۸۵۷۸۷۶
۶ نظر
۵۰۰۰
۶ نظر
۵۰۰۰
پ

نامجومطلق: شفر نباید مفسر جام جهانی می‌شد

مشکل استقلال از جایی شروع شد که شفربه عنوان مفسر جام جهانی ۲۰۱۸ با یکی از شبکه های تلویزیونی قرارداد بست. او به همین بهانه تهران را ترک کرد تا باشگاه یارگیری کند و تمرینات آماده سازی هم دیر آغاز شد.

ورزش سه: مجید نامجومطلق که یکی از اعضای کمیته فنی باشگاه استقلال در ابتدای فصل بود درباره شفر می گوید: شفر باید در تهران می بود و خودش یارگیری می کرد اما به عنوان مفسر با یکی از شبکه های تلویزیونی قرارداد بست و تهران را ترک کرد و در نتیجه باشگاه اقدام به یارگیری کرد. در ادامه تمرینات استقلال خیلی دیر شروع شد که در ابتدای فصل ضربات جبران ناپذیری به تیم زد.

دیدید که تیم در سوپرجام شرکت نکرد و در هفته های ابتدایی امتیازات حساسی را از دست داد. البته نقد اصلی به مدیریت باشگاه وارد است که باید سرمربی تیم را به درستی مدیریت می کرد و مانع از انجام این رفتارها از سوی سرمربی می شد. همان طور که اشاره کردم تیم در نیم فصل اول اصلا شرایط خوبی نداشت و جام حذفی را هم به راحتی از دست داد در حالی که جام حذفی راحت ترین راه برای رسیدن به لیگ قهرمانان آسیا است.

در نیم فصل دوم شرایط کمی تغییر کرد. بازیکنان خوبی به ترکیب تیم اضافه شدند و طبیعی بود تیم در دور برگشت بهتر نتیجه بگیرد. اما این نتیجه هیچ گاه تدوام نداشت. تیم در دو سه بازی خوب بود و در دو سه بازی بد. گاها هم روی خلاقیت های فردی به نتیجه می رسید که این تاکتیک تیمی را زیر سوال می برد.

خب بر این اساس برکناری شفر تصمیم منطقی و عقلانی بود به این خاطر که او انتظارات را برآورده نکرد. تیم علاوه بر از دست دادن جام حذفی در لیگ برتر هم شانس روشنی برای قهرمانی ندارد و درلیگ قهرمانان آسیا هم شرایط سختی برای صعود دارد.

مجید نامجومطلق که در برهه ای دستیار پرویز مظلومی در تیم استقلال بود در خصوص انتخاب فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی موقت تیم گفت: شاید در این برهه از زمان تغییر مربی بتواند در تیم شوک ایجاد کند و البته شاید هم نتیجه چیزی غیر از این باشد.

آنچه که مسلم است شفر باید می رفت و حالا انتخاب فرهاد مجیدی مثل تیغ دو لبه است. خب از این دست از اتفاقات در فوتبال حرفه ای رخ می دهد و نمونه اش را در هفته های اخیر در تیم الاهلی هم شاهد بودیم که منجر به این شد این تیم در برابر پرسپولیس نتیجه بگیرد. من با انتخاب فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی تیم استقلال موافق هستم و حتی بر این باورم اگر او در فرصتی که در اختیارش قرار گرفته خوب عمل کند حتی می تواند برای فصل آتی هم هدایت تیم را برعهده داشته باشد.

تا چنین اتفاقی می افتد ما می گوییم جوان است و کم تجربه! سوال من این است پس فرهاد مجیدی باید کجا تجربه کسب کند؟ به همین خاطر است که فوتبال ما همیشه در انحصار مربیان خاص است و تنها هر فصل جای آنها با هم تغییر می کند. اگر این طور باشد که هیچ گاه مربیان جوان نباید وارد گود شوند. سن مربیگری در فوتبال اروپا روز به روز در حال کاهش است و این به خاطر میدان دادن به مربیان جوان است.

البته در فوتبال ما هم بودند مدیران عاملی که به مربیان جوان بهاء دادند و این اقدام درستشان منجر به ظهور مربیان جوان و کارآمدی چون یحیی گل محمدی شده است. ما باز هم باید به مربیان جوان بهاء دهیم. در گذشته این اتفاق به دفعات رخ می داد. آنهایی که امروز مربیان باتجربه فوتبال کشور هستند در دوران جوانی صاحب تیم می شدند که اگر این اتفاق صورت نمی گرفت امروز از آنها به عنوان مربی باتجربه یاد نمی کردیم.

من این اتفاق را در استقلال به فال نیک می گیرم و امیدوارم فرهاد در کارش موفق باشد تا یک مربی جوان به فوتبال ما اضافه شود و فوتبال ما از انحصار چند مربی خاص خارج شود. دلیل بهاء دادن به مربیان جوان در فوتبال اروپا این است که بر این عقیده اند مربی جوان با توجه به شرایط سنی دارای ایده های نو است و برای القای تفکرات خود دست به تکاپو می زند.

مربی سابق استقلال در پایان بار دیگر به مدیریت باشگاه نقدی وارد کرد و گفت: شفر درست مدیریت نشد و تعجب من از نوع قراردادی است که با او بسته شده است. باشگاه می بایست برای تمدید قرارداد وی در فصل آینده شرط می گذاشت. به طور مثال اینکه تیم را در فصل جاری در یکی از دو جام قهرمان کند. اکنون شفر همه جام ها را از دست داده اما برای فصل آینده هم با تیم قرارداد دارد و اگر باشگاه با او توافق نکند باید ۱ میلیون ۲۰۰ هزار دلار به او بدهد که این پول کمی نیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پس سوپر جام واق واق میکرد خودش قرارداد و مفسر بوده اقا !؟ عجب مارمولکیه این دست چرچیل رو از پشت بسته

    • بدون نام

      اقای نامجو مطلق دیگه وقتی کسی ازاسب مسابقه افتاد دنبالش حرف و حدیث درست نمیکنن شفر درمرز ایران جهت مربیگری نیایستاده بود حالا بارفتنش همه کارشناس شدند حرمت ایران را باید نگه داشت فرهنگ ما مهمان نوازیه نه اذیت وازار مهمان .اقا مربی بدی بود بازبون خوب راهی کشورشان کنید

      پاسخ ها

      • kardook

        راست میگه دیگه کیسه ها رو لو نده ؛واسه کل ایران روشن بود منتها یه کیسه اعتراف کنه یه چیز دیگس
        فرار به ترکیه

    • kardook

      رسما دارن اعتراف میکنند که سوپرجامو فرار کردن ترکیه

    • اوسیراک

      چرندیات این جماعت بدرد نخور اسدقلالی تمامی نداره

    • بدون نام

      لنگیا شما که ابروی نه تنها فوتبال کل ایران و بردید،یادتون رقته با ژزه چکار کردید!؟؟؟یادتون رفته قضیه طارمی،یادتون رفته اون همه پول بیت المال!؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج