جاباما
۸۵۷۹۶۷
۱۲ نظر
۵۱۴۳
۱۲ نظر
۵۱۴۳
پ

۱۰ فرهنگ غذایی عجیب از سراسر جهان

عادات غذایی متفاوت حتی در بین شهر‌های مختلف کشور ما نیز وجود دارد و در سفر‌های داخلی هم می‌توانید شکلی از تفاوت فرهنگی را تجربه کنید. اما این سفر‌های بین‌المللی است که می‌تواند نگاه شما را به آداب و رسوم مصرف مواد غذایی تغییر دهد.

برترین ها - سهیل بالینی: سفر کردن یکی از جذاب‌ترین تجربه‌های زندگی انسان است. در سفر می‌توانیم با فرهنگ و رسوم شهرها، قوم‌ها و کشور‌های مختلف آشنا شویم. رسومی که اغلب با عادات غذایی خاصی همراه است که ممکن است برای ما بسیار عجیب به نظر برسد.

عادات غذایی متفاوت حتی در بین شهر‌های مختلف کشور ما نیز وجود دارد و در سفر‌های داخلی هم می‌توانید شکلی از تفاوت فرهنگی را تجربه کنید. اما این سفر‌های بین‌المللی است که می‌تواند نگاه شما را به آداب و رسوم مصرف مواد غذایی تغییر دهد. در این مقاله با ما همراه باشید تا با عادات عجیب غذایی از سراسر دنیا آشنا شوید.

غذای مردگان در اندونزی

۱۰ فرهنگ غذایی عجیب از سراسر جهان

در منطقه Sulawesi در کشور اندونزی، با درگذشت یکی از اعضای ارشد و محبوب خانواده، جسد وی تا هفته‌ها در کنار خانواده باقی می‌ماند. با این جسد درست مثل یک انسان زنده برخورد می‌شود و حتی روزانه چهار وعده غذایی نیز برای او روی میز قرار داده می‌شود. اعضای خانواده در این چند هفته به شکلی رفتار می‌کنند که انگار اتفاقی خاص رخ نداده و این جسد هیچ تفاوتی با گذشته ندارد.

در این رسم باید سه وعده غذایی اصلی صبحانه، نهار و شام و علاوه بر آن چای بعدازظهر، مقابل جسد قرار بگیرد. با بررسی‌های تاریخی مشخص‌شده که این عادت عجیب از قرن نهم میلادی در این منطقه از اندونزی به رسمی عجیب و غیربهداشتی تبدیل شده است.

نوشیدن خون گاو در کنیا

۱۰ فرهنگ غذایی عجیب از سراسر جهان

یکی از رسوم عجیب قبیله ماسای در کشور کنیا، مصرف خون گاو به‌عنوان یک نوشیدنی سودمند است. اعضای این قبیله باور دارند که با نوشیدن خون گاو، اشخاص ضعیف و زن‌های حامله، انرژی زیادی دریافت خواهند کرد. این رسم البته ریشه در تاریخ این قبیله دارد. در گذشته برای سفر‌های طولانی، غذای زیادی در اختیار مردم قبیله ماسای نبود و اعضای این قبیله مجبور بودند راهی را برای زنده ماندن پیدا کنند. ازاین‌رو مصرف خون گاو زنده به همراه شیر گاو، به یک راه متفاوت برای زنده ماندن تبدیل شد. این رسم تا دوران فعلی نیز ادامه دارد و حتی به توریست‌ها هم تعارف می‌شود.

رسم عجیب کریسمس در ژاپن

۱۰ فرهنگ غذایی عجیب از سراسر جهان

با ورود ژاپن به فرهنگ جهانی، کریسمس هم به یک رسم و جشن جدید در این کشور تبدیل شد. در واقع تنها ۴۰ سال از ورود جشن سال نو مسیحیان به کشور ژاپن می‌گذرد. با این تغییر فرهنگی، رستوران کی‌اف‌سی که از یکی مشهورترین رستوران‌های زنجیره‌ای جهان به‌حساب می‌آید، تصمیم گرفت تا یک شکل غذایی جدید را در این کشور راه‌اندازی کند. این‌روز‌ها باید از هفته‌ها پیش از کریسمس، غذای کی‌اف‌سی خود را سفارش دهید، زیرا بیش از سه و نیم میلیون سفارش غذا از این رستوران در کریسمس انجام می‌شود. موضوعی که باعث شده مصرف غذای سوخاری رستوران کی‌اف‌سی، به یک رسم جدید و لوکس در کشور ژاپن تبدیل شود.

مسابقه پنیر در انگلیس

۱۰ فرهنگ غذایی عجیب از سراسر جهان

بریتانیایی‌ها عاشق پنیر هستند. این علاقه عجیب باعث شده تا مصرف پنیر و رسوم مرتبط با آن، به بخش مهمی از فرهنگ و تاریخ این کشور تبدیل شود. در یکی از رسوم عجیب غذایی در کشور انگلیس، چرخی پنیری به وزن سه و نیم کیلوگرم از بالای تپه Cooper به پایین پرت می‌شود و صاحب چرخ نیز باید به همراه این پنیر به خط پایان برسد. درصورتی‌که در زمان ورود به خط پایان، شما و پنیر هردو سالم باشید، می‌توانید پنیر را با خود به خانه ببرید. این رسم شاد با جشن و پای‌کوبی زیاد، به یکی از پربیننده‌ترین و توریستی‌ترین جشن‌های کشور انگلیس تبدیل شده است.

قارچ‌های در سیبری

۱۰ فرهنگ غذایی عجیب از سراسر جهان

فضای سرد و یخ‌زده شمال شرقی روسیه را در نظر بگیرید تا متوجه شوید در چنین موقعیتی ممکن است تفریح انسان‌ها با آنچه ما با آن آشنا هستیم، متفاوت باشد. مردم قبیله کوریاک که از مشهورترین قبیله‌های سیبری هستند، رسمی عجیب در مصرف قارچ‌های سمی و توهم‌زا دارند. در این رسم ابتدا حجم زیادی قارچ مصرف می‌شود و بعد از آن تمامی افراد قبیله به خواب بعدازظهر می‌روند. همزمان با بیدار شدن اشخاص، رقص و پای‌کوبی آغاز می‌شود و برای ساعت‌ها ادامه دارد. در انتهای جشن هر فرد باید مقداری از ادرار خود را بنوشد تا پایان جشن برای او اعلام شود.

فستیوال گیاه و تیغ در تایلند

۱۰ فرهنگ غذایی عجیب از سراسر جهان

تایلند یکی از عجیب‌ترین و متفاوت‌ترین کشور‌ها و فرهنگ‌های جهان به حساب می‌آید. در یکی از رسوم این کشور که در عید ماه نهم از تقویم چینی آغاز می‌شود، به مدت ۹ روز و برای گرامیداشت ۹ خدای فرمانروا، یک جشن عجیب از مصرف مواد غذایی گیاهی برگزار می‌شود. در این جشن زنان به رقص و پای‌کوبی می‌پردازند و مردان تیغ، شمشیر و دیگر وسایل عجیب را از بدن و صورت خود عبور می‌دهند. حتی مراسم پوست‌کنی هم به این جشن متفاوت اضافه شده است. در نظر داشته باشید که تمامی این اعمال خشونت‌آمیز، بدون مصرف مسکن و آنتی‌بیوتیک انجام می‌شود و بسیاری از افراد با مشکلات جسمانی زیادی روبرو می‌شوند.

فستیوال ماهی ساردین در انگلیس

۱۰ فرهنگ غذایی عجیب از سراسر جهان

شاید تا اینجا فکر کنید که بازی با پنیر عجیب‌ترین فستیوال غذایی کشور انگلستان است، اما باید به شما اطلاع دهیم که فستیوال شکار ماهی ساردین، از بازی و دویدن به دنبال پنیر هم عجیب‌تر است. در این فستیوال که در منطقه سوربیتون برگزار می‌شود، مردم در مرکز شهر جمع می‌شوند و تعدادی ماهیگیر را تا رودخانه تعقیب می‌کنند. ماهیگیر‌ها مجبور هستند تا به داخل رودخانه بروند و هرچقدر می‌توانند، ماهی ساردین شکار کنند. مشکل بزرگ و عجیب این فستیوال این است که هیچ ماهی ساردینی در رودخانه Thames وجود ندارد. بعد از شکار ناموفق ماهی‌ها، ماهیگیر‌ها به شهر برمی‌گردند و در جشنی شاد و پر از موسیقی شرکت می‌کنند.

پخت ماهی سمی در ژاپن

۱۰ فرهنگ غذایی عجیب از سراسر جهان

یک ماهی بسیار عجیب و سمی به نام پافرفیش در کشور ژاپن وجود دارد که یکی از خطرناک‌ترین مواد غذایی جهان به‌حساب می‌آید. سرآشپز‌های ژاپنی سال‌ها باید آموزش ببینند تا بتوانند این ماهی را به شکل صحیح آماده طبخ و مصرف بکنند. در این روش ماهی باید با مواد خاصی آماده شود تا سم موجود در آن به حدی کاهش بیابد که جان مصرف‌کننده به خطر نیفتد. البته میزان سم نباید به‌طور کامل حذف شود، زیرا احساس سوزش در زبان، یکی از رسوم اصلی مصرف این ماهی در کشور ژاپن به‌حساب می‌آید. در طول سال‌های گذشته، اشخاص زیادی جان خود را به خاطر مصرف ماهی پافرفیش ازدست‌داده‌اند.

آروغ زدن در مصر

۱۰ فرهنگ غذایی عجیب از سراسر جهان

آروغ زدن در فرهنگ بسیاری از مردم جهان، یک رفتار زشت و زننده به‌حساب می‌آید. بااین‌حال اگر روزی گذر شما به کشور مصر افتاد و مهمان یک خانواده مصری شدید، سعی کنید بعد از مصرف غذا تا جایی که می‌توانید آروغ بزنید. آروغ زدن در مصر به معنی تشکر شما از غذای بسیار خوشمزه سرو شده توسط میزبان است. با این کار شما به میزبان مصری خود خواهید گفت که از آشپزی او راضی هستید.

تمام کردن غذا در چین

۱۰ فرهنگ غذایی عجیب از سراسر جهان

در فرهنگ مردم چین، خالی کردن ظرف غذا به معنی بی‌احترامی به تمامی خانواده میزبان است. در این فرهنگ عجیب غذایی، مهمان باید مقداری از هر غذای سرو شده را در ته ظرف باقی بگذارد. با این کار مهمان به میزبان اعلام می‌کند که غذای سرو شده به میزان کافی بوده و دیگر نیازی به سرو غذای جدید نیست. در صورت عدم رعایت این قانون در یک مهمانی چینی، خانواده میزبان دچار شرم خواهد شد و از مهمان معذرت‌خواهی خواهد کرد.

برعکس کردن ماهی در چین

۱۰ فرهنگ غذایی عجیب از سراسر جهان

چین کشوری است با آداب و فرهنگ متفاوت و چندان عجیب نیست که رسوم این کشور، با فرهنگ ما ایرانیان تفاوت داشته باشد. در کشور چین نوع مصرف مواد غذایی، با شکارچی و آشپز ارتباط مستقیم دارد. این ارتباط به حدی است که مردم چین باور دارند اگر در زمان مصرف ماهی، شما ماهی را با چنگال خود برعکس کنید تا از روی دیگر ماهی استفاده کنید، جان شکارچی و ماهیگیر به خطر می‌افتد. چینی‌ها باور دارند که با این کار، قایق ماهیگیر برعکس خواهد شد. پس از اگر روزی مهمان یک خانواده چینی بودید، به نحوه مصرف مواد غذایی دقت زیادی داشته باشید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چینی ها بوی گند میدن، هم آدماشون هم غذاهاشون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من تو قشم رفتم بازار چینی ها، از بوی اون محوطه و فروشنده ها نزدیک بود بالا بیارم

      • بدون نام

        بیشتر از یه میلیارد نفر آدم همگی بوی بد میدن؟! :/

      • بدون نام

        برادر من هم میگفت باور نمیکردم البته بخاطر این هست که عرق بدنشون به خوبی خارج نمیشه

      • بدون نام

        بخاطر ادوبع هایی هست که مصرف میکنند

    • بدون نام

      اون مرده های بیچاره بو افتادن که همگی ماسک زدن :|

    • علیرضا ناصری

      نترسید ناراحت نباشید خیالت راحت یک ماه دیگه با این مسئولا و گرانه و کشور ایران ملخ میخوریم مبارک

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مگه کسی‌ ناراحت یا نگران بود بعدشم همین الانشم ملخ میخورن پس جو بیخودی ندید جان هرکی دوس دارید

    • بدون نام

      فقط اون پنیره

    • بدون نام

      وای فقط اون قبیلهه که قارچ میخورن تا ظهر میخوابن دسته جمعی :)))))

    • آرش

      تو مصر نمیشه به عنوان تشکر از غذا به جای آروغ چیز دیگه بزنیم :)

    • قاتل گارسون

      فقط خون گاو

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج