۸۵۷۸۳۹
۳ نظر
۵۰۱۰
۳ نظر
۵۰۱۰
پ

سیلاب از آق‌قلا تا ۴ روز آینده تخلیه می‌شود

مدیرعامل آب منطقه‌ای گلستان گفت: با ایجاد شکاف‌های متعدد در جاده کمربندی، آب داخل شهر در حال حاضر با سرعت بیشتری خارج می‌شود و با توجه به ترمیم دایک حفاظتی و سیل‌بند یلمه خندان سیلاب در ۳ تا ۴ روز آب از شهر خارج می‌شود.

خبرگزاری تسنیم: علی نظری صبح امروز درباره آخرین وضعیت خروج سیلاب از شهر آق‌قلا اظهار داشت: با تلاش‌های انجام ورود آب به شهر کاهش یافته و خروج آب از بخش‌های شمالی شهر آق‌قلا نیز سرعت گرفته است.

وی افزود: با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی و احتمال وقوع سیلاب مجدد در روزهای ابتدایی اردیبهشت و طغیان گرگانرود، تلاش کردیم با اصلاح سازه‌های انحراف در آقدکش و قرنجیک وهمچنین اجرای کانال شمال آق‌قلا وتقویت دایک یلمه خندان ورود آب به شهر آق‌قلا را کاهش دهیم.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان یادآورشد: پیش‌بینی‌ها حاکی از این بود که حدود ۲۵ متر مکعب بر ثانیه از آب به خارج شهر آق قلا هدایت می‌شود و و با ظرفیت آب گذری ۱۱۰ مترمکعب بر ثانیه از رودخانه، امکان آب‌گیری شهر وجود خواهد داشت که با پارگی و تخریب دایک این اتفاق سریع‌تر رخ داد.

وی افزود: با ایجاد شکاف‌های متعدد در جاده کمربندی، آب داخل شهر در حال حاضر با سرعت بیشتری خارج می‌شود و با توجه به ترمیم دایک حفاظتی و سیل‌بند یلمه خندان سیلاب در ۳ تا ۴ روز آب از شهر خارج می‌شود.

نظری با بیان اینکه شرکت آب منطقه‌ای استان لایروبی وتعریض کانال انحراف آب شمال آق‌قلا را برای آب گذری بیشتر سیلاب به پایان رسانده است، گفت: نیروهای سپاه پاسداران که وظیفه تقویت دایک یلمه خندان را به عهده داشتند برای ترمیم این سیل‌بند تلاش بی‌وقفه‌ای داشتند.

وی خاطرنشان کرد: اجرای قطعی و نهایی سد آقدکش ۱۸۰ تا ۲۰۰ متر مکعب بر ثانیه آب رودخانه گرگانرود را در محل سد به سمت آق‌قلا (روستای سقرتپه) منحرف خواهد کرد و در سیلاب‌های حدود ۳۵۰ مترمکعب برثانیه در پایین دست سد وشمگیر دیگر هیچ گونه مشکلی برای آق‌قلا به وجود نخواهد آورد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سلام ازشهرسیل زده اق قلا هستم اقای علی نظری چرادربرابربازکردن دریچه هاسدها به کانال های اطراف وهدایت اب سدبه مراتع اطراف وجلوگیری ازفاجعه تلاش نکردید مناف هاشمی رفت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باعرض سلام دوباره چراسانسورمی کنید بودجه های تخصیص یافته برلی تعمیرولایروبی سدورودگرگان چی شد مسوولین سدجواب گوباشن چندهزارخانواده بخاطرسیل زندگیشون رفت مردم اق قلا این افرادبیکفایت روبخداسپردن

      • بدون نام

        اگرسدرودرست مدیریت میکردن این فاجعه ملی که شهری ۴۰ روز دراب بمونه رخ نمیداد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج