۸۵۷۷۸۳
۶ نظر
۵۰۰۵
۶ نظر
۵۰۰۵
پ

پیشنهاد اختصاص سهمیه کنکور برای سیل‌زدگان

وزیر آموزش و پرورش گفت: بعید می‌دانم زمان کنکور تغییر کند اما پیشنهاد کردیم تا سهمیه‌ای خاص برای دانش‌آموزان کنکوری مناطق سیل‌زده، در شورای سنجش و پذیرش دانشجو تصویب شود.

خبرگزاری فارس: سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران درباره تعهد خیرین مدرسه‌ساز برای بازسازی و مرمت مدارس مناطق سیل‌زده اظهار کرد: مدارس آسیب‌دیده که تنها مرمت نیاز دارند تا ابتدای مهر امسال تعمیر شده و تجهیزات‌ آنها نوسازی می‌شود اما مدارس پرجمعیت و بزرگ را نمی‌توانیم تا مهر احداث کنیم و مجبوریم با روش‌های جایگزین، سال تحصیلی جدید را آغاز کنیم.

* مذاکره با وزارت علوم برای اختصاص سهمیه مناطق سیل‌زده در کنکور

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس درباره درخواست برخی دانش‌آموزان برای تعویق زمان کنکور، گفت: تعویق زمان کنکور در اختیار سازمان سنجش است و بعید می‌دانم که امکان پذیر باشد چون سال تحصیلی دانشگاه‌ها را با مشکل مواجه می‌کند.

وی ادامه داد: صحبت‌هایی را با وزارت علوم داشتیم تا سهمیه‌ای خاص برای دانش‌آموزان کنکوری در نظر بگیرند که ان‌شاءالله همین روزها شورای سنجش و پذیرش تشکیل می‌شود و باید ببینیم تصمیم چه خواهد شد.

بطحایی توضیح داد: این سهمیه مانند سهمیه دانش‌آموزان زلزله‌زده کرمانشاه است یعنی بتوانیم در برخی رشته‌ها سهمیه اضافه پیش‌بینی کنیم؛ البته این سهمیه قطعی نیست و شورای سنجش و پذیرش باید تصویب کند اما پیشنهاد کردیم.

* هیچ مدرسه‌ای بیمه نیست

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا مدارس سیل‌زده بیمه بودند؟»، افزود: هیچکدام از مدارس بیمه نیستند بلکه تنها دانش آموزان بیمه هستند و فضای ساختمانی بیمه نیست؛ هزینه بیمه زیاد است ولی به فکر هستیم که بتوانیم منابعی را تأمین کنیم که مدارس بیمه شوند.

* پرداخت تمام مطالبات فرهنگیان مناطق سیل‌زده

وزیر آموزش و پرورش درباره خبر خوش به فرهنگیان مناطق سیل‌زده درباره پرداخت معوقات و مطالبات آنها، گفت: این موضوع در دستور کار است و بناست که این کار اتفاق بیفتد و مطالبات و معوقات مربوط به فرهنگیان مناطق سیل زده را یکجا پرداخت کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امیر

      تا کی باید به این شیوه های مسخره و بی فایده ادامه بدیم . سیل زده و مصیبت دیده حمایت میخواد حمایتی که حقشه نه صدقه . حقش از منابع عظیم ایرانه نه چیز دیگه ای . سهمیه و بسته حمایتی و .... چیزی جز حقارت و سرخوردگی و ایجاد تفرقه نداره حقشون رو بهشون بدید

    • علی

      کنکور.که.همش.سهمه.ای..فقط.ده.درصد.مردم.سهمیه.ندارن.پس.خوندن.کنکور.همش.بیفایده

    • بدون نام

      آقای وزیر میخواهد بگوید من شما رادرک مکنم منعبد سیل زده ها نیازی به احداث تخریب ندارند از به بعد پس از تولد سهمیه شان آماده بلا فاصله وارد دانشگاه خواهند شد

    • کنکوری

      ایا مسولین محترم فکر میکنین یک پدر کارگر که همیشه زحمت میکشه تا بچه اش به یجای برسه شما با عث مشید اونم کارگر بشه یا سهمیه برا جانباز یا براخانواده شهید یا برا سیل زده یا برا زلزده یا

      پاسخ ها

      • کنکوری

        بقیش کجاست چرا چاپش نکردین

    • بدون نام

      ما تا ابد به شهدا مدیونیم شکی هم درش نیست ولی الان فرزندان شهدا پا سن هستن پس این چه سهمیه ای هست واقعا کنکور حق کشیه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج