جاباما
۸۵۷۹۶۰
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

شاید فیلم «خانه پدری» از توقیف در بیاید

کیانوش عیاری معتقدست با ابلاغ نظام درجه بندی فیلم های سینمایی حال سازمان سینمایی می تواند دوباره پرونده «خانه پدری» را بررسی کند تا این فیلم از توقیف درآید.

خبرگزاری صبا: کیانوش عیاری معتقدست با ابلاغ نظام درجه بندی فیلم های سینمایی حال سازمان سینمایی می تواند دوباره پرونده «خانه پدری» را بررسی کند تا این فیلم از توقیف درآید.

شاید فیلم «خانه پدری» از توقیف در بیاید

در پی ابلاغ دستورالعمل نظام درجه بندی فیلم های سینمایی توسط سازمان سینمایی حال انتظار می رود تکلیف فیلمی مانند «خانه پدری» که سال هاست به دلیل یک صحنه امکان نمایش ندارد و توقیف شده است، مشخص شود.

درباره این موضوع با کیانوش عیاری کارگردان «خانه پدری» گفتگوی کوتاهی داشتیم که وی با مثبت ارزیابی کردن اجرای نظام درجه بندی فیلم های سینمایی بیان کرد: طرح به قاعده ای است و من هم از آن استقبال می کنم.

وی در پایان با اشاره به اینکه با ابلاغ این نظام نامه حال می توان بار دیگر درباره «خانه پدری» تصمیم گیری کرد، گفت: من به زودی از سازمان سینمایی مطالبه خواهم کرد که موضوع «خانه پدری» را طبق این نظام نامه مورد بررسی مجدد قرار دهند.

به گزارش صبا، در بخش ابتدایی این فیلم صحنه قتلی وجود دارد که سازمان سینمایی معتقدست یا باید این صحنه حذف شود و یا باید اکران محدود داشته باشد؛ مساله که کیانوش عیاری با آن موافق نیست و از گذشته اعلام کرده بود این فیلم می تواند با درجه بندی سنی در همه سینماها اکران شود. حال باید دید ظبق نظام نامه جدید، تصمیم سازمان سینمایی درباره این فیلم چه خواهد بود.

در نظام نامه سازمان سینمایی که از ۱۰ اردیبهشت ماه لازم الاجراست آمده است:

درجه بندی سنی فیلم ها به شرح زیر است:

گروه ۹+ : این فیلم دارای الفاظ یا صحنه های نامناسب برای کودکان است و تماشای آن برای کودکان زیر ۹ سال توصیه نمی شود.

گروه ۱۲+ : این فیلم دارای صحنه های نسبتا خشونت آمیز یا دلهره آور یا استعمال دخانیات و یا الفاظ نامناسب است و تماشای آن برای افراد زیر ۱۲سال توصیه نمی شود.

گروه ۱۵+ : این فیلم دارای صحنه های خشونت آمیز، ترسناک یا استعمال مواد مخدر یا روابط خلاف عرف جامعه و یا زبان تند و نامناسب است و تماشای آن برای افراد زیر ۱۵سال توصیه نمی شود.

گروه ۱۸+ : این فیلم دارای صحنه های افراطی از خشونت یا صحنه های استعمال مواد مخدر یا صحنه هایی تداعی کننده روابط زناشویی و یا الفاط و حرکات نامناسب است و تماشای آن برای افراد زیر ۱۸سال ممنوع است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج