۸۵۷۸۶۷
۵۰۱۶
۵۰۱۶
پ

کاپولا: می‌گفتند «اینک آخرالزمان» ایده بدی است

فرانسیس فورد کاپولا در جشنواره ترایبکا به مناسبت چهل سالگی «اینک آخرالزمان» از مصائب ساخت فیلم گفت.

خبرگزاری صبا: فرانسیس فورد کاپولا در جشنواره ترایبکا به مناسبت چهل سالگی «اینک آخرالزمان» از مصائب ساخت فیلم گفت.

کاپولا: می‌گفتند «اینک آخرالزمان» ایده بدی است

به نقل از ورایتی، در جلسه گفتگوی روز یکشنبه ۲۸ آوریل در جشنواره ترایبکا، فرانسیس فورد کاپولا کارگردان بزرگ سینمای جهان و خالق شاهکار حماسی «پدرخوانده» روبروی استیون سودربرگ نشست تا در چهلمین سال ساخت «اینک آخرالزمان» درباره اتفاقات این فیلم صحبت کند.

این گفتگو با این جمله کاپولا آغاز شد: همه می گفتند ساخت این فیلم ایده بدی است. پیش از آن هیچ کس فیلمی درباره جنگ ویتنام نساخته بود (احتمالا منظور کاپولا چندین سال پیش از سال ساخت فیلم است) و کسی نمی توانست منابع مالی برای ساخت چنین فیلمی بدست بیاورد. کارگردان خودش باید این سرمایه را جور می کرد.

کاپولا در ادامه به تفاوت میان «اینک آخرالزمان» و «پدرخوانده» ها که پیش از آن ساخته بود اشاره کرد، او گفت: «پدرخوانده» خیلی فرمال و کلاسیک بود، در حالی که شیوه و سبک فیلم های من خیلی خیلی متفاوت بودند.

او افزود: بنابراین هیچ کسی نمی خواست «اینک آخرالزمان» ساخته شود، هیچ بازیگری هم نمی خواست با من به فیلیپین بیاید. در آن وضعیت خیلی گیج و سردرگم بودم. سرانجام قراردادی را که برای تضمین بودجه نیاز داشتیم با استفاده از پولی که از «پدرخوانده» ها کسب کرده بودم، بدست آوردم.

کارگردان «مکالمه» در ادامه از بودجه قرارداد با پارامونت گفت: بودجه ابتدایی که از پارامونت دریافت کردیم ۱۲ میلیون دلار بود در حالی که در نهایت بودجه فیلم به ۳۰ میلیون دلار رسید.

کاپولا همچنین به واکنش رسانه ها در نخستین نمایش فیلم در جشنواره کن سال ۱۹۷۹ اینگونه اشاره کرد: رسانه ها فیلم را «یک فاجعه» نامیدند. (فیلم البته جایزه نخل طلای کن را در آن سال از آن خود کرد.)

کاپولا از ترسش از بدهی های به بار آمده «اینک آخرالزمان» هم گفت: نمی توانید تصورش را هم بکنید، نرخ بهره در آنزمان ۲۶ درصد بود و من گمان می کنم حدود ۳۰ میلیون دلار بدهی داشتم، در آن زمان خیلی ترسیده بودم.

در ادامه این گفتگو کاپولا همچون گذشته به برخی از مصائب ساخت فیلم مانند حمله قلبی مارتین شین بازیگر نقش اصلی فیلم اشاره کرد.

در جای دیگری از این گفتگو سودربرگ از مشکلاتی که گفته می شد براندو سر فیلمبرداری فیلم ایجاد کرده بود گفت که با واکنش کاپولا مواجه شد. کاپولا اشاره کرد که این اطلاعات دروغ و جعلی است. کارگردان «پدرخوانده» در ادامه به تحسین مارلون براندو بازیگر نقش کلنل کورتز در فیلم «اینک آخرالزمان» پرداخت و گفت: براندو مرد فوق العاده ای بود. در طول زندگیم یک دوجین انسان فوق العاده و نابغه مانند کوروساوا و فلینی را دیده ام، اما براندو طبقه بندی خاص خودش را داشت. آنچه براندو درباره اش حرف می زد خیلی جذاب و دلفریب بود، چشم انداز و دورنمای او از زندگی بسیار تماشایی و دوست داشتنی بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج