جاباما
۸۵۸۰۳۶
۳۴ نظر
۵۰۰۳
۳۴ نظر
۵۰۰۳
پ

آزمون: فحش‌ها را فقط هواداران یک تیم دادند

مهاجم ایرانی تیم زنیت درباره شرایط خود در این تیم و حضور در فصل آینده لیگ قهرمانان و بازی برای تیم ملی به صحبت پرداخت و تاکید کرد که سال سختی را سپری کرده است.

ایسنا: به نقل از raw TV، سردار آزمون توانسته است در زنیت روسیه عملکرد خوبی داشته باشد. او در تیم ملی ایران نیز یک ستاره بود و توانست خود را مطرح کند. در جام ملت‌ها نیز ایران مدعی قهرمانی بود که البته به این هدف نرسید.

سردار آزمون در ابتدا در پاسخ به مجری که او را مسی ایران نامید عنوان کرد زلاتان ایبراهیموویچ را ترجیح می‌دهد.

* از زمانی که به زنیت آمدی توانسته‌ای که بیشتر از روبین کازان گلزنی کنی. دلیل این موفقیت چیست؟

وقتی در فوتبال گل می‌زنید، شما مزد زحماتتان را می‌گیرید و این بهترین حس در فوتبال است. می‌توانید خیلی چیزها را یاد بگیرید چه نقطه ضعف و چه نقطه قوت. تیم با تیم خیلی فرق می‌کند. زنیت می‌توانم بگویم که فوتبال هجومی بازی می‌کند و مهاجم‌ها به چشم می‌آیند و سرگئی سماک نیز خیلی به ما کمک می‌کند تا گل بزنیم و پاس گل بزنیم و تیم هم خیلی هجومی بازی می‌کند و اینها همه کمک کرده است.

* شما از تیم‌هایی در انگلیس، اسپانیا و ایتالیا پیشنهاد داشتید چرا زنیت را انتخاب کردید؟ انتظار داشتید در همان ماه نخست تبدیل به بهترین بازیکن لیگ شوید؟

برای یک بازیکن خیلی سخت است که مدام درباره‌اش حرف بزنند. اینکه سردار از انگلیس و اسپانیا چه به دروغ و چه به راست پیشنهاد دارد. این به نظرم حریم خصوصی آدم است. اینکه این حرف‌ها و پیشنهادات را می‌نویسند آدم را اذیت می‌کند چون حریم شخصی افراد است. درباره بهترین بازیکن شدن هم باید بگویم که همه حتی بازیکنان نیمکت نشین به من کمک می‌کنند و این حس خیلی خوبی است و این جایزه را به تمام اعضای باشگاه تقدیم می‌کنم.

آزمون: فحش‌ها را فقط هواداران یک تیم دادند

* بگذارید فقط درباره لیگ روسیه صحبت نکنیم ولی امیدوارم به قهرمانی برسید. چیزی که مشخص است شما فصل بعد در لیگ قهرمانان اروپا بازی خواهید کرد. بازگشت به لیگ قهرمانان برای تو که قبلاً هم در آن گلزنی کردی فکر کنم جالب باشد این‌طور نیست؟

صد درصد همینطور است. لیگ قهرمانان بهترین رقابت باشگاهی در جهان است. حتی رونالدو، او هم وقتی برنده می‌شود خیلی خوشحال می‌شود. امیدوارم باز هم در لیگ قهرمانان بازی کنم و خودم را نشان دهم.

گلزنی به بایرن مونیخ با پیراهن روستوف چه حسی داشت برای تو که بازیکن جوانی بودی؟

احساس خیلی خوبی بود ولی من وقتی زیر نظر قربان بردیف بودم وقتی در گل یا لیگ قهرمانان گلزنی می‌کردم نباید مغرور می‌شدم. اگر مغرور می‌شدم نمی‌توانستم به راهم ادامه دهم. خیلی احساس خوشحالی زیاد نکردم چون فوتبال همین است. یک روز به بهترین تیم و یک روز هم به بدترین تیم گل می‌زنید و این مزد زحمات تیم بوده است.

فصل آینده که به لیگ قهرمانان برمی‌گردی دوست داری به کدام تیم گل بزنی؟

هر تیمی که باشد و بتوانم گل بزنم خیلی با احساس‌تر از جاهای دیگر است. چون خاطره فوتبالی خوبم می‌شود که می‌توانم به فرزندانم بگویم.

شاید به رئال مادرید و مدافع آن سرخیو راموس فکر می‌کنید؟ درست است؟

هر چه خدا بخواهد من تمام تلاشم را می‌کنم. وقتی با تیم بزرگ بازی می‌کنید خود به خود انگیزه بالایی برای گلزنی و درخشش پیدا می‌کنید. چون به کل دنیا می‌خواهید خودتان را نشان دهید.

امسال سال سختی داشتی. ابتدا جام جهانی و سپس شروع لیگ روسیه و در ادامه جام ملت‌ها و آن شکست دردآور برابر ژاپن و سپس بازگشت به لیگ روسیه و شروع کردن به گلزنی. از نظر فیزیکی خسته نشدی؟

درست است. امسال واقعاً برای من سخت بود. یک بازیکن وقتی ۵ یا ۶ ماه در شرایط سخت بازی می‌کند، به یک ریکاوری قوی نیاز دارد. لیگ اروپا و لیگ هم بود و بازی‌ها خیلی فشرده بودند. وقتی هم به تیم جدیدی می‌آیید با آن مبلغ قرارداد می‌خواهید خودتان را به باشگاه و هواداران نشان دهید و خودتان را ثابت کنید. الان به تنها چیزی که فکر می‌کنم قهرمانی با زنیت است.

شما جام جهانی را خوب شروع کردید و نزدیک بود که برابر اسپانیا هم نتیجه بگیرید و به دور بعد بروید. با آن همه هوادار که برای حمایت ایران به اینجا آمدند فکر می‌کنید مشکل کجا بود؟

ما خیلی بازی‌های دوستانه کمی داشتیم و واقعاً بازی‌های دوستانه با تیم‌های ضعیفی داشتیم. مثلاً با تیم‌های درجه دو آسیا یا نه چندان قوی بازی می‌کردیم. وقتی به تورنمنتی مثل جام جهانی می‌روید باید با تیم‌های قدرتمندی بازی کنید. مثل کره و ژاپن. این اعتماد به نفس شما را بالا می‌برد و اردوهای خوبی را به خاطر مشکلات اقتصادی و تحریم بودن کشور تجربه نکردیم. می‌توانستیم درک کنیم که این تورنمنت سخت‌ترین تورنمنت عمرمان بود چون با تیم‌های قدری بازی داشتیم و فکر می‌کنم دلیل اصلی که به هدفمان نرسیدیم اردوهای خوبی بود که نداشتیم.

بعد از جام جهانی شما تصمیم به خداحافظی از تیم ملی گرفتید و خیلی‌ها از ایران به من پیام دادند و گفتند سردار را دوست دارند و برای شما کلیپ ساختند. عده‌ای بعد از جام جهانی گفتند سردار ضعیف است. چه نظری دارید؟

من هیچوقت نمی‌بازم. اینکه هواداران فکر کردند من به خاطر آنها خداحافظی کردم کاملاً اشتباه است. ما دو نوع هوادار داریم. یکی که قدرت را بداند و یکی هم که نداند. من باید درک کنم که یک روز باید از من انتقاد شود و یک روز هم من را بالا ببرند. من الان ۲۴ سال سن دارم و الان جزو ۵ گلزن برتر تاریخ تیم ملی ایران هستم. اینکه فحاشی می‌کنند به خانواده آدم ناراحت کننده است.

من می‌دانم پشت این ماجراها چیست. تمام فحش‌هایی که در اینستاگرام بودند، هوادار یک تیم بودند چون پدر من از آن تیم انتقاد کرده بود. هیچ پدری دوست ندارد که پسرش الکی مورد انتقاد قرار بگیرد و او جواب می‌دهد. من پدرم را درک می‌کنم و دستش درد نکند که من را حمایت کرد.

خوشحالم در جام ملت‌ها خودم را نشان دادم و گلزنی کردم. در جام جهانی ۲۴ ساعت دیگر بازی می‌کردیم نمی‌توانستم گل بزنم چون تیم خیلی دفاعی بازی می‌کرد. ما مجبور بودیم دفاعی بازی کنیم. من تنها بودم در برابر بهترین مدافعان دنیا. اینستاگرام در ایران بد جا افتاده است و نمی‌دانیم چطور باید استفاده کنیم و هواداران فحش می‌دهند و باید درک کنیم.

من مردانه باید زندگی کنم و پشت سر این و آن فحش نمی‌دهم. باید بدانم برای خانواده‌ام در این دنیا چه کار کردم. اگر حال پدر و مادر من خوب باشد من به کسی باج نمی‌دهم که الکی به من حرف بزنند.

نظرت درباره رفتن از کی‌روش چه بود. شما در اینستاگرام نشان دادید که ناراحت هستید.

بله ۱۰۰ درصد. او نسل جوانی در تیم ملی ایران راه انداخت. من، جهانبخش، میلاد محمدی، بیرانوند، سعید عزت اللهی، پورعلی گنجی و مهدی طارمی و خیلی‌های دیگر به تیم ملی آمد و نسل جدیدی راه افتاد و این خدمت بزرگی بود که برای تیم ملی ایران انجام داد. مربی‌های قبلی این‌طور نبودند واقعاً. امیدوارم او در کلمبیا بهترین نتیجه را بگیرد. مردم ایران او را دوست دارند.

شما در جام ملت‌ها به عنوان مدعی قهرمانی وارد شدید ولی در نیمه نهایی برابر ژاپن شکست خوردید. الان اوضاع در تیم ملی چطور است. هدف جدیدی را دنبال می‌کنید یا هنوز ناراحت و غمگین هستید؟

در تیم ملی بازیکنان حرفه‌ای زیاد داریم. یکی هست مثل اولیور کان که وقتی شکست می‌خورد ناراحت نیست چون تمام تلاشش را کرده است و به بازی بعدی فکر کرده است. ما هم خیلی از باخت به ژاپن ناراحت شدیم. صد درصد در بازی‌های آینده با قدرت بیشتری می‌آییم تا هواداران واقعی ایران را خوشحال کنیم.

اخیراً به گلستان سفر کردید و به مردم سیل زده آنجا کمک کردید. چطور بود به آنجا رفتید و در ادامه برگشتید و شروع به بازی برای تیمتان کردید؟

وقتی من آمدم، فردایش سیل آمد و خیلی از هموطنان خانه‌ها را از دست دادند و خیلی‌ها شهید شدند در این راه و زندگی‌شان را باختند و وظیفه من بودم به مردم خصوصاً ترکمن صحرا کمک کنم. همیشه هر کاری برایشان می‌کنند چون در قلب من هستند. اینجا که آمدم دو روز نتوانستم تمرین کنم ولی رفته رفته به خودم آمدم.

از مربی تیمتان سوال کردم که سردار الان از این وضعیت برگشته است حواسش به بازی است او گفت همیشه حواس سردار به بازی است و شما دو گل به ثمر رساندید و گلتان را به سیل زده‌ها تقدیم کردید.

بله خودم خیلی دوست داشتم که گل بزنم و گل اولم را تقدیم کردم به مردم گلستان و گل دوم به آن کسی که در زندگی شخصی ام است تقدیم کردم چون قول داده بودم. من بازیکن حرفه‌ای هستم و باید در فوتبال خوب ظاهر شوم و نان حلالم را به خانه ببرم.

شما می‌دانید ولی خیلی‌ها نمی‌دانند در ایران ۴۰ - ۵۰ میلیون نفر فوتبال می‌بینند و تیم‌هایشان را حمایت می‌کنند. آیا مدیریت این محبوبیت دشوار نیست چون همه در ایران شما را می‌شناسند.

ایرانی‌ها خیلی فوتبال دوست دارند و درست است در جام جهانی فحش دادند ولی فقط در اینستاگرام است و خیلی به من لطف دارد. آدم‌ها شعور فوتبالی زیادی در ایران دارند و خیلی لطف دارند.

مجسمه‌ای از علی دایی در ایران نیست و شاید روزی برای شما ساخته شود. نظرت چیست؟

متأسفانه ناراحت کننده است چون بهترین گلزن دنیا است و هنوز کسی رکوردش را نزده است ولی برایش کاری نکردند. وقتی برای او نکردند نمی‌خواهم برای من بکنند چون سطح او از من بالاتر بوده است. در خارجی‌ها زلاتان و در ایرانی‌ها دایی الگوهای من بودند. من جنگیدن دایی را خیلی دوست دارم.

فکر می‌کنید کسی بتواند رکورد او را بشکند؟ مثلاً شما به آن برسید؟

خیلی زیاد گل زده است (با خنده)، ۱۰۹ گل واقعاً زیاد زده است و حقش بوده است چون سختی و زحمت زیاد کشیده است و خدا بهش داده است.

چه تیمی قهرمان لیگ قهرمانان می‌شود؟

به خاطر شما (مجری) که طرفدار لیورپول هستید می‌گویم لیورپول. از وقتی که آن پست را گذاشتم و با کلوپ عکس گرفتم اوضاع تیم خیلی دگرگون شد و تیم خیلی خوب شد. فکر می‌کنم لیورپول قهرمان لیگ برتر نیز شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نوش جون خودتو اون ارباب دلال موزامبیکیت

    • مصطفی

      شما فقط برو فاز بگیر . کیروش هم اگه آدم بود و با پرسپولیسی ها دشمنی نمیکرد فحش نمیخورد

    • بی نام

      همه اش تقصیر بابات بود

    • بدون نام

      تیم علی عبده خخخخخخ

    • saeidka

      من خودم اینقدر از تو و کی روش دلال بدم میاد که از ترامپ بدم نمیاد
      پسره مغرور فک کرده رونالدوئه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اوه.خدای من. اگه سردا.بشتوه خودکشی میکنه

    • بدون نام

      فحشو میندازن روزمین ،،صاحبش برمیداره،،حتما لایق فحش هستی وبودی

    • بدون نام

      تیم لنگ هوادارانش بی فرهنگ استن نباید از این ها انتظار بیشتر داشته باشی

    • لنگی

      این لنگی ها همینن جغد صفتن

    • بدون نام

      لنگ پوشای حقیر و بی فهم و شعور

    • بدون نام

      مفت نگو عددی نیستی که نام تیم مارابیاری

    • بهزاد

      فحش و ناسازا گفتن کار پرسپولیسیای بیشرفه.

    • مسعود. الف

      بچه سوسول پرمدعا دیگه لیگ روسیه چیه که تو بهترین بازیکنش باشی؟!!! سوسول یادت باشه که با رشوه به کی‌روش و باندبازی تونستی خودتو درتیم ملی جابزنی وگرنه بازیکنای خیلی زیادی داریم که تو درمقابلشون عددی نیستی. هرچی بهت گفتن کمترین حقت بود ومطمئن باش درایران هیچ جایگاهی نداری!

    • بدون نام

      لنگیای وحشی بیشخصیت هرچی بهش فحش دادین برگرده به خودتون

    • بدون نام

      لنگیای منفور فقط بلدین آبروی ایرانی هارو همه ببرید

    • بدون نام

      بعضی ها معروف میشن اما محبوب نه درست مثل شما آقای آزمون
      معروف و حرفه ای بودن نیاز به عقل و فکر حرفه ای داره که شما تا حالا چندین بار نشون دادین که این رو ندارین
      آدم بزرگ فکر بزرگ میخواد باید بدونه چطور صحبت کنه
      در اینکه شما تو ورزش حرفه ای هستین شکی نیست
      ولی دراینکه تو صحبت کردن خیلی بچگانه عمل میکنین هم شکی نیست...

    • بدون نام

      احیانا شیافتپولیس که نبودن.

    • رامین

      تازه به دوران رسیدگی رو میشه از هر زاویه ای در این بشر دید.
      از خر که پیاده بشی و سوار اسب بشی عاقبتش این بشر نچسپ میشه

    • بدون نام

      تو هیچ وقت بزرگ نمیشی فقط ادای بزرگهارو در میاری برات اروزوی موفقیت میکنم

    • امید

      الان باز حرفی زدی که از شرمندگیت درآن! آخه مگه مرض داری؟ کسی تو را ملاقه نمیزنه مجبوری هرچند وقت زر مفت بزنی!

    • بدون نام

      منظورش لنگیان،مکتب لنگ همینه، فحاشی، اعتیاد، و غیره

    • بدون نام

      امیدوارم موفق باشی،وبه رئال هم گل بزنی

    • ali

      باز دو تا دروازه خالی رو گل کرده جوگیر شده

    • (دلیری از دیار کورد)

      حتما بازم دوس داری؟ هستم خدمتت

    • موسوی

      عددی نیستی!!!!!!!

    • بدون نام

      فداشم کععع

    • بدون نام

      چقدر طولانی

    • ناشناس!

      فحش دادند چون پدرت پیامک تهدید آمیز زده بود خودت میدونی!!

    • بدون نام

      شما لطف کن جلوی پدرت را بگیر کسی با شما کاری نداره

    • م.ر.ا

      از بس هوارداران تیم حکومتی لنگ بیشعورن

    • بدون نام

      اگر جراتش داری خوب بگو کدوم هوادارا

    • بدون نام

      معلوم دیگه لنگی های وحشی رو میگی..

    • بدون نام

      پاچه خواری شگرد آزمون است به کیروش یکدنده میگفت تو بهترینی!

    • بدون نام

      اینقدر حسود نباشید لطفااا
      سردار عالیهههههه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج