانع برهم‌ریختگی تمرکز تیمش شود. نبود این شرایط استقلال را عجول، عصبی، ناآرام و بی‌صبر کرده بود. همین موضوع باعث می‌شد توپ مقابل دروازه بی‌دقت زده شود.

* این ایراد را جدا از مسائل فنی به شفر وارد می‌دانید؟

البته! روزی که من گفتم چرا پس از شکست دادن سپاهان جشن گرفتند همین مسائل را می‌دیدم که گفتم. تیمی که با یک برد این‌قدر شادی کند و با یک باخت تا حد تغییر کادر فنی بر هم بریزد تعادل ندارد. این همه از نبود آرامش در کادر فنی نشأت می‌گیرد. تیمی که حد وسط ندارد یک روز از این‌طرف بام می‌افتد یک روز از آن‌سوی بام. همیشه باید یک نفر باشد که در این روز‌ها تیم را جمع کند.

چه در شادی‌های بزرگ و چه در غم‌های سنگین. بسیاری از تیم‌های بزرگ را سراغ داریم که در خانه‌شان شکست سنگین خورده‌اند ولی سرمربی بزرگی داشته که تیم را مدیریت کرده است. یکی از دلایل شکست در شهرآورد هم همین بود. تیمی که به گواه کارشناسان از هر نظر در شهرآورد سرتر بود بعد از گل خوردن تعادل روحی اش را از دست داد. این‌ها همه از لب خط به تیم تزریق می‌شود.

* در بازی با پدیده، استقلال چطور بود؟

استقلال در مشهد می‌توانست پدیده را شکست بدهد. استقلال این‌قدر مهره خوب دارد که اگر هر بازیکنی را در هر پستی قرار می‌دادید باز هم از مهره‌های تیم پدیده سرتر بود. در نیمه دوم استقلال بار‌ها تا آستانه گلزنی رفت ولی کسی تمرکز لازم را نداشت تا ضربه آخر را درست بزند. اتفاقی که در شهرآورد هم لطمه اش را خوردیم و دو فرصت خوب برای عبور از پرسپولیس را از دست دادیم.

* در این شرایط نظرتان در مورد برکناری شفر و جانشینی موقت فرهاد مجیدی چیست؟

ممکن است فرهاد نتیجه هم بگیرد ولی باید این را در نظر بگیریم که با بدتر شدن اوضاع، ما درباره فرهاد مرتکب سرمایه‌سوزی می‌شویم. معتقدم برای فصل آینده هیئت‌مدیره باید با فکر، مشورت و دقت لازم تصمیم‌گیری کند تا نه تیم ضرر کند نه سرمایه‌های استقلال لطمه ببینند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      لیاقت نداره

    • بدون نام

      تو برو یواشکی گل بمال به صورتت

    • بدون نام

      تعادل نداره. لیاقت نداره. فرهنگ نداره.

    • بدون نام

      خودت هم تعادل نداشتی.گل به خودی هاتو یادت رفته.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج