جاباما
۸۵۸۱۰۶
۶ نظر
۵۰۰۴
۶ نظر
۵۰۰۴
پ

اردوغان: کودتا در ونزوئلا محکوم است

رئیس‌جمهور ترکیه روز سه‌شنبه تلاش برای کودتا در ونزوئلا را محکوم کرد و از کشورهای دنیا خواست به انتخاب‌های مردم احترام بگذارد.

خبرگزاری فارس: «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه امروز سه‌شنبه تلاش برای کودتا در ونزوئلا را محکوم کرد و از دنیا خواست به انتخاب‌های دموکراتیک مردم این کشور توجه کند.

اردوغان گفت: «به عنوان کشوری که با کودتا دست و پنجه نرم کرده و تبعات منفی آن را تجربه کرده، تلاش برای کودتا در ونزوئلا را محکوم می‌کنیم. دنیا بایستی به تصمیم‌های دموکراتیک احترام بگذارد.»

«خوان گوایدو»، رهبر مخالفان ونزوئلا که چند ماه پیش با چراغ سبز دولت آمریکا خودش را رئیس‌جمهور ونزوئلا خواند امروز سه‌شنبه با انتشار ویدئویی خواستار شورش مسلحانه در این کشور شد. لحظاتی بعد دولت ونزوئلا در بیانیه‌ای اعلام کرد «کودتایی کوچک» را دفع کرده است.

اردوغان گفت: «کسانی که در موقعیتی قرار دارند که برای ونزوئلا یک حاکم استعماری پست‌مدرن منصوب کنند، بایستی بدانند که در این کشور رئیس‌جمهور با رأی مردم به قدرت می‌رسد و آینده یک کشور را تنها با برگزاری انتخابات دموکراتیک می‌توان تعیین کرد.»

رهبر مخالفان ونزوئلا در ویدئویی که سه‌شنبه منتشر کرده از ارتش این کشور درخواست کرده به بخشی از آنچه به گفته وی «قیام ملی صلح‌آمیز» ونزوئلا است ملحق شوند.

وزیر دفاع ونزوئلا در مقابل بر وفاداری به دولت قانونی تأکید کرده است. «ولادیمیر پادرینو لوپز» گفت: «نیروهای مسلح جمهوری بولیواری ونزوئلا در دفاع از قانون اساسی ونزوئلا و مقامات مشروع این کشور ثابت قدم خواهد ماند».

«نیکلاس مادورو»، رئیس‌جمهور ونزوئلا هم گفته فرماندهان نظامی به قانون اساسی ونزوئلا پایبند هستند. او همچنین از هواداران دولت خواسته برای حفظ قانون اساسی به خیابان‌ها بیایند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی نام

      ننگ بر اردوغان نجس .

    • بدون نام

      دیکتاتور از دیکتاتور حمایت میکنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اردوغان دیکتاتوره بعد ترررامپ که با دروغ و تقلب سر کار اومد و بخش بزرگی از مردم امریکا هم اصلا در رای گیری شرکت نکردند دموکراته.هه

    • خودم

      به زودی نوبت تو هم میرسه....صبر کنننن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        امریکا قراره اونجا رو هم کلنگی کنه؟ کی؟

    • بدون نام

      تو مواظب کلاه خودت باش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج